Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
| | C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
| | C6 |
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Tema |
Subtema |
Tema 1: Ciutadania |
- Multiculturalisme - Adaptació al canvi
- Democràcia, drets humans i igualtat de gènere
- La societat del risc
- Cooperació al desenvolupament
|
Tema 2: Orientació professional |
- Bases del projecte professional. Competències
- El CV, el perfil professional
- Processos de selecció
- Empreneduria i auto-ocupació
- Noves competències, noves professions
- Creativitat
- Ètica professional
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Debats |
|
2 |
0 |
2 |
Seminaris |
|
10 |
12 |
22 |
Treballs |
|
1 |
21 |
22 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
2 |
21 |
23 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
5 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Debats |
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. |
Seminaris |
Treball en profunditat d’un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Treballs |
Treballs que realitza l’alumne. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d’un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
El alumnes poden realitzar consultes a l'aula i través del correu electrònic dels professors. |
Descripció |
El alumnes poden realitzar consultes a l'aula i través del correu electrònic dels professors. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
A cada sessió es proposaran treballs per resoldre
|
Global |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
A cada sessió es proposaran problemes per resoldre
|
Global |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Avaluació - Ciutadania : Per l'avaluació dels grups que s'imparteixen en castellà o en català, cal presentar tots els exercicis (quatre) i fer la tramesa de cada tasca (a través del Moodle o del correu-e indicat pel professor) en el termini corresponent. Els grups que s'imparteixen en anglès, fan avaluació continuada i un exercici final.
- Orientació Professional : Es fa avaluació continuada i un exercici final.
Observacions: - Qualsevol consulta sobre els exercicis d'avaluació s'ha d'adreçar al professor corresponent. - Els exercicis s'han de presentar d'acord amb el calendari específic del grup de matrícula. Els exercicis presentats fora del termini corresponent al grup de matrícula no seran corregits. - Les qualificacions parcials seran publicades al moodle, així com la qualificació global de l'assignatura. - Els estudiants que no superin l'assignatura Orientació Professional i Ciutadania, poden presentar-se a la segona convocatòria. Segona convocatòria Els estudiants que no hagin superat l'assignatura Orientació Professional i Ciutadania en la primera convocatòria, poden tornar a enviar els exercicis suspesos o no presentats (al professor corresponent) en el termini de la segona convocatòria específic segons el grup de matrícula. |
Bàsica |
|
Llibres, pàgines web i vídeos
de referència indicats al dossier de l’assignatura, que s'entrega a l'inici de
les classes |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
D'acord amb la Normativa Acadèmica i de Matrícula de Màster, els estudiants poden demanar el reconeixement de l'assignatura OPiC per l'acreditació de l'experiència laboral i professional. El procediment i la sol•licitud es poden consultar a http://www.urv.cat/gestio_academica/tramits_administratius/tramits_master.html El termini de presentació de sol•licituds és del 2 de maig al 30 de setembre. Els estudiants poden modificar el grup sense cap cost un cop matriculats i fins els 5 dies següents, o bé abonant la taxa de modificació si la sol•licitud es fa amb posterioritat als 5 dies d'haver formalitzat la matrícula. En qualsevol cas, la data màxima per fer aquestes modificacions és el 15 de novembre. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|