Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | FB4 |
Comprensió i domini dels conceptes bàsics de sistemes lineals i les funcions i transformades relacionades, teoria de circuits elèctrics, circuits electrònics, principi físic dels semiconductors i famílies lògiques, dispositius electrònics i fotònics, tecnologia de materials i l'aplicació per resoldre problemes propis de l'enginyeria.
|
| RT9 |
Capacitat d'anàlisi i disseny de circuits combinacionals i seqüencials, síncrons i asíncrons, i d'utilització de microprocessadors i circuits integrats.
|
| RT10 |
Coneixement i aplicació dels fonaments de llenguatges de descripció de dispositius de maquinari.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| FB4 |
Coneix les portes lògiques bàsiques i els paràmetre característics de les famílies lògiques
| | RT9 |
Aplica les metodologies de disseny i anàlisi de sistemes digitals
Aplica les tècniques de disseny de lògica combinacional i seqüencial.
Coneix el funcionament bàsic de microprocessadors
| | RT10 |
Utilitza el llenguatge VHDL per descriure circuits lògics digitals per implementar-los en estructures lògiques programables
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Metodologies de Disseny |
Introducció.
Nivells d'abstracció i dominis d'especificació.
Llenguatges de descripció de hardware. |
Disseny Lògic |
Sistemes Combinacionals
Sistemes seqüencials |
Circuits Integrats Digitals |
Semiconductors
Famílies lògiques
Circuits MOS
Caracterització elèctrica |
Subsistemes Digitals |
Memòries.
Dispositius lògics programables.
Conversors DAC i ADC.
La màquina senzilla |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
22 |
11 |
33 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
18 |
9 |
27 |
Estudis previs |
|
0 |
3 |
3 |
Pràctiques a laboratoris |
|
10 |
5 |
15 |
Projecte Integrador Experimental |
|
17 |
17 |
34 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
12 |
15 |
Proves pràctiques |
|
3 |
18 |
21 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació dels objectius, continguts i procés d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació dels fonaments teòrics dels diferents blocs de contingut de l’assignatura mitjançant transparències i pissarra. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Durant el curs es plantejaran exercicis relacionats amb el context teòric presentat en les sessions magistrals. D'això se n'extreuen evidències en relació a l'aprenentatge continu de l'alumne. |
Estudis previs |
Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicació dels coneixements teòrics a situacions concretes, utilitzant ordinadors, simuladors i altres elements pràctics dels laboratoris. Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les. |
Projecte Integrador Experimental |
Després d'un primer bloc de pràctiques comunes es farà un projecte de disseny digital (la 1a proposta és un rellotge multifunció) en el que cada grup podrà decidir què fer i com fer-ho, adaptant l'objectiu final a les seves pròpies capacitats i motivacions. |
Atenció personalitzada |
Inclou l'atenció de l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes, estudis previs i pràctiques. |
Descripció |
Inclou l'atenció de l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes, estudis previs i pràctiques. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Laboratoris. Resolució, en grup, de pràctiques de laboratori: estudi previ, disseny, implementació i documentació. En alguna de les pràctiques: defensa oral individual (entrevista). Per a poder aprovar l'assignatura es demanarà una nota mínima de 4 de la mitjana de tots els ítems relacionals amb la part pràctica de l'assignatura. |
10 |
Projecte Integrador Experimental |
|
Laboratoris. Resolució, en grup, de pràctiques de laboratori: estudi previ, disseny, implementació i documentació. En alguna de les pràctiques: defensa oral individual (entrevista). Per a poder aprovar l'assignatura es demanarà una nota mínima de 4 de la mitjana de tots els ítems relacionals amb la part pràctica de l'assignatura. |
15 |
Proves objectives de tipus test |
|
|
30 |
Proves pràctiques |
|
|
45 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a poder aprovar l'assignatura es demanarà una nota mínima de 4 de la mitjana de tots els ítems relacionals amb la part pràctica de l'assignatura. En 2a convocatòria l'avaluació consistirà en un examen de teoria/problemes. En segona convocatòria no es podrà recuperar la part corresponent a les pràctiques. Als examens de l'assignatura no es pot portar cap tipus d'aparell electrònic |
Bàsica |
Frank Vahid, Digital Design, 2E, 978-0-470-53108-2, Wiley
Iñiguez, B.; Marsal, L.F.; Cañellas, N., Introducció als Sistemes Digitals, ISBN 84-9791-39-7, Cossetània Edicions
Andrew Rushton, VHDL for Logic Synthesis, 3rd Edition, ISBN: 978-0-470-68847-2, wiley
|
|
Complementària |
ALCUBILLA, R.; PONS, J.; BARDES, D., Diseño digital: una perspectiva VLSI-CMOS, , Edicions UPC.
Frank Vahid, Roman Lysecky , VHDL for Digital Design, ISBN: 978-0-470-60470-0, Wiley
, , ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|