Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | IPCC3 |
Coneixements i capacitats per al càlcul i disseny d'estructures. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| IPCC3 |
Calcula i dissenya estructures i construccions industrials.
Coneix i selecciona els materials per als elements constructius.
Utilitza programes de càlcul d'estructures i elements finits.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
T1: Principis bàsics de Elasticitat i Resistència de Materials |
Conèixer l’àmbit d’aplicació de l’elasticitat i resistència de materials. Equilibri estàtic i elàstic. Definició de peça prismàtica. Concepte de tensió i deformació. El problema elàstic. Hipòtesi de l’elasticitat. |
T2: Conceptes Fonamentals d'Elasticitat |
Components intrínseques del vector tensió. El tensor de tensions. Tensions i direccions principals.Tensió plana.
Concepte de desplaçament i de deformació. Tensor de deformacions. Deformació plana.
Llei de Hooke generalitzada. Principi de Saint-Venant. Superfícies de plastificació i trencament. Criteris de falla. Tensió equivalent, coeficient de seguretat i tensió de treball. |
T3: Anàlis d'elements elàstics sotmesos a diferents esforços. Aplicació dels conceptes d'elasticitat. |
Barra prismàtica. Plantejament general del model de barres. Tensions en la secció, concepte d’esforços. Diagrames d’esforços. Estat tensional de la tracció i compressió. Anàlisi de la torsió en barres rectes i de secció circular. Càlcul d’eixos de transmissió de potencia. Anàlisi de la flexió en peçes prismàtiques.Dimensionat de barres en flexió simple. Anàlisi de les tensions i deformacions principals. |
MEF 1: Càlcul d'estructures de barres pel Mètode dels Elements Finits |
Introducció al MEF. Càlcul d'estructures de prismes mecànics barres amb nussos articulats o soldats. |
MEF 2: Càlcul d'elements Biga pel Mètode dels Elements Finits |
Càlcul de bigues (tensions i deformacions) pel MEF |
MEF 3: Càlcul d'elements complexos pel Mètode dels Elements Finits |
Càlcul d'elements complexos pel MEF. Concentració de tensions. Fatiga i fractura. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
5 |
8 |
13 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
21 |
36 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
8 |
13 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
8 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció general de l'organització de l'assignatura, mètodes de treball i mètodes d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament del principals conceptes teòrics mitjançant tècniques TIC i pissarra. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució per part de l'alumne de problemes simples aplicant els conceptes més bàsics teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document electrònic via Moodle amb la resolució del problema plantejat que serà evaluable |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes i exercicis a l'aula ordinària amb exposició pràctica dels conceptes adquirits a les classes magistrals mitjançant la resolució de problemes pràctics.
|
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes i explicació de conceptes no entesos. |
Descripció |
Les consultes presencials es realitzaran al despatx 114. L'horari de consultes del professor es definira a principi de curs. Es recorda a l'alumne la conveniència d'aprofitar aquestes hores.
Tota l'informació de l'assignatura es publicarà via Moodle.
A causa de l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà
realitzar mitjançant reunions on line, en horaris concertats prèviament
per correu electrònic (sempre des de l'adreça @estudiants.urv.cat), o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Informe de les pràctiques informàtiques realitzades a la part de MEF. |
30% |
Proves de desenvolupament |
|
Proves de desenvolupament amb cuestions curtes, resolució de problemes i casos pràctics amb aplicació dels conceptes adquirits a clase. |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per poder aprovar l'assignatura és necessari una nota mitjana igual o superior a 4 entre les dos proves de desenvolupament. L'assistència a les pràctiques TIC a l'aula és OBLIGATORIA per poder aprovar l'assignatura per avaluació continua. SEGONA CONVOCATÒRIA: En la 2ºconvocatòria, els alumnes que no hagin realitzat la part de "Pràctiques a través de TIC" s'hauran de examinar del contingut global de l'assignatura en un exàmen (100 % de la nota) amb una part específica de MEF que haurà de compensar aquesta part. En el cas de que un alumne hagi participat activament en l'avaluació continua i sempre a criteri del professor, els resultats obtinguts de les proves d'avaluació durant el curs comptaran, si li són favorables, en la nota final de la segona convocatòria. IMPORTANT
A fi de verificar la identitat dels estudiants, de garantir-los els drets d'avaluació i de proporcionar-los el suport necessari, tant les proves en línia com l'atenció personalitzada en línia poden requerir la visualització en remot d'imatges proporcionades pels dispositius de comunicació que s'utilitzin. L'estudiant ha d'avisar a les persones amb les que conviu d'aquestes circumstàncies i recomanar-los que no acedan al seu entorn durant la realització de les proves o consultes. En tot cas, la URV no és responsable de la visualització accidental d'imatges que puguin afectar la vida privada i familiar de l'estudiant. No es permet que l'estudiant copsi imatges sense autorització expressa. El professorat, si ho considera oportú, pot demanar que l'estudiant ensenyi un document identificatiu per acreditar la seva identitat. |
Bàsica |
L. Ortiz Berrocal, Elasticidad, Mc Graw-Hill, 1998
L. Ortiz Berrocal, Resistencia de Materiales, Mc Graw-Hill, 2002
S. De la Flor López, Apunts docents de ME-MEI, Interna URV, 2013
S. De la Flor López, Problemes Docents de ME-MEI, Interna URV, 2013
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ESTRUCTURES/17655105 | MECÀNICA DE MÀQUINES/17655203 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|