Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | INF9 |
Capacitat per a desenvolupar interfícies persona computador que permetin l'accessibilitat i usabilitat de les aplicacions informàtiques.
|
| WM4 |
Coneixement adequat de les teories, principis i mètodes necessaris per desenvolupar i mantenir aplicacions mòbils.
|
| WM5 |
Capacitat per desenvolupar i mantenir aplicacions mòbils que satisfacin els requisits de l'usuari i es comportin de forma fiable i eficient.
|
| WM6 |
Capacitat de desenvolupar, implementar, verificar i documentar aplicacions mòbils basant-se en tècniques actuals.
|
| WM7 |
Capacitat per a la integració de tecnologies, aplicacions i serveis tant web com mòbils en contextos amplis i multidisciplinaris
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
|
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| INF9 |
Integra dispositius computacionals en escenaris on es trobi localitzat l'ésser humà
| | WM4 |
Coneix les tecnologies necessàries per desenvolupar aplicacions informàtiques en entorns de computació ubiqua
| | WM5 |
Implementa aplicacions informàtiques per a entorns de computació ubiqua utilitzant sistemes encastats.
| | WM6 |
Analitza i avalua les diferents tecnologies per a la construcció d'aplicacions infomáticas en entorns de computació ubiqua
| | WM7 |
Integra dispositius computacionals en escenaris on es trobi localitzat l'ésser humà
Integra les tecnologies de la informació i les comunicacions en entorns de computació ubiqua
Sap dissenyar xarxes de sensors i / o dispositius Iot per a la construcció d'aplicacions infomáticas en entorns de computació ubiqua
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Identifica la situació plantejada com un problema en l'àmbit de la disciplina i té la motivació per afrontar
Segueix un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identifica les causes i aplica els coneixements propis de la disciplina
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema
Inclou els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
Reflexiona sobre el model proposat i és capaç de trobar limitacions i proposar millores
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció i aspectes legals de la computació ubiqua (Ubicomp) |
1.1. Principis bàsics de privacitat
1.2. Perfils d'usuari
1.3. Desafiaments de seguretat i privacitat de Ubicomp |
2. Recollida de dades i sensors
|
2.1. Introducció als sensors informàtics.
2.2. API de sensor
2.3. Sensor de xarxes sense fils |
3. Transferència de dades i xarxes
|
3.1. Comunicació de curt abast: NFC, Bluetooth, ...
3.2. Comunicació de llarg abast: WiFi, WiMAX, LTE, 5G, ... |
4. Representació del coneixement, mineria de dades i integració semàntica |
4.1. Filtrat de dades i preprocessament
4.2. Emmagatzematge de dades
4.3. Anàlisi de les dades
|
5. Interacción persona-ordenador (HCI)
|
5. Interacció persona-ordinador (HCI) |
6. Computació mòbil |
|
7. Aplicacions de la computació ubícua
|
7.1. Nivell personal: telemedicina, acte quantificat, ...
7.2. Nivell de llar: Domòtica, ...
7.3. Nivell de ciutat: Smartcities, computació urbana, ciència ciutadana, ... |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
35 |
45 |
Pràctiques a través de TIC |
|
30 |
70 |
100 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves orals |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es dona una visió global de l'assignatura i es presenta l'entorn de treball en l'assignatura |
Sessió Magistral |
Es presenten els conceptes de cada un dels temes. S'acompanya de material de suport, presentacions i bibliografia específica. |
Pràctiques a través de TIC |
L'alumne haurà de resoldre una pràctica global de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
L'alumne disposa d'hores d'atenció per part dels professors per a resoldre els dubtes que puguin anar sorgint. |
Descripció |
L'alumne disposa d'hores d'atenció per part dels professors per a resoldre els dubtes que puguin anar sorgint.
| |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Desarrollo de práctica global de la asignatura. |
75 |
Proves orals |
|
Presentación de los resultados obtenidos. |
25 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La nota mínima per realitzar la mitja entre la part pràctica i la teòrica ha de ser com a mínim de 5 punts sobre 10 punts. |
Bàsica |
|
Adam Greenfield, Everyware: The Dawning Age of Ubiquitous Computing, NewRiders, 2010 Mike Kuniavsky, Smart Things:Ubiquitous Computing User Experience Design, Morgan Kaufmann, 2010 Cuno Pfister, Getting Started with the Internet of Things, Maker Media,Inc, 2011 Rolf H. Weber, Internet of Things: Legal Perspectives, Springer, 2010
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|