Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE7 |
Capacitat per utilitzar i generar algoritmes de processament de senyals biomèdics i imatges mèdiques, per tal de facilitar el diagnòstic
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE7 |
Coneix les etapes que integren un sistema de visió per computador
Coneix les modalitats d'imatge mèdica.
Sap aplicar els mètodes bàsics de processament d'imatges per a resoldre problemes específics.
Coneix i sap utilitzar les tècniques de preprocessat, segmentació, classificació i registre d'imatges.
Coneix les tècniques d'histologia molecular basades en espectrometria de masses.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Identifica la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i te la motivació per afrontar-lo.
Segueix un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identifica les causes i aplica els coneixements propis de la disciplina.
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema
Inclou els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
Reflexiona sobre el model proposat i es capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores
| | CT4 |
Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup
Comunica i actua dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Es compromet amb les tasques i l’agenda del grup
Col·labora dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció al processat d’imatge |
• Imatge digital
• Justificació del processat
• Aplicació
|
Geometria de la imatge |
• Resolució espacial
• Reconstrucció d’imatge
• Qualitat d’imatge |
Processat d’imatge digital |
• Pre-processat
• Operacions morfològiques
• Transformacions
• Composició |
Segmentació, classificació y registro de imágenes |
• Reconeixement de patrons
• Segmentació d’imatge
• Classificadors
• Co-registre
• Fusió d’imatges |
Modalitats d’imatge biomèdica |
• Imatge òptica
• Imatge radiològica
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
10 |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
3.5 |
8 |
11.5 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
8 |
12 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
7 |
7.5 |
14.5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
13 |
30 |
43 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Sessió Magistral |
|
Presentacions / exposicions |
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Atenció personalitzada |
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
|
30% |
Pràctiques a laboratoris |
|
|
40% |
Proves mixtes |
|
|
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Bankman, I. N., Handbook of Medical Imaging: Processing and Analysis, Academic Press: San Diego, CA, 2000, 2000
Ja?hne Bernd; Haussecker, H., Computer Vision and Applications: A Guide for Students and Practitioners, Academic Press: San Diego, CA, 2000., 2000
|
|
Complementària |
Arnulf Oppelt, Imaging Systems for Medical Diagnostics, 2005,
Jerry L. Prince & Jonathan M. Links, Medical Imaging Signals and Systems., 2006,
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ANÀLISI DE DADES I BIOESTADÍSTICA/17254105 | TRACTAMENT DIGITAL DE BIOSENYALS/17254113 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|