Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | G1 |
Coneixements i capacitats per organitzar i dirigir empreses. |
| G2 |
Coneixements i capacitats d'estratègia i planificació aplicades a diferents estructures organitzatives. |
| G3 |
Coneixement de dret mercantil i laboral. |
| G4 |
Coneixements de comptabilitat financera i de costos. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| G1 |
Coneix els principis i conceptes bàsics relacionats amb la direcció d'empreses.
| | G2 |
Coneix i sap aplicar els continguts propis de la direcció estratègica i la planificació.
| | G3 |
Coneix els elements bàsics del dret mercantil i laboral.
| | G4 |
Coneix els conceptes principals de la comptabilitat financera i de costos.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Mòdul 1. Gestió d'Empreses.
En aquest mòdul s'acosta l'alumnat als objectius organitzatius i al paper dels gestors i la seva tasca principal: la presa de decisions. S'aborden temes relacionats amb la direcció estratègica. És important que l'alumnat entengui la natura de les estratègies empresarials i els processos a seguir per a la seva implantació a través del disseny organitzatiu i la gestió dels seus recursos Tot això, en un marc d'organitzacions socialment responsables. |
|
Mòdul 2. Anàlisi de l'entorn: competitivitat i estratègia.
En aquest mòdul, l'alumnat ha d'adquirir coneixements bàsics sobre el món empresarial i el seu entorn, amb referència especial a l'entorn econòmic. S'explora el concepte de sistema econòmic, la influència dels mercats, l'entorn competitiu i l'evoluació de l'oferta i demanda en l'activitat empresarial. S'analitzen temes de micro i macroeconomia des d'una vessant pràctica que permet l'alumnat ser capaç d'entendre la informació de la premsa econòmica i les seves implicacions en la presa de decisions en el si de les organitzacions empresarials. |
|
Mòdul 3. Planificació i presa de decisions.
En aquest mòdul estudiarem els diversos components que es poden identificar en una organització, i també les estructures a les quals dóna lloc. Conèixer la rellevància de la planificació dins l’empresa i la manera de durse a terme. Comprendre el fonament, raó de ser i tipus de control dins l’empresa. |
|
Mòdul 4. Comptabilitat financera i de costos.
En aquest mòdul es transmet a l'alumne els coneixements bàsics de la comptabilitat financera i la comptabilitat de costos. Composició de l'actiu, el passiu i el patrimoni net d'una empresa. Introducció a la comptabilitat de gestió. Concepte i objectius de la comptabilitat de gestió. Concepte i classificació dels costos que tenen les empreses. Diferenciació entre cost, despesa i pagament. El cicle comptable de la comptabilitat de costos. Sistema de costos variables i costos complerts. Determinació dels diversos factors del cost. Model de comptabilitat de costos per seccions. |
|
Mòdul 5. Anàlisi d'estats financers.
Es realitza un anàlisi econòmic i financer de l'empresa mitjançant el coneixement dels indicadors econòmics i financers que solen ser emprats per a realitzar aquest anàlisi. També, reconeixer i interpretar els diferents comptes anuals o estats comptables que les empreses han de confeccionar. |
|
Mòdul 6. Principis de Dret Mercantil i Laboral.
Contractació laboral: tipus. Règims de la Seguretat Social : tipus. Relacions laborals: inici, finalització i conflictes. Prestacions de la Seguretat Social. Normatives laborals. L'empresa, la propietat industrial, les societats mercantils, els contractes, la responsabilitat civil, els impostos de l'empresari i l'empresa. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
22 |
33 |
55 |
Sessió Magistral |
|
24 |
33 |
57 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Proves pràctiques |
|
10 |
20 |
30 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: contingut, pla de treball i sistema d'avaluació |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització d'activitats que l'alumne realitza de manera autònoma i tutoritzada. |
Sessió Magistral |
Presentació dels continguts teòrics de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Tutorització individualitzada de l'alumne. |
Descripció |
Suport docent al treball autònom de l'alumnat. El professorat indicarà a l'inici de les classes el seu horari d'atenció a l'alumnat, temps en el qual els alumnes poden resoldre dubtes que se'ls plantegin al llarg de les classes.
A causa de l'emergència sanitària, l'atenció a l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions on line, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Avaluació contingut teòric/pràctic i competències relacionades amb els continguts de l'assignatura |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Avaluació contingut teòric/pràctic i competències relacionades amb els continguts de l'assignatura |
30% |
Proves pràctiques |
|
Realització d'activitats d'aprenentatge. Modalitat treball autònom tutoritzat. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria és independent de la primera. En conseqüència l'alumne que no superi la primera convocatòria haurà d'examinar-se de tot el contingut del curs (modalitat examen tipus test, 100% de la nota) No es permetrà l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves. Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien on line en les dates previstes. En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. |
Bàsica |
|
Material elaborat pel professor
adaptat al contingut de l'assignatura i disponible al Moodle. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|