Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció. |
Recursos energètics renovables. Aprofitament energètic: transformacions, generació elèctrica i emmagatzematge. |
Tema 2. Generació d’energia elèctrica mitjançant el moviment de l’aigua. |
Principi de conversió. Tipus de centrals: centrals hidràuliques i marines Constitució i elements principals. Tipus de turbines hidràuliques. Criteris de disseny per a la producció d’energia. |
Tema 3. Generació d’energia elèctrica mitjançant el vent. |
Principi de conversió. Tipus d’aerogeneradors. Constitució i elements principals. Parcs eòlics. Criteris de disseny per a la producció d’energia. |
Tema 4. Generació d’energia elèctrica mitjançant la llum solar. |
Principi de conversió. Tipus de centrals: termoelèctriques i fotovoltaiques. Captadors i concentradors. Cèl•lules/panells solars. Constitució i elements principals d’una central fotovoltaica. Criteris de disseny per a la producció d’energia. |
Tema 5. Generació d’electricitat mitjançant d’altres fonts d’energia. |
Biomassa. Piles de combustible. Principi de funcionament, tipus i constitució. |
Tema 6. Aspectes generals de l’aprofitament de les energies renovables. |
Aspectes econòmics, socials i d’impacte mediambiental. Sistemes de control, protecció i gestió. Normativa aplicable. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
40 |
45 |
85 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
9 |
12 |
21 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
33 |
38 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l’assignatura, explicant els objectius , el temari, la planificació, el funcionament de les pràctiques i dels grups, així com l’avaluació i la bibliografia. |
Sessió Magistral |
El professor exposa el temari de l’assignatura. L’alumne intervé plantejant qüestions al professor. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El professor realitza exercicis sobre els conceptes teòrics de les sessions magistrals i comenta diversos aspectes de documentació tècnica específica. |
Presentacions / exposicions |
Presentacions públiques de treballs desenvolupats pels alumnes de manera individual o en grup. Els resultats del treball realitzat s'exposaran públicament amb ajuda de les TIC. |
Atenció personalitzada |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic. |
Descripció |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Preguntes curtes |
10 % |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació d’un treball |
20 % |
Proves mixtes |
|
Dos proves tipus test i problemes de resposta curta. |
2x 35% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria l'alumne s'avaluarà de les parts que tinguin una nota inferior a 4 sobre 10. El pes de cadascuna de les parts és el mateix que a la primera convocatòria. Hi ha limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. Els professors de l'assignatura acceptaran, si és adient, calculadores en les proves de resolució numèrica dels problemes. |
Bàsica |
J.A. Carta et al, Centrales de energías renovables, Pearson – Prentice Hall, 2009
A.F. Zobaa & R.C. Bansal, Handbook of Renewable Energy Technology, World Scientific Publishing, 2011
J.M. de Juana, Energías renovables para el desarrollo, Thomson - Paraninfo, 2003
G. Boyle, Renewable energy, Oxford University Press, 2004
|
Presentacions i material complementari de l'assignatura disponible al Moodle. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|