Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Coneix les tècniques i procediments utilitzats en el disseny i implementació d'un procés d'innovació per part d'una organització
Identifica i desenvolupa, de forma creativa i autònoma, una idea innovadora
Coneix com s'organitzen i gestionen els processos innovadors en una empresa de base tecnològica
Utilitza coneixements i habilitats estratègiques per a la creació i gestió de productes i idees innovadores en el camp de les tecnologies industrials dins el marc normatiu vigent
Utilitza eines informàtiques per a la recerca de recursos i informació
Identifica les tecnologies i les accions que ha de gestionar un enginyer per a contribuir al sosteniment de les societats i del planeta en un món global
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
| | C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
| | C6 |
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció: innovació a les empreses |
|
2. Vigilància Tecnològica |
|
3. Protegeix les teves idees |
|
4. Noves idees i gestió de projectes |
|
5. El model (lean)Canvas |
|
6. Valorització de tecnologia |
|
7. Responsabilitat social de l'enginyeria i innovació nacional |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
16 |
16 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
14 |
14 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
0 |
4 |
Treballs |
|
0 |
15 |
15 |
Sessió Magistral |
|
21 |
0 |
21 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura i al temari |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i digestió de la bibliografia essencial i complementària |
Activitats d’auto seguiment |
Test on-line d'autoavaluació sobre cada tema |
Presentacions / exposicions |
Presentació, en parelles, del (Lean)Model Canvas |
Treballs |
Elaboració del Butlletí de vigilància tecnològica i del (Lean)Model Canvas |
Sessió Magistral |
Exposició magistral a classe amb tots els alumnes |
Atenció personalitzada |
Això, atenció personalitzada a l'estudiant |
Descripció |
Això, atenció personalitzada a l'estudiant |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats d’auto seguiment |
|
Test d'autoseguiment per a cada tema |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació del Model (Lean)Canvas |
10 |
Treballs |
|
Confecció del Butlletí de vigilància tecnològica i del Model (Lean)Canvas |
30 |
Proves mixtes |
|
Examens que contenen preguntes test i/o casos pràctiques o preguntes curtes |
40 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Joe Tidd, John Bessant, Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change, Wiley, 5th Edition, 2013
Mark Dodgson, David Gann, Ammon Salter, The Management of Technological Innovation, Oxford University Press, 2008
|
|
Complementària |
Jairo Chaur Bernal, Vigilancia e Inteligencia Competitiva, IALE Tecnología, 2013
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|