DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 17244301
Ensenyament
Grau d'Enginyeria de Sistemes i Serveis de Telecomunicacions (2016)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Treball fi de grau Quart 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
CAÑELLAS ALBERICH, NICOLAU
Adreça electrònica nicolau.canyellas@urv.cat
Professors/es
CAÑELLAS ALBERICH, NICOLAU
Web http://deim.urv.cat/~tfg/ http://deeea.urv.cat/deeea/index.php/ca/graus/2012-02-29-23-03-45
Descripció general i informació rellevant Exercici original que s'ha de fer individualment, presentar-lo i defensar-lo davant un tribunal universitari. Consisteix en un projecte en l'àmbit de les tecnologies específiques de l'Enginyeria de Sistemes i Serveis de Telecomunicacions de naturalesa professional o de recerca en què se sintetitzin i integrin les competències adquirides a l'ensenyament.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 RT15 Coneixement de la normativa i la regulació de les telecomunicacions en els àmbits nacional, europeu i internacional.
 RT16 Capacitat per redactar, desenvolupar i signar projectes en l’àmbit de l’enginyeria de telecomunicació que tinguin per objecte, d'acord amb els coneixements adquirits segons el que estableix l'apartat 5 de l'ordre CIN, la concepció i el desenvolupament o l’explotació de xarxes, serveis i aplicacions de telecomunicació i electrònica.
 TFG1 Capacitat per realitzar individualment i presentar i defensar davant un tribunal universitari, un projecte en l'àmbit de les tecnologies específiques de l'Enginyeria de Telecomunicació de naturalesa professional en què se sintetitzin i integrin les competències adquirides en els ensenyaments.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera clara i eficaç en llengua estrangera.
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC.
 CT3 Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi.
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
 CT5 Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
 CT6 Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 RT15 Aplica la legislació adequada al projecte.
S'ajusta a les especificacions, reglaments i normes aplicables al projecte.
 RT16 Avalua la qualitat del projecte d'acord amb els principis i mètodes de qualitat propis de l'enginyeria.
 TFG1 Desenvolupa el projecte proposat amb autonomia.
Utilitza mètodes i tècniques adequades al treball assignat.
Selecciona i aplica una metodologia de treball adequada al projecte.
Avalua el compliment dels objectius marcats.
Justifica les competències específiques aplicades en el desenvolupament del projecte.
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa.
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera clara i eficaç
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elabora informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
 CT3 Identifica la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i te la motivació per afrontar-lo.
Segueix un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identifica les causes i aplica els coneixements propis de la disciplina.
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema
Inclou els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
Reflexiona sobre el model proposat i es capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores
 CT4 Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup
Comunica i actua dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Es compromet amb les tasques i l’agenda del grup
Col·labora dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Utilitza els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori
 CT6 Aprofundeix en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional
Identifica el propi procés d’aprenentatge
Analitza l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi
Dissenya itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional
 CT7 Coneix les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i altres motius i compren les causes
Identifica els principals problemes ambientals
Reconeix i reflexiona sobre les necessitats i problemàtiques socials, i s’implica en la millora de la comunitat
Reconeix els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostra capacitat crítica i de diàleg, i fa un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

El procediment a seguir i tot el referent als TFG a desenvolupar i presentar al Departament d'Egninyeria Informàtica i Matemàtiques es pot consultar a l'espai Moodle i a l'enllaç següent:

http://deim.urv.cat/~tfg/   (En fase beta).

El procediment a seguir i tot el referent als TFG a desenvolupar i presentar al Departament d'Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica es pot consultar al següent enllaç:

http://deeea.urv.cat/deeea/index.php/ca/graus/2012-02-29-23-03-45


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
30 0 30
Elaboració del treball de fi de grau/màster
RT15
RT16
TFG1
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
0 249 249
Selecció/assignació del treball de fi de grau
1 0 1
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
RT15
RT16
TFG1
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
1 18 19
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Proposta de Treballs Fi de Grau (TFG) per part dels professors del DEIM i del DEEEA (opcionalment per part de l'alumne).

En el cas del DEIM:
Les propostes estaran disponibles a l'entorn Moodle i a la web http://deim.urv.cat/~tfg/ (en fase beta)

En el cas del DEEEA:
Aquesta proposat es fa a través de la pàgina web del DEEEA, l'enllaç de la qual estarà disponible al moodle i al següent enllaç : https://sauron.etse.urv.es/public/PROPOSTES/
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster El professor realitzarà sessions periòdiques de supervisió del treball fi de grau. El mecanisme de coordinació li serà comunicat pel professor en qüestió.
Elaboració del treball de fi de grau/màster L'alumne va avançant en el desenvolupament del seu treball fins que arriba als objectius associats al seu Treball Fi de Grau. L'alumne ha de realitzar una memòria explicativa i un resum en tres llengües del treball realitzat.

Una vegada revisada la memòria i el resum, el director autoritzarà/visarà el TFG per indicar que està llest per ser defensat.

En el cas del DEIM: L'autorització es comunicarà per correu electrònic al coordinador (Dr. Solanas)
Selecció/assignació del treball de fi de grau Assignació de TFG i director, i opcionalment ponent, a un alumne.

En el cas del DEIM:
L'assignació la realitza el coordinador (Dr. Agusti Solanas) i la informació es fa pública a la pàgina web de Moodle i a la web http://deim.urv.cat/~tfg/ (en fase beta).

En el cas del DEEEA:
Aixó el realitza el professor corresponent, que realitzarà la tascas de director i ho fa via telemàtica en l'aplicatiu de gestió de TFG del DEEEA.
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster El director del TFG supervisa i orienta l'alumne en el desenvolupament del treball. El director comunicarà a l'alumne el mecanisme a seguir.

Abans que finalitzi el termini de entrega de TFG (Hi ha 5 convoctòries anuals), l'alumne ha de portar la memòria del TFG i els corresponents resums, full de metadades, etc... per tal que sigui processat electrònicament i carregat al sistema.

Posteriorment haurà de defensar el seu projecte de forma oral davant d'un tribunal, que serà el que realitzarà l'avaluació.

Mecanismes coordinació/seguiment
Descripció

El director del projecte el supervisa de manera personalitzada; en funció de les necessitats de la temàtica, del projecte i l'aprenentatge de l'alumne.


Criteris i procediments d’avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
RT15
RT16
TFG1
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
Es defensa el TFG de forma oral davant un tribunal. La valoració del treball està descrita segons la plantilla que es mostra a continuació. 100%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Plantilla d'Avaluació del Treball de Fi de Grau del Departament d'Enignyeria Informàtica i Matemàtiques

- Originalitat (1 punt)

- Feina realitzada (4 punts)

- Memòria/Documentació (2 punts)

- Defensa/Presentació (3 punts)

Es proporciona més informació a la pàgina de Moodle i a la web: http://deim.urv.cat/~tfg/ (en fase beta)

Plantilla Avaluació del Treball Fi de Grau del Departament d'Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica

Accediu al Moodle de l'assignatura per a descarregar el detall de la plantilla d'avaluació, que de forma resumida consisteix en:

AVALUACIÓ DE LA MEMÒRIA ESCRITA: 15 %

AVALUACIÓ DE LA PRESENTACIÓ ORAL:15 %

AVALUACIÓ DE LA REALITZACIÓ DEL TFG: 35 %

AVALUACIÓ DEL CONTINGUT DEL TFG: 35 %


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent