Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Research |
|
AR3 |
Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia. |
|
AR10 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar sistemes robotitzats i intel·ligents. |
|
AR12 |
Aplicar metodologies de la intel·ligència artificial. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC4 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
Objectives |
Competences |
Dominar els conceptes fonamentals de processament d'imatges. |
AR3 AR10
|
|
|
Conèixer temes avançats de Visió per Computador. |
AR3 AR10 AR12
|
|
|
Resoldre problemes d'anàlisi i reconeixement automàtic d'imatges complexes. |
AR3 AR10 AR12
|
BC1 BC2 BC4 BC5 BC6 BC11
|
CC1 CC2
|
Topic |
Sub-topic |
Tema 1.- Preprocessament d'imatges. |
Filtrat, compensació i millora d'imatges, operacions morfològiques. |
Tema 2.- Extracció de característiques geomètriques. |
Identificació de cantonades, rectes i formes geomètriques bàsiques. |
Tema 3.- Anàlisi de color i textura. |
Models de color, tipus de textura, extracció de característiques texturals,
mètodes geomètrics.
|
Tema 4.- Segmentació i classificació d’imatges. |
Segmentació no supervisada basada en contorns i regions, classificació
supervisada, mètodes teòrics de decisió, mètodes probabilístics, xarxes
neuronals.
|
Tema 5.- Visió estereoscòpica. |
Calibració de càmeres i sistemes de càmeres, geometria epipolar,
rectificació d'imatges, cerca de correspondències, triangulació.
|
Tema 6.- Percepció i modelatge tridimensional. |
Generació de mapes de profunditat, extracció d'elements geomètrics bàsics,
generació automàtica d'escenes, reconeixement d'escenes, hashing geomètric.
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
|
Lecture |
|
19 |
19 |
38 |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
15 |
15 |
30 |
Presentations / expositions |
|
8 |
0 |
8 |
Assignments |
|
0 |
25.5 |
25.5 |
|
Personal tuition |
|
8 |
0 |
8 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l’assignatura: motivació, objectius, continguts, metodologia docent, bibliografia i avaluació. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l’assignatura. |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Utilització pràctica de simuladors relacionats amb els continguts de l'assignatura i desenvolupament de noves funcionalitats. |
Presentations / expositions |
Exposició oral per part dels alumnes de treballs d'aprofundiment en temes concrets de l'assignatura. Avaluació per part del professor. |
Assignments |
Realització autònoma en grups de dos estudiants de treballs pràctics relacionats amb els principals temes de l'assignatura. Elaboració d’un informe escrit. Avaluació final pel professor. |
Personal tuition |
Atenció per part del professor a cada estudiant en les hores de consulta del professor. |
|
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Presentations / expositions |
Assignments |
|
Description |
Consultes/Tutories: Resolució de dubtes teòrics i pràctics. Correcció de pràctiques. Revisió d’exàmens. |
|
|
Description |
Weight |
Presentations / expositions |
Exposició oral per part dels alumnes de treballs d'aprofundiment en temes concrets de l'assignatura. Avaluació per part del professor. |
40 |
Assignments |
Realització autònoma en grups de dos estudiants de treballs pràctics relacionats amb els principals temes de l'assignatura. Elaboració d’un informe escrit. Avaluació final pel professor. |
30 |
Objective multiple-choice tests |
Avaluació dels continguts teòrics explicats a les sessions magistrals. |
30 |
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
D.A. Forsyth, J. Ponce, Computer Vision: A Modern Approach, Prentice Hall, 2003
L. Shapiro, G. Stockman, Computer Vision, Prentice Hall, 2001
E. Trucco, A. Verri, Introductory Techniques for 3-D Computer Vision, Prentice Hall, 1998
|
|
Complementary |
E.R. Davies, Machine Vision: Theory, Algorithms, Practicalities, Academic Press, 1997
O. Faugeras, Three-Dimensional Computer Vision, MIT Press, 1993
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|