Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | RT15 |
Coneixement de la normativa i la regulació de les telecomunicacions en els àmbits nacional, europeu i internacional.
|
| RT16 |
Capacitat per redactar, desenvolupar i signar projectes en l’àmbit de l’enginyeria de telecomunicació que tinguin per objecte, d'acord amb els coneixements adquirits segons el que estableix l'apartat 5 de l'ordre CIN, la concepció i el desenvolupament o l’explotació de xarxes, serveis i aplicacions de telecomunicació i electrònica.
|
| TFG1 |
Capacitat per realitzar individualment i presentar i defensar davant un tribunal universitari, un projecte en l'àmbit de les tecnologies específiques de l'Enginyeria de Telecomunicació de naturalesa professional en què se sintetitzin i integrin les competències adquirides en els ensenyaments.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera clara i eficaç en llengua estrangera.
|
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC.
|
| CT3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi.
|
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
|
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
|
| CT6 |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional.
|
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| RT15 |
Aplica la legislació adequada al projecte.
S'ajusta a les especificacions, reglaments i normes aplicables al projecte.
| | RT16 |
Avalua la qualitat del projecte d'acord amb els principis i mètodes de qualitat propis de l'enginyeria.
| | TFG1 |
Desenvolupa el projecte proposat amb autonomia.
Utilitza mètodes i tècniques adequades al treball assignat.
Selecciona i aplica una metodologia de treball adequada al projecte.
Avalua el compliment dels objectius marcats.
Justifica les competències específiques aplicades en el desenvolupament del projecte.
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa.
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera clara i eficaç
| | CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elabora informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
| | CT3 |
Identifica la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i te la motivació per afrontar-lo.
Segueix un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identifica les causes i aplica els coneixements propis de la disciplina.
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema
Inclou els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
Reflexiona sobre el model proposat i es capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores
| | CT4 |
Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup
Comunica i actua dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Es compromet amb les tasques i l’agenda del grup
Col·labora dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Utilitza els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori
| | CT6 |
Aprofundeix en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional
Identifica el propi procés d’aprenentatge
Analitza l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi
Dissenya itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional
| | CT7 |
Coneix les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i altres motius i compren les causes
Identifica els principals problemes ambientals
Reconeix i reflexiona sobre les necessitats i problemàtiques socials, i s’implica en la millora de la comunitat
Reconeix els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostra capacitat crítica i de diàleg, i fa un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
El
procediment a seguir i tot el referent als TFG a desenvolupar i presentar al
Departament d'Egninyeria Informàtica i Matemàtiques es pot consultar a
l'espai Moodle i a l'enllaç següent: http://deim.urv.cat/~tfg/
(En fase beta). El
procediment a seguir i tot el referent als TFG a desenvolupar i presentar al
Departament d'Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica es pot consultar
al següent enllaç: http://deeea.urv.cat/deeea/index.php/ca/graus/2012-02-29-23-03-45 |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
30 |
0 |
30 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
249 |
249 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
1 |
0 |
1 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
1 |
18 |
19 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Proposta de Treballs Fi de Grau (TFG) per part dels professors del DEIM i del DEEEA (opcionalment per part de l'alumne).
En el cas del DEIM:
Les propostes estaran disponibles a l'entorn Moodle i a la web http://deim.urv.cat/~tfg/ (en fase beta)
En el cas del DEEEA:
Aquesta proposat es fa a través de la pàgina web del DEEEA, l'enllaç de la qual estarà disponible al moodle i al següent enllaç : https://sauron.etse.urv.es/public/PROPOSTES/
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
El professor realitzarà sessions periòdiques de supervisió del treball fi de grau. El mecanisme de coordinació li serà comunicat pel professor en qüestió. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
L'alumne va avançant en el desenvolupament del seu treball fins que arriba als objectius associats al seu Treball Fi de Grau. L'alumne ha de realitzar una memòria explicativa i un resum en tres llengües del treball realitzat.
Una vegada revisada la memòria i el resum, el director autoritzarà/visarà el TFG per indicar que està llest per ser defensat.
En el cas del DEIM: L'autorització es comunicarà per correu electrònic al coordinador (Dr. Solanas)
|
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
Assignació de TFG i director, i opcionalment ponent, a un alumne.
En el cas del DEIM:
L'assignació la realitza el coordinador (Dr. Agusti Solanas) i la informació es fa pública a la pàgina web de Moodle i a la web http://deim.urv.cat/~tfg/ (en fase beta).
En el cas del DEEEA:
Aixó el realitza el professor corresponent, que realitzarà la tascas de director i ho fa via telemàtica en l'aplicatiu de gestió de TFG del DEEEA.
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
El director del TFG supervisa i orienta l'alumne en el desenvolupament del treball. El director comunicarà a l'alumne el mecanisme a seguir.
Abans que finalitzi el termini de entrega de TFG (Hi ha 5 convoctòries anuals), l'alumne ha de portar la memòria del TFG i els corresponents resums, full de metadades, etc... per tal que sigui processat electrònicament i carregat al sistema.
Posteriorment haurà de defensar el seu projecte de forma oral davant d'un tribunal, que serà el que realitzarà l'avaluació.
|
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Descripció
|
El director del projecte el supervisa de manera personalitzada; en
funció de les necessitats de la temàtica, del projecte i l'aprenentatge de
l'alumne. |
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Es defensa el TFG de forma oral davant un tribunal. La valoració del treball està descrita segons la plantilla que es mostra a continuació. |
100% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Plantilla d'Avaluació del Treball de Fi de Grau del Departament d'Enignyeria Informàtica i Matemàtiques - Originalitat (1 punt) - Feina realitzada (4 punts) - Memòria/Documentació (2 punts) - Defensa/Presentació (3 punts) Es proporciona més informació a la pàgina de Moodle i a la web: http://deim.urv.cat/~tfg/ (en fase beta) Plantilla Avaluació del Treball Fi de Grau del Departament d'Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica Accediu al Moodle de l'assignatura per a descarregar el detall de la plantilla d'avaluació, que de forma resumida consisteix en: AVALUACIÓ DE LA MEMÒRIA ESCRITA: 15 % AVALUACIÓ DE LA PRESENTACIÓ ORAL:15 % AVALUACIÓ DE LA REALITZACIÓ DEL TFG: 35 % AVALUACIÓ DEL CONTINGUT DEL TFG: 35 % |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|