DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) COMUNICACIÓ ORAL I ESCRITA Codi 17605201
Ensenyament
Enginyeria Electrònica (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Coordinador/a
LLOBET VALERO, EDUARD
Adreça electrònica lluis.marsal@urv.cat
eduard.llobet@urv.cat
Professors/es
MARSAL GARVI, LUIS FRANCISCO
LLOBET VALERO, EDUARD
Web
Descripció general i informació rellevant Avui en dia, els investigadors de qualsevol especialitat científica ─i sobretot en el món de la recerca─ sovint han d’escriure en anglès si volen publicar els resultats de la seva feina. Amb aquest curs, pretenem donar suport als investigadors, proporcionant-los recursos propis perquè puguin ser més autònoms i més autocrítics a l’hora d’escriure els seus articles.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC12 Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes
  BC14 Planificació i organització
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau.
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals
  CC6 Desenvolupament de processos d'incorporació al món del treball (compte d'altres i/o emprenedoria) (Orientació professional)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Proporcionar recursos per doder ser més autònoms i més autocrítics a l’hora d’escriure els seus articles. BC12
BC15
CC1
CC4
CC6
Aprendre les tècniques necessàries per fer presentacions eficaces i ben organitzades en anglès. BC12
BC14
BC15
CC1
CC2
CC4
Analitzar les etapes claus de les presentacions, des de la planificació i la introducció fins a la conclusió i les preguntes finals. BC12
BC14
BC15
CC1
CC2
CC4

Continguts
Tema Subtema
1. L’organització d’un article de recerca
2. Els problemes gramaticals dels catalanoparlants i dels castellanoparlants
3. Els aspectes estilístics per a una redacció clara
4. Anàlisi de l'auditori i de l'ocasió.
Selecció del tema i dels objectius.
5. Com presentar-se i començar la presentació. Com captar i mantenir l’atenció del públic.
6. Estructura de la presentació: introducció, cos i conclusió.
7. Llenguatge corporal, moviment, veu i altres tècniques.
8. Com enllaçar les idees.
9. Com acabar la presentació.
10. Com tractar preguntes.
11. Fer una presentació.
12. Avaluació de la presentació

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
20 40 60
Resolució de problemes, exercicis
4 8 12
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
5 5 10
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
Proves pràctiques
2 4 6
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Proves pràctiques
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent