Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | RT11 |
Capacitat d'utilitzar diferents fonts d'energia i en especial la solar fotovoltaica i tèrmica, així com els fonaments de l'electrotècnia i de l'electrònica de potència.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| RT11 |
Dissenya els elements bàsics de les instal·lacions d'alimentació dels sistemes de telecomunicació
Coneix les diferents fonts d'energia tant convencionals com renovables
Coneix sistemes d'emmagatzematge d'energia
Coneix els tipus fonamentals de convertidors de potència
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
T.1 Tecnologies per les energies renovables.
T.2. Màquines elèctriques.
T.3. Convertidors commutats. Conversió continua-continua , continua-alterna i alterna-continua. Anàlisis en regim estacionari.
T.4. Bateries i piles de combustible.
T.5. Expressió de la gestió com optimització.
|
1.1 Energia solar fotovoltaica. 1.2. Energia eòlica.
2.1. Màquines asíncrones o de inducció. 2.2. Màquines síncrones
3.1.Conversió continua-continua , continua-alterna i alterna-continua. Anàlisis en regim estacionari.
4.1 Models elèctrics. Dualitat
5.1. Conceptes bàsiques d` optimització.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
3 |
5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
6 |
12 |
18 |
Sessió Magistral |
|
14 |
21 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
3 |
5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
6 |
24 |
30 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants |
Descripció |
Los alumnos dispondrán de 4 horas de consulta semanales en el despacho del profesor. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
|
30 |
Proves de desenvolupament |
|
|
70 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La evaluación continua consistirá en dos exámenes escritos y en la evaluación de problemas realizados por el alumno fuera del aula. El primer examen escrito será de tipo parcial y tendrá un peso del 30% en la nota final, mientras que el segundo examen escrito será una prueba global de toda la asignatura y tendrá un peso del 40%. La evaluación de los problemas realizados por el alumno fuera del aula tendrá un peso del 30%. El examen de la 2ª convocatoria consistirá en una prueba escrita global de toda la asignatura. . En los exámenes escritos no se admitirá ningún tipo de documento ni teléfonos móviles o dispositivos similares. La utilización de calculadoras quedará reducida a calculadoras con las operaciones básicas de suma, resta, multiplicación, raíz cuadrada y funciones trigonométricas. |
Bàsica |
N. Mohan, T.M.Undeland, W.P.Robins, Power electronics : Converters, Applications and Design, John Wiley and Sons, Inc. 1995,
, , ,
A.Barrado Bautista y A. Lázaro Blanco, Problemas de Electrónica de Potencia, Pearson, Prentice Hall 2007.,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ELECTRÒNICA ANALÒGICA/17244107 | FONAMENTS DE COMUNICACIONS II/17244108 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|