Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE7 |
Relacionar les propietats macroscòpiques i propietats d'àtoms i molècules individuals, incloent macromolècules (naturals i sintètiques), polímers, col·loides i altres materials. |
| CE9 |
Demostrar habilitats per identificar i resoldre problemes qualitatius i quantitatius amb un enfocament estratègic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE7 |
Conèixer els aspectes bàsics de la nanociència i les novetats científiques en física de materials
| | CE9 |
Conèixer els aspectes bàsics de la nanociència i les novetats científiques en física de materials
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Nous materials òptics |
Caracterització de materials òptics. Espectroscòpia dels ions lantànids. Materials d'òptica no-lineal. Nanomaterials per aplicacions òptiques; QD's, SPR i nanocristalls dopats amb ions lantànids. |
Nous materials elèctrics |
Classificació dels materials electrics. |
Nous materials magnètics i làsers |
Classificació dels materials magnètics. Estat superconductor. Efecte Meisner. Teoria BCS. Superconductors de temperatura elevada crítica.
Efecte làser. Nous materials làser. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
19 |
28.5 |
47.5 |
Treballs |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
2 |
3 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
Proves orals |
|
1 |
2 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura , dels continguts, els objectius, les fonts d'informació i l'avaluació corresponents |
Sessió Magistral |
Explicació desl continguts |
Treballs |
Redacció i lliurament del material treballat. Comentari d'una publicació en relació als temes treballats |
Atenció personalitzada |
Totes les etapes tenen atenció personalitzada. Hi ha hores de tutoria individualitzada per resoldre dubtes corresponents a totes les etapes. |
Descripció |
Totes les etapes tenen atenció personalitzada. Hi ha hores de tutoria individualitzada per resoldre dubtes corresponents a totes les etapes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Avaluació del nivell de comprensió dels conceptes bàsics de l'assignatura |
50% |
Proves pràctiques |
|
Assistència, participació i lliurament d'exercicis i presentació de les pràctiques |
40% |
Proves orals |
|
Presentació oral d'un treball |
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Aquesta assignatura quan s'imparteix en català, s'avalua en catala ; i quan s'imparteix en angles s'avalua amb angles. Els materials docents de l'assignatura poden estar majoritariament en angles, independenment de la llengua d'impartició. En la segona convocatoria hi ha una avaluació global de l'assignatura, mitjancant una prova escrita Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Alonso, M. y Finn, E.J. , FÍSICA. Fundamentos cuánticos y estadisticos, , 2002
Smith, W.F., Fundamentos de la Ciencia e Ingeniería de los materiales , McGraw Hill, USA , 1993
Callister, W.D., Ciencia e Ingeniería de los materiales, Ed. Reverté, Barcelona, 1995
Askeland, D.R. , La ciencia e ingeniería de los materiales, Grupo Editorial Iberoamérica, México , 1985
Rose-Innes, A.C. and Rhoderick, E.H. , Introduction to Superconductivity, Pergamon, Oxford, 1988
Silfvast , W.T. , Laser Fundamentals, Cambridge University Press, New York, 1996
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|