Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | FB4 |
Comprensió i domini dels conceptes bàsics de sistemes lineals i les funcions i transformades relacionades, teoria de circuits elèctrics, circuits electrònics, principi físic dels semiconductors i famílies lògiques, dispositius electrònics i fotònics, tecnologia de materials i l'aplicació per resoldre problemes propis de l'enginyeria.
|
| RT4 |
Capacitat d'analitzar i especificar els paràmetres fonamentals d'un sistema de comunicacions.
|
| RT8 |
Capacitat per comprendre els mecanismes de propagació i transmissió d'ones electromagnètiques i acústiques, i els corresponents dispositius emissors i receptors.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| FB4 |
Coneix la tecnologia i els materials que s'utilitzen com a suport de transmissió d'ones guiades en circuits d'alta freqüència per a sistemes de comunicacions.
| | RT4 |
Coneix i dissenya els circuits passius bàsics que formen els capçals dels sistemes de comunicacions i analitza les seves especificacions i paràmetres fonamentals
Coneix i dissenya els circuits actius bàsics que formen els capçals dels sistemes de comunicacions i analitza les seves especificacions i paràmetres fonamentals
Mesura els paràmetres fonamentals dels circuits bàsics que formen els sistemes de comunicacions utilitzant instrumentació de laboratori de radiofreqüència
| | RT8 |
Comprèn els mètodes de propagació d'ones electromagnètiques per mitjans guiats.
Coneix el funcionament d'una línia de transmissió i els tipus més habituals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1-Adaptació d’impedàncies. |
1.1-Potencia disponible i adaptació d’impedàncies.
1.2-Representació d’impedàncies en la carta de Smith
1.3-Disseny de xarxes d’adaptació amb components discrets.
|
2-Línies de transmissió. |
2.1-Línies de transmissió ideals: equacions de la tensió y la corrent.
2.2-Línies de transmissió en regim permanent. Impedància d’entrada d’una línea de transmissió.
2.3-Línies amb pèrdues; atenuacio.
2.4-Substrats típics de radiofreqüència. Cables coaxials i connectors.
2.5-Adaptació d’impedàncies amb línies de transmissió.
|
3-Paràmetres S |
3.1-Paràmetres Z,Y, ABCD: definició, mesura i propietats bàsiques.
3.2-Paràmetres S: definició, mesura i utilització.
3.3-Propietats de la matriu de paràmetres S.
|
4-Components passius de radiofreqüència |
4.1-Components passius bàsics: Atenuadors, Divisors, Aïlladors, Híbrids,Acobladors,
4.2-Filtres
|
5-Amplificadors i oscil•ladors de radiofreqüència |
5.1-Amplificadors de RF (petit senyal, baix soroll).
5.2-Oscil•ladors de RF
5.3-Altres circuits de RF(detectors, desfasadors, commutadors i atenuadors variables).
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
28 |
43 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
15 |
30 |
Pràctiques a través de TIC |
|
15 |
15 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
6 |
6 |
12 |
Proves pràctiques |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs, objectius, metodologies, temaris i avaluació |
Sessió Magistral |
Explicació del contigunts pel part del professor o resolució de problemes relevants |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de pràctiques al laboratori |
Pràctiques a través de TIC |
Resolució de problemes pràctics amb ajuda de simuladors i eines TIC |
Atenció personalitzada |
L'atenció personalitzada es farà principalment en horari de consultes. L'objectiu es l'aclaració de dubtes concrets que pugui presentar l'alumne durant el curs, així com altres derivats de l'avaluació. |
Descripció |
L'atenció personalitzada es farà principalment en horari de consultes. L'objectiu es l'aclaració de dubtes concrets que pugui presentar l'alumne durant el curs, així com altres derivats de l'avaluació. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Realització de proves (exàmens) sobre els continguts de l'assignatura |
60 |
Proves pràctiques |
|
Realització de proves sobre els continguts de les pràctiques i problemes, així com avaluació de memòries o entregues de problemes o petits projectes realitzats durant el curs |
40 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- No està permès utilització de mòbils u altres sistemes de transmissióecepció de dades durant les proves. - Per tal de fer mitja en el càlcul final de la nota de l'assignatura cal que les diferents proves tinguin una nota igual o superior a 4. - En les diferents proves (de 1a i 2a convocatòria) no es podrà portar cap tipus de dispositiu electrònic, només una calculadora CIENTÍFICA (no programable). La segona convocatòria s'avaluarà de la següent forma: - S'hauran de realitzar de nou, i de forma independent, les proves de desenvolupament, tipus test i prova final al laboratori que en primera convocatòria tinguin una nota inferior a 4. - Per aprovar caldrà que totes les proves tinguin una nota igual o superior a 4 i la nota global de l'assignatura sigui igual o superior a 5 . |
Bàsica |
A.Lázaro, Tecnologia de Radiofreqüència, 2010, Publicacions URV EINA-45
A. Lázaro, Enginyeriaa de radiofreqüència: notes de classe, , disponible al Moodle
A.Lázaro, R.Villarino, Manual de pràctiques: enginyeria de radiofreqüència, , disponible al Moodle
J.Bará, Circuitos de microondas con líneas de transmisión, 2007, Edicions UPC
D.M.Pozar, Microwave engineering, 4a ed 2012, John Wiley
R.Soares, GaAs MESFET circuit design, 1989, Artech House
|
|
Complementària |
R.Gilmore, Les Besser , Practical RF circuit design for Modern Wireless Systems, Vol.II. Active Circuits and systems , 2a Ed, 2003, Artech House
I.BAHL, P.BHARTIA , Microwave solid state circuit design , 2aEd, 2003, John Wiley and Sons
G.González , Microwave Transistor Amplifiers: Analysis and Design , 2a Ed, 1996, Prentice Hall
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
LABORATORI DE TELECOMUNICACIONS/17244109 | TRANSMISSIÓ I PROPAGACIÓ D'ONES/17244110 | EMISSORS I RECEPTORS/17244116 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
LABORATORI DE TELECOMUNICACIONS/17244109 | TRANSMISSIÓ I PROPAGACIÓ D'ONES/17244110 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ANÀLISI DE CIRCUITS I SISTEMES LINEALS/17244009 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|