DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 17264301
Ensenyament
Grau de Tècniques de Desenvolupament d'Aplicacions Web i Mòbils (2018)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Treball fi de grau Tercer 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
GARCÍA FAMOSO, MARÍA MONTSERRAT
Adreça electrònica montse.garcia@urv.cat
Professors/es
GARCÍA FAMOSO, MARÍA MONTSERRAT
Web http://https://deim.urv.cat/~pfc99xyz/
Descripció general i informació rellevant <p>Realització d'un projecte en empresa relacionat amb el desenvolupament d’aplicacions web i/o mòbil en què es sintetitzin i integrin les competències adquirides a l’ensenyament.</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 TFG1 Capacitat per a realitzar individualment, presentar i defensar un projecte en l'àmbit de la Informàtica de naturalesa professional en el qual se sintetitzen i integren les competències adquirides en els ensenyaments.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC.
 CT3 Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
 CT6 Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 TFG1 Desenvolupa el projecte proposat amb autonomia
Avalua el compliment dels objectius marcats
Justifica les competències específiques aplicades en el desenvolupament del projecte
Sel·lecciona i aplica una metodologia de treball adequada al projecte
Utilitza mètodes i tècniques adequades al treball assignat
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adequades (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques
Elabora informació amb les eines i formats adequats a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
 CT3 Identifica la situació plantejada com un problema en l'àmbit de la disciplina i té la motivació per afrontar
Segueix un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identifica les causes i aplica els coneixements propis de la disciplina
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema
Inclou els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
Reflexiona sobre el model proposat i és capaç de trobar limitacions i proposar millores
 CT4 Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup
Comunica i actua dins el grup per facilitar la cohesió i el rendiment
Es compromet amb les tasques i l'agenda del grup
Col·labora dins el grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d'extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d'extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l'auditori
 CT6 Analitza l'entorn laboral o professional de l'àmbit d'estudi
Dissenya itineraris acadèmics i d'inserció laboral o professional
Identifica el propi procés d'aprenentatge
Aprofundeix en l'autoconeixement acadèmic, laboral o professional
 CT7 Coneix les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i comprèn les seves causes
Identifica els principals problemes ambientals
Reconeix els conceptes ètics i deontològics de l'àrea de coneixement, mostra capacitat crítica i de diàleg, i fa un ús responsable de les declaracions que l'afecten com a membre de la comunitat universitària
Reconeix i reflexiona sobre les necessitats i problemàtiques socials, i s'implica en la millora de la comunitat
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

Com a norma general, es seguiran els procediments establerts per l'Escola d'Enginyeria Tècnica Superior i el Departament d'Informàtica i Matemàtiques.

El Treball de Fi de Grau es realitzarà obligatòriament en empresa.

Pel que fa al procediment de selecció i assignació dels alumnes per realitzar el Treball Final de Grau, aquest es fa mitjançant 2 modalitats: 

- Modalitat-1 (Pack CLUSTER TIC): Per seguir aquesta opció s'han d'haver superat 108 crèdits en el moment de fer la matricula. L'ETSE presentarà als estudiants un llistat d’ofertes d'empreses del clúster tecnològic CLÚSTER TIC CATALUNYA SUD, on podran realitzar els 30 crèdits ECTS corresponents a les assignatures Pràctiques Externes I, Pràctiques Externes II i Treball Final de Grau en un paquet únic. L'assignació d'empresa amb estudiant es realitzarà segons les prioritats dels estudiants i les seves notes d'expedient.  El mínim d'hores obligatori de treball en empresa seran 750 hores, ampliables fins a 950 hores si l'estudiant vol fer pràctiques externes extracurriculars.

- Modalitat-2 (opció per defecte): L’estudiant haurà de buscar per si mateix una empresa per poder realitzar el Treball Final de Grau seguint la normativa de Treball de Fi de Grau actual de l’ETSE. Per fer això, l'estudiant podrà utiltizar la plataforma de pràctiques externes de la ETSE on les empreses presenten les seves ofertes d'estades en pràctiques i els alumnes interessats s'inscriuen a les ofertes adjuntant el seu currículum. L'estudiant haurà de dedicar 300 hores de treball en empresa a la realització del Treball de Fi de Grau.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
TFG1
18 0 18
Elaboració del treball de fi de grau/màster
TFG1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
0 270 270
Selecció/assignació del treball de fi de grau
TFG1
1 0 1
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
TFG1
CT5
1 10 11
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Tutoria
Elaboració del treball de fi de grau/màster Elaboració del treball de fi de grau, la memòria i la presentació
Selecció/assignació del treball de fi de grau Selecció/assignació del treball de fi de grau
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Presentació i defensa del treball de fi de Grau ante un tribunal

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció

Es durà a terme una coordinació interna, per part d'un professor o professora del departament d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques; i externa, per part de l'empresa on l'estudiant faci les pràctiques.


Criteris i procediments d’avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
TFG1
CT5
Presentació i defensa del treball de fi de Grau ante un tribunal. 100%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Plantilla d'Avaluació del Treball de Fi de Grau del Departament d'Enignyeria Informàtica i Matemàtiques

- Originalitat (1 punt)

- Feina realitzada (4 punts)

- Memòria/Documentació (2 punts)

- Defensa/Presentació (3 punts)

Es proporciona més informació a la pàgina de Moodle


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent