Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Tema |
Subtema |
1. Introducció |
1.1-Desenvolupament de la assignatura
1.2-Desenvolupament de les pràctiques |
2. Estadistica bàsica |
2.1. Conceptes bàsics
2.2. Confirmació d'hipòtesis
2.3. Anàlisi de variança
2.4. Diferents tipus de test
2.5. Taules de contingència |
3. Ciencies ómiques: |
3.1 Genòmica
3.2 Transcriptòmica
3.3 Proteòmica
3.4 Metabolòmica
3.5 Biologia de sistemes |
4. Metabolómica |
4.1 Introducció a la resonancia magnética nuclear i l’espectrometria de mases
4.2 Diseny experimental
4.3. Processat de dades reals: detecció de pics, alineament i tractament estadístic (métodes multivariants i univariants)
4.4. Bases de dades i identificació de metabolits |
5. Metabolomica aplicada |
5.1 Diferenciació de cel.lules mare
5.2 Dolor neuropàtic
5.3 Diabetes i obesitat |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
26 |
48 |
74 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
37 |
52 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
20 |
22 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura: objectius, metodologia docent i avaluació. |
Sessió Magistral |
Consistirà en sessions de 50 + 50 minuts (amb descans al mig) a on el professor exposarà la materia. Lluny de ser classes merament expositòries, es pretén generar amb el material un debat obert i animat sobre cada tema. |
Pràctiques a laboratoris |
Els alumnes assistiran a laboratori a on se'ls proposaran exercicis de estadistica i disseny experimental amb la plataforma de càlcul R.
També se’ls introduirà en la comprensió d’articles científics de metabolómica i la seva discussió. |
Atenció personalitzada |
|
|
Sessió Magistral |
Pràctiques a laboratoris |
|
Descripció |
Els alumnes, una vegada assignats a un determinat grup de treball, poden preguntar al professor qualsevol cosa sobre el exercici assignat. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
Serà de dos tipus:
En grup (3 persones): escollir un article científic que el profesor oferirà i desenvolupar-ho (25%)
Individual: programació amb R pel processat de dades metabolómiques (25%) |
50% |
Proves de desenvolupament |
Serà de desenvolupament. En l’examen s’avaluarà la comprensió de la teoria i tindrà una part pràctica on els estudiants hauran de resoldre per escrit un cas real d’experiment metabolomic. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de la segona convocatoria serà: la teoria (50%), i les practiques a laboratori serà programació amb R pel processat de dades metabolómiques (50%). |
Bàsica |
Gary J. Patti, Oscar Yanes & Gary Siuzdak, Metabolomics: the apogee of the omics trilogy, Nature Reviews Molecular Cell Biology 13, 263-269.
Yates JR, Park SK, Delahunty CM, Xu T, Savas JN, Cociorva D, Carvalho PC, Toward objective evaluation of proteomic algorithms, Nat Methods, 2012 Apr 27;9(5):455-6.
Schellenberger J, Que R, Fleming RM, Thiele I, Orth JD, Feist AM, Zielinski DC, Bordbar A, Lewis NE,, Quantitative prediction of cellular metabolism with constraint-based models: the COBRA Toolbox v2.0., Nat Protoc., 2011 Aug 4;6(9):1290-307
Oberhardt MA, Palsson BØ, Papin JA, Applications of genome-scale metabolic reconstructions, Mol Syst Biol, 2009;5:320
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|