Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | RT3 |
Capacitat per utilitzar eines informàtiques de recerca de recursos bibliogràfics o d'informació relacionada amb les telecomunicacions i l'electrònica.
|
| RT15 |
Coneixement de la normativa i la regulació de les telecomunicacions en els àmbits nacional, europeu i internacional.
|
| RT18 |
Capacitat per crear innovació i valor afegit en processos i productes de base tecnològica en el camp de les tecnologies de la informació i les telecomunicacions.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera clara i eficaç en llengua estrangera.
|
| CT3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi.
|
| CT6 |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional.
|
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| RT3 |
Utilitza eines informàtiques per a la recerca de recursos i informació
| | RT15 |
Utilitza coneixements i habilitats estratègiques per a la creació i gestió de productes i idees innovadores en el camp de les telecomunicacions dins el marc normatiu vigent
| | RT18 |
Coneix les tècniques i procediments utilitzats en el disseny i implementació d'un procés d'innovació per part d'una organització
Identifica i desenvolupa, de forma creativa i autònoma, una idea innovadora
Coneix com s'organitzen i gestionen els processos innovadors en una empresa de base tecnològica
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera clara i eficaç
| | CT3 |
Identifica la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i te la motivació per afrontar-lo.
Segueix un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identifica les causes i aplica els coneixements propis de la disciplina.
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema
Inclou els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
Reflexiona sobre el model proposat i es capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores
| | CT6 |
Aprofundeix en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional
Identifica el propi procés d’aprenentatge
Analitza l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi
Dissenya itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional
| | CT7 |
Coneix les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i altres motius i compren les causes
Identifica els principals problemes ambientals
Reconeix i reflexiona sobre les necessitats i problemàtiques socials, i s’implica en la millora de la comunitat
Reconeix els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostra capacitat crítica i de diàleg, i fa un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció: innovació a les empreses |
|
2. Vigilància Tecnològica |
|
3. Protegeix les teves idees |
|
4. Noves idees i gestió de projectes |
|
5. El model (lean)Canvas |
|
6. Valorització de tecnologia |
|
7. Responsabilitat social de l'enginyeria i innovació nacional |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
40 |
40 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
10 |
10 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
0 |
4 |
Treballs |
|
15 |
31 |
46 |
Sessió Magistral |
|
45 |
0 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura i al temari |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i digestió de la bibliografia essencial i complementària |
Activitats d’auto seguiment |
Test on-line d'autoavaluació sobre cada tema |
Presentacions / exposicions |
Presentació, en parelles, del (Lean)Model Canvas |
Treballs |
Elaboració del Butlletí de vigilància tecnològica, del (Lean)Model Canvas i del projecte d'innovació |
Sessió Magistral |
Exposició magistral a classe amb tots els alumnes |
Atenció personalitzada |
Això, atenció personalitzada a l'estudiant |
Descripció |
Això, atenció personalitzada a l'estudiant |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats d’auto seguiment |
|
Test d'autoseguiment per a cada tema |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació del Model (Lean)Canvas |
10 |
Treballs |
|
Confecció del Butlletí de vigilància tecnològica, del Model (Lean)Canvas i del projecte d'innovació |
40 |
Proves mixtes |
|
Proves tipus test i/o preguntes curtos o casos pràctics a final de curs |
30 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En els examens no es poden utilitzar dispositius mòbils. L'examen de la segona convocatòria serà oral. |
Bàsica |
Joe Tidd, John Bessant, Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change, Wiley, 5th Edition, 2013
Mark Dodgson, David Gann, Ammon Salter, The Management of Technological Innovation, Oxford University Press, 2008
|
|
Complementària |
Jairo Chaur Bernal, Vigilancia e Inteligencia Competitiva, IALE Tecnología, 2013
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PROJECTES DE TELECOMUNICACIONS/17244128 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|