Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | G7 |
Coneixements i capacitats per a la direcció integrada de projectes. |
| TI8 |
Capacitat per dissenyar i projectar sistemes de producció automatitzats i control avançat de processos. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| G7 |
Coneix els conceptes principals de la gestió de projectes, i sap aplicar les eines de planificació de projectes.
| | TI8 |
Aprèn a controlar sistemes mitjançant realimentació d'estat.
Aprèn a dissenyar controladors digitals.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
| | CT7 |
Argumenta basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat.
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1.- Modelització de Sistemes |
1.1.- Variables de potència i energia.
1.2.-Sistemes Elèctrics, Mecànics, Hidràulics i Tèrmics.
1.3.- Lineailització de Sistemes. |
Tema 2.- Sistemes Mostrejats |
2.1.- Revisió de la transformada Z
2.2.- Model ADC i DAC
2.3.- Funció de transferència del ZOH
2.4.- Funció de transferència en llaç tancat.
2.4.- Exemples
|
Tema 3.- Mètodes de disseny de controladors analògics i digitals |
3.1.- Disseny en el LGA
3.2.- Disseny basat en la resposta en freqüència.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
14 |
28 |
42 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
28 |
42 |
Pràctiques a laboratoris |
|
14 |
12 |
26 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació i motivació de l'assignatura a l'aula ordinària. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. Discussió d'exemples. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes que l'alumne ha de ver preparat amb anterioritat. |
Pràctiques a laboratoris |
Partiran d'un enunciat establert amb anterioritat, que l'alumne haurà treballat a casa. Al laboratori es farà la simulació o experimentació necessària. S'ha de lliurar una memòria de cada pràctica. |
Atenció personalitzada |
Atenció individual o en petit grups al despatx del professor en hores escaients. |
Descripció |
Atenció individual o en petit grups al despatx del professor en hores escaients. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
2 exàmens de problemes (un amb els continguts del tema 1 i 2, i un altre amb els continguts del tema 3. |
70% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Cada pràctica exigirà el lliurament de les memòries. Aquestes seran avaluades. |
30% |
Altres |
|
Pro |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'examen de la segona convocatòria serà una prova mixta de tot el temari, que haurà de superar la nota de 4.. Les pràctiques hauran d'haver superat també la nota de 4. No es permeten dispositius electrònics de comunicació. |
Bàsica |
M. Sami Fadali, A. Visioli, Digital Control Engineering: Analysis and Design, 2nd, Academic Press, 2012
C. L. Phillips, H.T. Nagle, Digital Control Systems: Analysis and Design, 3rd, Prentice Hall, 1995
K. Ogata, Discrete-Time Control Systems, , Prentice Hall, 1987
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|