Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
|
AP2 |
Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
|
AP7 |
Projectar i implementar els sistemes de captació de senyals necessaris per monitoritzar processos industrials, processar-los i utilitzar-los de manera eficient pel control d'aquests processos. |
|
AP13 |
Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel desenvolupament de les tasques pròpies. |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC14 |
Planificació i organització |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
Objectius |
Competències |
Utilitzar eines de reconeixement de patrons basades en Técniques estadístiques i de xarxes neurals |
AP1
|
|
|
Dissenyar un experiment |
AP2
|
|
|
Trobar i destriar la informació |
AP13
|
|
|
Implementar un sistema de visió artificial o un sistema multisensor |
AP7
|
|
|
Definir, desenvolupar i presentar de forma individual un treball original |
|
BC2 BC6 BC14
|
|
Esser competent en la presentació i comunicació de la seva feina |
|
|
CC1
|
Tema |
Subtema |
Introducció (2h) |
Els sistemes de percepció artificial: blocs constituents i definicions |
Sensors del dispositiu discret al sensor intel.ligent |
Sensors de senyals radiants, mecànics, tèrmics, magnètics, químics.
Tecnologia de microsistemes aplicada als sensors.
Sensors Intel.ligents |
Processament del senyal: sistemes de reconeixement de patrons |
Sistemes multisensor. Mètodes de reconeixement de patrons, definicions i classificació. REconeixement de patrons vasat en mètodes estadístics i neurals. |
Sistemes de percepció artificial en la indústria |
Visió artificial, olfacte i llengua electrònica, integració sensorial. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Pràctiques a laboratoris |
|
16 |
32 |
48 |
Treballs |
|
5 |
15 |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
9 |
12 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
16 |
18 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: Continguts, metodologia docent, metodologia d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Consisteix en l'esposició per part del professor del continguts teòrics de l'assignatura. Es farà mitjançant ordinador i canó vídeo. |
Pràctiques a laboratoris |
Desenvolupament per part de l'alumne de determinats aspectes de l'assignatura mitjançant la realització de treballs pràctics en el laboratori. Cada sessió pràctica (2 hores) implica la realització d'un estudi previ. Les pràctiques es realitzen individualment. |
Treballs |
Realització d'un treball d'intensificació que permet a l'alumne aprofondir els seus coneixements en algun dels aspectes de l'assignatura. Es tracta de treballs a realitzar individualment o en grups de dues persones. |
Presentacions / exposicions |
Exposició i discussió del treball d'intensificació realitzat davant de l classe. |
|
Atenció personalitzada |
Presentacions / exposicions |
Treballs |
Pràctiques a laboratoris |
|
Descripció |
Es tracta de realitzar atenció personalitzada durant les hores de tutories. Aquesta atenció va adreçada a resoldre dubtes o guiar el treball de l'alumne en les pràctiques de laboratori, el treball d'intensificació i la preparació de l'exposició del treball.
Addicionalment, l'atenció personlitzada s'adreça a resoldre dubtes relacionats amb les classes magistrals o qualsevol altre aspecte que l'alumne cregui convenient. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
S'avalua l'estudi previ i el desenvolupament al laboratori |
30% de la nota de Sistemes de Percepció |
Treballs |
S'avalua la correcció, l'aplicabilitat i el grau d'independència assolit pels alumnes a l'hora de fer el treball d'intensificació. |
20% de la nota de Sistemes de Percepció |
Presentacions / exposicions |
S'avalua la concisió, claredat i la discussió del treball d'intensificació |
Va lligada a la qualifació del treball |
Proves objectives de tipus test |
Un examen tipus test per avaluar els coneixements assolits pels alumnes |
50% de la nota de Sistemes de Percepció |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
C. Bishop, Neural Networks for Pattern Recognition, Oxford University Press, 1994
Frank, R., Understanding Smart Sensors 2nd Ed., Norwood: Artech House Inc., 2000
Gardner, J. W., Microsensors, Chichester: Ed. John Wiley and Sons Ltd, 1994
|
|
Complementària |
R. Schalkoff, Pattern Recognition: Statistical, Structural and Neural Approaches, John Willey and Sons, 1992
Middlehoek, S, Audet, S. A., Silicon sensors, London: Ed. Academic Press, 1989
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
INSTRUMENTACIÓ INDUSTRIAL/17022102 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|