Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | RT4 |
Capacitat d'analitzar i especificar els paràmetres fonamentals d'un sistema de comunicacions.
|
| RT5 |
Capacitat per avaluar els avantatges i inconvenients de diferents alternatives tecnològiques de desplegament o implementació de sistemes de comunicacions, des del punt de vista de l'espai del senyal, les pertorbacions, el soroll i els sistemes de modulació analògica i digital.
|
| ST5 |
Capacitat per a la selecció d'antenes, equips i sistemes de transmissió, propagació d'ones guiades i no guiades, per mitjans electromagnètics, de radiofreqüència o òptics i la corresponent gestió de l'espai radioelèctric i assignació de freqüències.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| RT4 |
Caracteritza els sistemes i subsistemes de comunicacions
| | RT5 |
Utilitza la instrumentació de laboratori per a caracterització de sistemes de comunicacions
Mesura i caracteritza els senyals típiques en sistemes de comunicacions
Coneix la generació i desmodulació de senyals de comunicacions
| | ST5 |
Coneix el concepte d'espectre i ample de banda ocupat per senyals de comunicacions
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció al laboratori de radiofreqüència |
1.1. Instrumentació
1.2. Cables i connectors
1.3. Instal.lació d’antena col.lectiva |
2. L’analitzador d’espectre. |
2.1. Espectre radioelèctric.
2.2.Analitzador d’espectre. Comparació dominis temporal i freqüencial. Comparació amb analitzadors FFT. Utilització. Diagrama de blocs.
2.3 Mesures amb l’analitzador d’espectre.
|
3. L’analitzador de xarxes. |
3.1. Revisió definició parametres S, perdues i guany.
3.2. Cal•libració analitzador de xarxes.
3.3. Mesures de paràmetres S amb l’analitzadors d’espectre i pont reflectomètric
3.4. Caracterització de circuits actius. Compressió de guany.
|
4. Mesura de modulacions analògiques. |
4.1. Anàlisis de senyals modulats en AM, FM i polsos RF.
4.2. Espectre de la senyal FM. Generació de modulacions FM amb VCO.
|
5. Modulacions digitals bàsiques (ASK, FSK). |
5.1. Revisió de conceptes bàsics.
5.2. Generació i demodulació amb mòduls radio commercials.
5.3. Anàlisis i demodulació utilitzant eines SDR.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Pràctiques a laboratoris |
|
24 |
40 |
64 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs, objectius, metodologies, temaris i avaluació |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de pràctiques al laboratori, així com resolució de problemes pràctics amb ajuda de simuladors i eines TIC. Inclouran les explicacions necessàries per comprendre alguns conceptes o entendre el funcionament d'alguns instruments del laboratori. |
Atenció personalitzada |
L'atenció personalitzada es farà principalment en horari de consultes. L'objectiu es l'aclaració de dubtes concrets que pugui presentar l'alumne durant el curs, així com altres derivats de l'avaluació. |
Descripció |
L'atenció personalitzada es farà principalment en horari de consultes. L'objectiu es l'aclaració de dubtes concrets que pugui presentar l'alumne durant el curs, així com altres derivats de l'avaluació. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Consistiran amb proves pràctiques relacionades amb les pràctiques del laboratori o continguts de l'assignatura. |
70 |
Altres |
|
Avaluació de treball de laboratori pràctic, memòries o informes de treball de laboratori |
30 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es guardarà la nota de pràctiques però caldrà repetir les proves suspeses. No és permès l'ús de dispositius mòbils u altres aparells electrònics de recepció o transmissió de dades a l'examen |
Bàsica |
A.Lázaro, D.Girbau, Notes de classe de laboratori de telecomunicació , , disponible al moodle
M.Cubero, Análisis Espectral, 1991, Paraninfo
R.S. Carson, Radiocommunication concepts, 1990, John Wiley & Sons
Berral Montero, Instalación de Antenas de TV, 1986, Paraninfo
J.Smith, Modern Communication Circuits, 2a ed., 1997, McGraw-Hill
J.Berenguer, Radiofreqüència. Una introducció experimental, 1998, Edicions UPC
LEON W. COUCH, II, Sistemas de comunicación digitales y analógicos, 7a Ed. 2008, PEARSON EDUCACIÓN
|
|
Complementària |
P.E. Young, Electronic Communication Techniques, 5a Ed., 2003, Mc-Millan
A.Gilat, J.A. Macias, Matlab. Una introducción con ejemplos prácticos, 1a Edición, 2006, Ed.Reverté
P. Vizmuller, RF Design Guide; Systems, Circuits and equations, 1995, Artech House
John Breeds, Satellite Know How, Swift Television publications, 1998, Swift Television publications
J.L.Fernández, R.M. Lois , Sistemas para recepción de TV: analógica y digital, 2a ed., 1998, Televés
A. Goldsmith, Wireless Communications, 2005, Cambridge University Press
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
COMUNICACIONS DIGITALS/17244112 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
FONAMENTS DE COMUNICACIONS II/17244108 | ENGINYERIA DE RADIOFREQÜÈNCIA/17244111 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE COMUNICACIONS I/17244103 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|