DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) PROGRAMACIÓ Codi 17254013
Ensenyament
Grau d'Enginyeria Biomèdica (2017)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Segon 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Català
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
VALLS MATEU, AÏDA
Adreça electrònica aida.valls@urv.cat
david.sanchez@urv.cat
maria.ferre@urv.cat
cristina.romero@urv.cat
hatem.abdellatif@urv.cat
Professors/es
VALLS MATEU, AÏDA
SÁNCHEZ RUENES, DAVID
FERRÉ BERGADÀ, MARIA
ROMERO TRIS, CRISTINA
ABDELLATIF FATAHALLAH IBRAHIM MAHMOUD, HATEM
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura presenta el model de programació orientada a objectes i aprofundeix en les tècniques de programació estudiades en el curs anterior. Les classes del grup del matí s'impartiran en català mentre que les classes del grup de tarda es faran en anglès.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CEB2 Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CEB2 Comprèn i avalua els factors essencials que afecten el temps d'execució d'un programa
Implementa una aplicació basada en el paradigma orientat a objectes usant el llenguatge Java
Implementa una interfície gràfic senzill
Dissenya una aplicació conforme l'orientació a objectes
Descriu una aplicació mitjançant tècniques bàsiques d'enginyeria del programari
Implementa estructures de dades lineals
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT4 Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup
Comunica i actua dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Es compromet amb les tasques i l’agenda del grup
Col·labora dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Programació orientada a objectes (POO): Encapsulació de la informació. 1.1 Classes, objectes, mètodes i variables d'instància. Constructors.
1.2 Modificadors de Classe (public, private, static, ...).
1.3 Composició de classes. Enumerats.
1.4 Introducció a les estructures de dades.
2. Programació orientada a objectes (POO): Herència i Polimorfisme. 2.1 Herència: superclasses i subclasses. Modificador protected.
2.2 Jerarquia de classes. La classe Object.
2.3 Polimorfisme.
2.4 Classes i mètodes abstractes
2.5 Classes i mètodes final
2.6 Creació i ús d'interfaces.
3. Introducció al disseny d'aplicacions utilitzant POO. 3.1 Packages.
3.2 Manegament d'excepcions.
3.3 Fluxos d'informació: arxius.
3.4 Disseny de la interfície gràfica de l'aplicació.
3.5 Introducció a UML.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
CEB2
16 16 32
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
CEB2
8 16 24
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
CEB2
CT4
26 26 52
Pràctiques a través de TIC
CEB2
CT4
2 26 28
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves objectives de preguntes curtes
CEB2
4 6 10
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació dels professors i de l'assignatura (continguts, metodologies, resultats d'aprenentatge, competències, material bibliogràfic i recomanacions generals).
Sessió Magistral Classes teòriques del professor. Es presentaran els conceptes amb exemples.
Les classes del matí es faran en català i les classes de la tarda en anglès.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Sessions de classe on els estudiants hauran de resoldre un problema, individualment o en grup.
També inclou sessions de classe on els estudiants hauran de portar la solució feta a uns problemes que s'els haurà plantejat a la sessió anterior.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Classes pràctiques als laboratoris, on els estudiants hauran de resoldre de forma individual uns exercicis a l'ordinador usant el llenguatge Java i l'entorn Eclipse.
Pràctiques a través de TIC Es demanarà la realització de diverses pràctiques (individuals i en equip) que el professor explicarà en horari de classe, però s'hauran de fer a casa.
En l’última pràctica, a mes del codi font en Java, es demanarà una documentació escrita.

Atenció personalitzada Consultes realitzades al despatx del professor en l'horari pre-establert o hores concertades.

Atenció personalitzada
Descripció
Us podeu posar en contacte amb els professors a través del correu electrònic i/o en les hores de consulta que podeu consultar a la web de l'ETSE.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a través de TIC
CEB2
CT4
Es demanaran diverses pràctiques a resoldre individualment o en equip.
Es puntuarà el disseny, implementació i també la documentació escrita requerida. Per a poder superar l'assignatura caldrà haver entregat totes les pràctiques i obtenir una nota mitjana de 5.
40
Proves objectives de preguntes curtes
CEB2
Es faran dues proves durant el curs, que no alliberen matèria. Per a poder superar l'assignatura caldrà obtenir una nota mitjana de 5 i un mínim de 4 en la segona prova escrita. 60
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En el cas de que l'alumne no superi l'avaluació en 1ª convocatòria disposa de mecanismes per a recuperar la/les parts pendents:

  • La recuperació de la part de proves escrites se fa mitjançant un examen escrit (60%)
  • La recuperació de pràctiques se fa amb una pràctica global (40%).

Durant els exàmens no es podrà fer ús de cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. El no compliment d'aquest punt suposa automàticament la no superació de l'examen.


Fonts d'informació

Bàsica Herbert Schildt, Java 8, última disponible,
Paul Deitel, Harvey Deitel, Java. Cómo programar, última disponible,

Complementària J.Cohoon, J. Davidson, Programación en Java 5.0, última disponible,
Rogers CadenHead, Programación Java 7, última disponible,
David Camacho, Jose M Valls, Jesus Garcia i altres, Programación, Algoritmos y ejercicios resueltos en JAVA, última disponible,

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ/17254001
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent