Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Recerca |
|
AR3 |
Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia. |
|
AR12 |
Aplicar metodologies de la intel·ligència artificial. |
|
AR17 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar eines de programació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC4 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Aprendre els aspectes rellevants de la gestió del coneixement. |
AR3
|
BC4 BC15
|
|
Aprendre els models actuals de representació del coneixement. |
AR12
|
|
|
Utilització de tècniques i eines per a la gestió del coneixement. |
AR3 AR12
|
BC4 BC15
|
|
Conèixer l'ús de la mineria de dades en la gestió del coneixement. |
AR3 AR12 AR17
|
|
|
Familiarització amb l'ús pràctic d'una eina de gestió del coneixement. |
AR12
|
|
|
Tema |
Subtema |
Introduction to Knowledge Management |
Description and Objectives
Knowledge Management Model
Data, Information, Knowledge, etc.
Sorts of Knowledge and Representations
Knowledge Engineering
|
First and Second Knowledge Management Generations |
A Brief History of Computer-Based Knowledge Management
First Generation Knowledge Management
a) Knowledge Repositories
b) Document Management
c) Data Mining
Second Generation Knowledge Management
a) The Knowledge Life Cycle
b) Knowledge Audit
c) Knowledge Maps
|
Knowledge Representation Standards |
Ontologies
Introduction to CommonKADS
Introduction to Protege
Other tools
Knowledge in the Web: HTML, XML, RDF, OWL
Semantic Web
|
Techniques and tools for Knowledge Management |
Scope of the Techniques and Tools
Information Retrieval Techniques and Tools
Artificial Intelligence Techniques and Tools
Other Techniques and Tools
|
Introduction to Data Mining |
Data mining in KDD and in Knowledge Management
Modeling Structures
Algorithms for Data Mining
Validation processes
Data Mining tools
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
29 |
50.75 |
79.75 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
22.5 |
22.5 |
45 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
7.5 |
15 |
22.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels professors. Presentació dels objectius de l’assignatura, dels continguts, la metodologia docent, forma d’avaluació i material de referència a utilitzar durant el curs. |
Sessió Magistral |
El professor explicarà els continguts bàsics de l’assignatura amb exemples. Posant a disposició de l’alumne tot el material que necessiti per a l’estudi de la matèria. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
En equips s’estudiarà una eina per a la gestió del coneixement amb la qual es farà un treball pràctic. Caldrà lliurar el resultat del treball al professor. |
Atenció personalitzada |
Sis hores de consulta setmanals a disposició de l'alumne. |
|
Atenció personalitzada |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Descripció |
Per fer el seguiment de l'assignatura, però més concretament per facilitar la realització de les pràctiques al laboratori el professor posarà a disposició de l'alumne 6h setmanals d'atenció personalitzada en hores de consultes. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Durant el curs es faran diverses proves parcials. |
50% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Proves objectives de preguntes curtes bisetmanals de 30min cadascuna. Es dedicarà una d'aquestes proves (que serà de 2h) a avaluar el contingut total de l'assignatura. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Riaño, D., Apunts del curs, moodle, anualment
Liebowitz, J., Knowledge Management, CRC Press, 2001
Davenport, T.H., Prusak L., Working Knowledge, Harvard Business School Press, 2000
|
|
Complementària |
McElroy, M.W., The New knowledge management, Butterworth-Heinemann, 2003
Liebowitz, J., Knowledge Management Handbook, Knowledge Management Handbook, 1999
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
VISUALITZACIÓ CIENTÍFICA/17012209 | INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL II/17012008 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL I/17012004 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|