DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES II Codi 17264501
Ensenyament
Grau de Tècniques de Desenvolupament d'Aplicacions Web i Mòbils (2018)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Pràctiques Externes optatives AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
MOLINA CLEMENTE, CARLOS MARÍA
Adreça electrònica carlos.molina@urv.cat
Professors/es
MOLINA CLEMENTE, CARLOS MARÍA
Web
Descripció general i informació rellevant <p>La informació publicada en aquesta guia és la que correspon a classes presencials i pot servir de guia orientativa. A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. </p><p>DESCRIPCIÓ DE L'ASSIGNATURA: Estimular i facilitar el contacte de l'alumne amb el món laboral per complementar sumi formació i facilitar sumi posterior inserció </p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC.
 CT3 Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
 CT6 Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adequades (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques
Elabora informació amb les eines i formats adequats a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
 CT3 Identifica la situació plantejada com un problema en l'àmbit de la disciplina i té la motivació per afrontar
Segueix un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identifica les causes i aplica els coneixements propis de la disciplina
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema
Inclou els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
Reflexiona sobre el model proposat i és capaç de trobar limitacions i proposar millores
 CT4 Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup
Comunica i actua dins el grup per facilitar la cohesió i el rendiment
Es compromet amb les tasques i l'agenda del grup
Col·labora dins el grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d'extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d'extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l'auditori
 CT6 Analitza l'entorn laboral o professional de l'àmbit d'estudi
Dissenya itineraris acadèmics i d'inserció laboral o professional
Identifica el propi procés d'aprenentatge
Aprofundeix en l'autoconeixement acadèmic, laboral o professional
 CT7 Coneix les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i comprèn les seves causes
Identifica els principals problemes ambientals
Reconeix els conceptes ètics i deontològics de l'àrea de coneixement, mostra capacitat crítica i de diàleg, i fa un ús responsable de les declaracions que l'afecten com a membre de la comunitat universitària
Reconeix i reflexiona sobre les necessitats i problemàtiques socials, i s'implica en la millora de la comunitat
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

Cada titulació té assignats un o diversos tutors interns que són els que tutoritzen als estudiants durant la seva estada de pràctiques. Per la seva banda, l'empresa o institució pública es l'encarregada d'assignar la persona o persones que realitzaran les funcions de tutor extern de l'alumne.

Pel que fa al procediment de selecció i assignació dels alumnes per realitzar les pràctiques aquest es fa mitjançant 2 modalitats:

- Modalitat-1 (Pack CLUSTER TIC): Per seguir aquesta opció s'han d'haver superat 108 crèdits en el moment de fer la matricula. L'ETSE presentarà als estudiants un llistat d’ofertes d'empreses del clúster tecnològic CLÚSTER TIC CATALUNYA SUD, on podran realitzar els 30 crèdits ECTS corresponents a les assignatures Pràctiques Externes I, Pràctiques Externes II i Treball Final de Grau en un paquet únic. L'assignació d'empresa amb estudiant es realitzarà segons les prioritats dels estudiants i les seves notes d'expedient. El mínim d'hores obligatori de treball en empresa seran 750 hores, ampliables fins a 950 hores si l'estudiant vol fer pràctiques externes extracurriculars.

- Modalitat-2 (opció per defecte): L’estudiant haurà de buscar per si mateix una empresa per poder realitzar l’assignatura optativa Pràctiques Externes II. Per fer això, l'estudiant podrà utilitzar la plataforma de pràctiques externes de la ETSE on les empreses presenten les seves ofertes d'estades en pràctiques i els alumnes interessats s'inscriuen a les ofertes adjuntant el seu currículum. L'estudiant haurà de dedicar 150 hores de treball en empresa a la realització d’aquesta assignatura.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.25 0.25 0.5
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes
CT3
CT6
0.25 0.25 0.5
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
CT3
CT4
3 5 8
Estada de pràctiques
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
0 129 129
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes
CT3
CT4
CT5
CT6
1 5 6
Memòria
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
0 6 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura. Elaboració de l'currículum
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes Lliurament de tasques via campus virtual
Estada de pràctiques Desenvolupament de les tasques a l'empresa
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes Exposició pública de l'informe final
Memòria Informe enumerant i descrivint d les tasques realitzades durant les pràctiques externes

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció

La coordinació i seguiment de l'alumnat es realitzarà a través del tutor de la universitat i del tutor de l'empresa o institució pública. Ambdós tutors es responsabilitzaran de fixar el pla de treball de cada estudiant, fer un seguiment de les pràctiques efectuades i participar en la valoració de les pràctiques de l'estudiant per determinar finalment la seva avaluació.

Es convenient que l'alumne s'adreci al seu tutor abans d'iniciar les pràctiques que atendrà consultes individualitzades d'aquells alumnes que requereixin orientació.

També és convenient que l'estudiant contacti amb el seu tutor abans de finalitzar les pràctiques per tal d'orientar el treball i defensa  del mateix.


Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologies Competències Descripció Pes        
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
CT3
CT4
El tutor de pràctiques a l'empresa o institució on s'han realitzat les pràctiques realitza un informe del que l'alumne ha fet, i proposa una qualificació 30%
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes
CT3
CT4
CT5
CT6
L'alumne realitza una exposició pública de la feina realitzada durant les pràctiques davant d'un tribunal i respon a les seves preguntes 30%
Memòria
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
L'alumne realitza un informe on exposa les tasques desenvolupades durant les pràctiques i la consecució dels objectius 40%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Web al moodle , campus virtual , cada curso, ,

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent