Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Bloc 1. FONAMENTS BÀSICS
Estructura de la matèria: Estructura de l’àtom. Configuració electrònica i propietats periòdiques.
Enllaç químic: Tipus d’enllaç. Interaccions intermoleculars Exemples d’obtenció de la forma y geometria de molècules senzilles.
Estats d’agregació de la matèria: Gasos i dissolucions.
Resolució d’exercicis i de qüestions relacionades amb els conceptes anteriors. |
|
Bloc 2.TERMODINÀMICA I EQUILIBRI
Energia lliure i espontaneïtat.
Equilibri químic: Constant d’equilibri. Factors que afecten a l’equilibri químic. Principi de Le Chatelier.
Equilibri àcid-base: Reaccions àcid-base. Producte iònic de l’aigua i pH. Constant d’acidesa/basicitat. Neutralització.
Electroquímica: Reaccions d’oxidació-reducció. Potencial estàndard d’elèctrode. Funcionament de piles galvàniques. Piles electrolítiques. Resolució d’exercicis i de qüestions relacionades amb els conceptes anteriors. |
|
Bloc 3. FONAMENTS D’INGENYERIA QUÍMICA
Fonaments: paràmetres d’un procés químic. Concepte d’operació bàsica. Balanços de matèria i energia.
Operacions bàsiques en enginyeria química: Operacions bàsiques controlades per transferència de matèria i matèria/calor.
Resolució d’exercicis i de qüestions relacionades amb els conceptes anteriors. |
|
Bloc 4. INTRODUCCIÓ A LA QUÍMICA ORGÀNICA E INORGÀNICA INDUSTRIAL.
Química orgànica Industrial: Carboni i compostos orgànics. Classificació. Propietats físiques i químiques. Principals tipus de reaccions orgàniques.
Química inorgànica Industrial:Compostos inorgànics. Processos industrials.
Resolució d’exercicis i de qüestions relacionades amb els conceptes anteriors. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
25 |
40 |
65 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
4 |
0 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
27 |
42 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
9 |
22 |
31 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i pla de treball: estructura, avaluació i bibliografia.
|
Sessió Magistral |
Desenvolupament teòric amb exemples entenedors dels diferents blocs per part del professor de l'assignatura. El material es presentarà amb l'ajut de suports com el power point. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Plantejament d’un problema (real o simulat) on l’estudiant ha de calcular i donar una solució al problema de forma raonada. Aquestes sessions es faran bé individualment, bé en grup. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
En base les classes magistrals, es formularà, analitzarà, ressoldrà i debatirà un problema o exercici relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
En base a les classes magistrals, els alumnes hauràn de ressoldre a casa un full d'exercicis o problemes i que es corregiran a classe. |
Atenció personalitzada |
A l'inici de curs s'informarà als alumnes de l'horari d'atenció. L'atenció personalitzada es concertara a través de mail. |
Descripció |
S'efectuaràn reunions individuals a petició de l'alumne per atendre i resoldre dubtes de l'assignatura. Segons el seu criteri, el professor podrà convocar també als alumnes a entrevistes individuals per tractar questions relacionades amb el desenvolupament de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Problemes o exercicis d'una hora de durada que es faran a l'aula individualment o en grup i que s'avaluaran. |
25% |
Proves mixtes |
|
Diverses proves d'una hora o hora i mitja de durada que es farna a l'aula individualment i que s'avaluaran. Consistiran en preguntes de resposta curta, tests o preguntes de desenvolupament. |
75% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes que no superin la primera convocatòria se'ls qualificarà amb l'examen final de la segona convocatòria (100%) No es poden tenir mòbils ON durant l'examen. No es poden tenir els mòbils a la vista i l'alumne no pot manipular-los durant la prova. L'alumne no pot usar cap mitjà de comunicació externa ni pot connectar-se a la xarxa per fer quelcom que no sigui estrictament permès a l'examen. |
Bàsica |
Peter W. Atkins, Química General, Editorial Omega, 1992
José Costa López, Curso de ingeniería química: introducción a los procesos, las operaciones unitarias y los fenómenos de transporte, Editorial Reverté, 1994
Richard M. Felder y Ronald W. Rousseau, Principios elementales de los precesos químicos, 3a ed. Méjico:Limusa Wiley, 2003
J.B. Moulijn, M. Makkee, A. van Diepen, Chemical process technology, Editorial John Wiley and Sons, Ltd, 2001
D.A. Skoog, D.M. West, F.J. Holler, S.R. Crouch, Fundamentos de química analítica, 8a ed. Thomson, 2005
Peter W. Atkins, Loretta Jones, Principios de química, 3a ed. Panamericana, 2006
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|