Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | INF1 |
Capacitat per desenvolupar i avaluar aplicacions i sistemes informàtics, aplicant principis, metodologies i paradigmes actuals, i assegurant la seva fiabilitat, seguretat i qualitat d'acord amb la legislació vigent.
|
| INF4 |
Capacitat per construir i mantenir aplicacions informàtiques de forma robusta, segura i eficient, triant el paradigma i els llenguatges de programació més adequats.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| INF1 |
Aplica conceptes generals de metaprogramació i intercepció de programari
Aplica tècniques de qualitat del programari com els tests unitaris, la integració de codi i el control d'errors
Aplica tècniques de refactoring i patrons de disseny en la creació de programari
Coneix els principals paradigmes de programació
Desenvolupa una aplicació basada en components utilitzant un marc de treball de programari estàndard
| | INF4 |
Aplica conceptes generals de metaprogramació i intercepció de programari
Aplica tècniques de qualitat del programari com els tests unitaris, la integració de codi i el control d'errors
Aplica tècniques de refactoring i patrons de disseny en la creació de programari
Coneix els principals paradigmes de programació
Desenvolupa una aplicació basada en components utilitzant un marc de treball de programari estàndard
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció i conceptes generals |
Qualitat del Software
Paradigmes de programació
Arquitectura del Software
|
Sistemes de tipus i polimorfisme |
Tipat estàtic i dinàmic
Polimorfisme de sobrecàrrega
Polimorfisme paramètric
Polimorfisme de herència
|
Patrons de disseny i refactoring |
Patrons de creacío, estructurals i de comportament
Millora del codi i refactoring
Documentació del software i APIs
Mètriques d'avaluació de codi
|
Arquitectura del Software |
Agile Programming
Validació del software i tests unitaris
Programació reflectiva
Components software i Marcs de treball
|
Casos d'us |
Middleware i Objectes distribuïts
Arquitectures orientades a serveis
Servidors d'aplicacions
Eines de depuració i profiling de codi
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
8 |
11 |
Sessió Magistral |
|
20 |
35 |
55 |
Pràctiques a laboratoris |
|
26 |
25 |
51 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
8 |
12 |
|
Proves de desenvolupament |
|
7 |
14 |
21 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Repás de conceptes d'orientació a objectes
Exemples de laboratori
|
Sessió Magistral |
Explicació de conceptes de teoria
Interacció amb preguntes i respostes amb els alumnes
|
Pràctiques a laboratoris |
Introducció de tecnologies i eines
Treball en grup
|
Atenció personalitzada |
Entrevistes individuals en horari de tutories.
Seguiment de resultats parcials.
|
Descripció |
Entrevistes
individuals en horari de tutories. Seguiment de resultats parcials. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Examen de laboratori sense Internet (setmana 6): conceptes de polimorfisme i patrons en Java |
30 |
Proves de desenvolupament |
|
Pràctica final: pràctica a resoldre en grup publicada la cinquena setmana. A lliurar incrementalment fins la setmana 16.
Examen teòric final
|
70 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de l'assignatura tindrà tres components fonamentals: 1) Examen de laboratori sense Internet (setmana 6): conceptes de polimorfisme i patrons en Java 2) Examen de teoria (setmana 15) 3) Pràctica final: pràctica a resoldre en grup publicada la cinquena setmana. A lliurar incrementalment fins la setmana 16. La segona convocatoria consistirà en un examen de laboratatori de dos hores (1), un examen de teoria de dos hores (2) i el lliurament de la pràctica final (3). |
Bàsica |
Bertrand Meyer, Construcción de Software Orientado a Objetos, Prentice Hall, 2003
Paul Deitel, Como programar en Java, Pearson Education, 2012
Gamma et al, Design Patterns, Addison-Wesley, 1994
Martin Fowler, Refactoring: Improving the Design of Existing Code, Addison-Wesley, 1999
C. Szyperski, Component Software, Beyond Object-Oriented Programming, Addison-Wesley, 2000
Kent Beck, Test Driven Development, Addison-Wesley, 2002
Luciano Ramalho, Fluent Python, O'Reilly, 2014
David Beazley, Python Cookbook, O'Reilly, 2013
Martin Odersky, Programming in Scala: A Comprehensive Step-by-Step Guide, 2nd Edition, Artima, 2010
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ I/17264001 | ESTADÍSTICA/17264011 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|