Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | RT1 |
Capacitat per aprendre de manera autònoma noves tècniques i coneixements adequats per a la concepció, el desenvolupament o l'explotació de sistemes i serveis de telecomunicació.
|
| RT2 |
Capacitat d'utilitzar aplicacions de comunicació i informàtiques (ofimàtiques, bases de dades, càlcul avançat, gestió de projectes, visualització, etc.) per donar suport al desenvolupament i explotació de xarxes, serveis i aplicacions de telecomunicació i electrònica.
|
| RT3 |
Capacitat per utilitzar eines informàtiques de recerca de recursos bibliogràfics o d'informació relacionada amb les telecomunicacions i l'electrònica.
|
| RT6 |
Capacitat de concebre, desplegar, organitzar i gestionar xarxes, sistemes, serveis i infraestructures de telecomunicació en contextos residencials (llar, ciutat i comunitats digitals), empresarials o institucionals responsabilitzant-se de la posada en marxa i millora contínua, així com conèixer-ne l'impacte econòmic i social.
|
| RT15 |
Coneixement de la normativa i la regulació de les telecomunicacions en els àmbits nacional, europeu i internacional.
|
| RT16 |
Capacitat per redactar, desenvolupar i signar projectes en l’àmbit de l’enginyeria de telecomunicació que tinguin per objecte, d'acord amb els coneixements adquirits segons el que estableix l'apartat 5 de l'ordre CIN, la concepció i el desenvolupament o l’explotació de xarxes, serveis i aplicacions de telecomunicació i electrònica.
|
| RT17 |
Coneixements per la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, planificació de tasques i altres treballs anàlegs en el seu àmbit específic de la telecomunicació.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC.
|
| CT3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi.
|
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
|
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
|
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| RT1 |
Coneix els principals actors en l'àmbit de les telecomunicacions i la societat de la informació: empreses, usuaris, col·legis professionals, administracions i organismes públics, i organismes estandarizadores
| | RT2 |
Utilitza les aplicacions de comunicació i informàtiques per al suport al desenvolupament de projectes i serveis de telecomunicació
| | RT3 |
Utilitza eines informàtiques per a la recerca de recursos i informació
| | RT6 |
Coneix els procediments de concepció, desplegui i gestió projectes de telecomunicació, realitzar gestió d'operacions i anàlisi de processos
| | RT15 |
Coneix i aplica la legislació vigent i normativa de telecomunicacions, estatal i autonòmica, europea i internacional
| | RT16 |
Coneix i utilitza els procediments de redacció i desenvolupament de projectes en l'àmbit de les telecomunicacions.
| | RT17 |
Coneix els procediments per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, peritatges, estudis i informes en l'àmbit de les telecomunicacions
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elabora informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
| | CT3 |
Identifica la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i te la motivació per afrontar-lo.
Segueix un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identifica les causes i aplica els coneixements propis de la disciplina.
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema
Inclou els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
Reflexiona sobre el model proposat i es capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores
| | CT4 |
Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Utilitza els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori
| | CT7 |
Coneix les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i altres motius i compren les causes
Identifica els principals problemes ambientals
Reconeix i reflexiona sobre les necessitats i problemàtiques socials, i s’implica en la millora de la comunitat
Reconeix els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostra capacitat crítica i de diàleg, i fa un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció |
|
Desenvolupament i lideratge personal i professional |
|
Actors en l'àmbit de les telecomunicacions |
|
Legislació en l'àmbit de les telecomunicacions |
|
Organismes normalitzadors i estandarditzadors en telecomunicacions |
|
Gestió de projectes de telecomunicacions |
|
Projectes de telecomunicacions |
Projectes d'ICT
Altres projectes |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Pràctiques a laboratoris |
|
5 |
20 |
25 |
Treballs |
|
2 |
24 |
26 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
20 |
24 |
Sessió Magistral |
|
15 |
45 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
5 |
6 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
5 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura |
Pràctiques a laboratoris |
Treball al laboratori per posar en pràctica i consolidar els conceptes explicats en les sessions magistrals |
Treballs |
Realització de treballs relacionats amb els continguts de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Presentacions de treballs relacionats amb els continguts de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Explicació a classe dels conceptes teòrics que formen part dels continguts de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Atenció als alumnes al despatx o via e-mail |
Descripció |
Atenció als alumnes al despatx en hores de consulta o via e-mail |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
|
10% |
Treballs |
|
|
40% |
Presentacions / exposicions |
|
|
10% |
Proves de desenvolupament |
|
|
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
|
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- En els exàmens (1a i 2a convocatòria) no es podrà portar cap tipus de dispositiu electrònic, només una calculadora CIENTÍFICA (no programable). Primera convocatòria: - Per tal de fer mitja en el càlcul final de la nota de l'assignatura cal que totes les notes siguin iguals o superiors a 4 i la nota global de l'assignatura sigui igual o superior a 5. Segona convocatòria: - S'haurà de realitzar una prova mixta de desenvolupament i tipus test que valdrà el 100% de la nota de 2a convocatòria. Cal que la nota d'aquesta prova sigui igual o superior a 5. |
Bàsica |
|
D. Girbau, Projectes de
Telecomunicacions, Moodle
J.
Pereña, Dirección y gestión de proyectos, 2ª ed., Díaz de Santos |
Complementària |
|
J.M.
Nicholas, Project Management for Business and Technology, Prentice-Hall.
BOE DOGC |
Assignatures que en continuen el temari |
INNOVACIÓ I EMPRENEDORIA/17244131 |
|
|
Altres comentaris |
És important cursar Innovació i Emprenedoria a continuació d'aquesta assignatura, ja que les dues estàn interrelacionades. Innovació i Emprenedoria utilitzarà treballs realitzats en aquesta assignatura com a punt de partida. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|