DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) ORIENTACIÓ PROFESSIONAL I CIUTADANIA Codi 17655118
Ensenyament
Enginyeria Industrial (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Segon AN
Llengua d'impartició
Anglès
Castellà
Català
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Dret Públic
Estudis Anglesos i Alemanys
Gestió d'Empreses
Química Física i Inorgànica
Coordinador/a
PAPAOIKONOMOU ., ELENI
Adreça electrònica inma.pastor@urv.cat
josepramon.fuentes@urv.cat
roberto.roda@urv.cat
eleni.papaoikonomou@urv.cat
marta.zaragozad@urv.cat
yury.ustrov@urv.cat
ester.torresr@urv.cat
Professors/es
PASTOR GOSÁLBEZ, MARÍA INMACULADA
FUENTES GASÓ, JOSEP RAMON
RODA AIXENDRI, ROBERTO
PAPAOIKONOMOU ., ELENI
ZARAGOZA DOMINGO, MARTA
USTROV ., YURY
TORRES RUBIO, ESTER
Web
Descripció general i informació rellevant L'assignatura s'engloba dins el currículum nuclear de Postgrau i dóna una formació transversal als estudiants de màster universitari de la URV de les diferents disciplines.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B4 Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
 C2 Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C3 Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
 C5 Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
 C6 Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral

Continguts
Tema Subtema
Tema 1: Ciutadania - Multiculturalisme - Adaptació al canvi
- Democràcia, drets humans i igualtat de gènere
- La societat del risc
- Cooperació al desenvolupament
Tema 2: Orientació professional - Bases del projecte professional. Competències
- El CV, el perfil professional
- Processos de selecció
- Empreneduria i auto-ocupació
- Noves competències, noves professions
- Creativitat
- Ètica professional

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Debats
2 0 2
Seminaris
10 12 22
Treballs
1 21 22
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
2 21 23
Atenció personalitzada
0 5 5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Debats Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
Seminaris Treball en profunditat d’un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Treballs Treballs que realitza l’alumne.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d’un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada El alumnes poden realitzar consultes a l'aula i través del correu electrònic dels professors.

Atenció personalitzada
Descripció
El alumnes poden realitzar consultes a l'aula i través del correu electrònic dels professors.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
A cada sessió es proposaran treballs per resoldre
Global
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A cada sessió es proposaran problemes per resoldre
Global
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Avaluació

  • Ciutadania : Per l'avaluació dels grups que s'imparteixen en castellà o en català, cal presentar tots els exercicis (quatre) i fer la tramesa de cada tasca (a través del Moodle o del correu-e indicat pel professor) en el termini corresponent. Els grups que s'imparteixen en anglès, fan avaluació continuada i un exercici final.
  • Orientació Professional : Es fa avaluació continuada i un exercici final.

Observacions:

- Qualsevol consulta sobre els exercicis d'avaluació s'ha d'adreçar al professor corresponent.

- Els exercicis s'han de presentar d'acord amb el calendari específic del grup de matrícula. Els exercicis presentats fora del termini corresponent al grup de matrícula no seran corregits.

- Les qualificacions parcials seran publicades al moodle, així com la qualificació global de l'assignatura.

- Els estudiants que no superin l'assignatura Orientació Professional i Ciutadania, poden presentar-se a la segona convocatòria.

Segona convocatòria

Els estudiants que no hagin superat l'assignatura Orientació Professional i Ciutadania en la primera convocatòria, poden tornar a enviar els exercicis suspesos o no presentats (al professor corresponent) en el termini de la segona convocatòria específic segons el grup de matrícula.


Fonts d'informació

Bàsica

Llibres, pàgines web i vídeos de referència indicats al dossier de l’assignatura, que s'entrega a l'inici de les classes

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
D'acord amb la Normativa Acadèmica i de Matrícula de Màster, els estudiants poden demanar el reconeixement de l'assignatura OPiC per l'acreditació de l'experiència laboral i professional. El procediment i la sol•licitud es poden consultar a http://www.urv.cat/gestio_academica/tramits_administratius/tramits_master.html El termini de presentació de sol•licituds és del 2 de maig al 30 de setembre. Els estudiants poden modificar el grup sense cap cost un cop matriculats i fins els 5 dies següents, o bé abonant la taxa de modificació si la sol•licitud es fa amb posterioritat als 5 dies d'haver formalitzat la matrícula. En qualsevol cas, la data màxima per fer aquestes modificacions és el 15 de novembre.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent