Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | TI4 |
Capacitat per a l'anàlisi i disseny de processos químics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| TI4 |
Descriu l'equip necessari per a sistemes absorció. Càlcul del balanç de matèria diferencial i el número d'Unitats de Transferència (NTU).
Descriu les operacions d'etapes d'equilibri més típiques, els equips necessaris i el concepte d'etapa d'equilibri. Calcula el balanç de matèria, línies d'operació, nombre d'etapes d'equilibri mitjançant mètodes gràfics.
Descriu els diferents tipus de destil · lació: flaix, destil · lació amb reflux, i els seus equips. Calcula les línies d'operació, el nombre d'etapes pel mètode de McCabe-Thiele i la relació de reflux mínima.
Troba a la literatura els valors de les propietats físiques i termodinàmiques.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
Característiques i tipus d'operacions de separació. |
Operacions d'etapes d'equilibri |
Equips. Etapa d'equilibri. Balanç de matèria. Línies d'operació. Càlculs per mètodes gràfics. |
Destil·lació binària |
Destil·lació flash (vaporitzador). Destil·lació amb reflux. Equips. Línies d'operació. Càlcul del nombre d'etapes per el mètode del McCabe-Thiele. Concepte i avaluació d'eficàcia d'etapa. L'equació de Fenske (nombre mínim d'etapes). Relació de reflux mínim. |
Principis bàsics d'operacions de transferència de matèria |
Models teòrics i avaluació de coeficients de transferència mitjançant correlacions empíriques. |
Absorció de gasos |
Equips de contacte continuo. Balanç de matèria diferencial. Nombre d'unitats de transferència (NTU): correlacions empíriques i models |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
12 |
22.5 |
34.5 |
Seminaris |
|
11.5 |
9 |
20.5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0.5 |
12.5 |
13 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. Revisió del material disponible a l'espai Moodle. |
Sessió Magistral |
Presentació dels continguts de l'assignatura. Es desenvoluparà mitjançant una mescla d'exposició ordenada i estudi de casos com exemples d'aplicació. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'estudiant. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants, de forma grupal o individual. |
Descripció |
Atendre als alumnes de forma individual, o grupal si s'escau, per tal d'orientar-los en l'adquisició de coneixements tècnics i competències socials. Les consultes normalment es fan en visites concertades en horari d'atenció en el despatx del professor. L'horari i el lloc d'atenció a l'alumne s'establirà al començament del curs i serà visible a l'espai Moodle, així com els conductes per comunicar. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Exercicis a entregar.
Freqüència: Cada una o dues setmanes |
25% |
Proves mixtes |
|
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test.
En principi es realitzaran dues proves presencials d'avaluació dels continguts de l'assignatura (26% + 49%). |
75% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per fer mitja de les diferents parts en el procés d'avaluació contínua cal: 1) Obtenir almenys una mitja de 3.5 sobre 10 en la part d'exercicis a entregar. 2) Obtenir una mitja de 4.0 sobre 10 en les dues proves presencials. Segona convocatòria: Es realitzarà una prova d'avaluació amb un pes del 75% que substituirà les dues proves d'avaluació presencials realitzades durant el procés d'avaluació contínua. Es mantindran les avaluacions dels exercicis a entregar però com en el cas de l'avaluació contínua caldrà obtenir més de 4.0 sobre 10 en la prova d'avaluació per fer mitja. Es prohibeix l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves si no existeix consentiment exprés del professor. |
Bàsica |
Warren L. McCabe, Julian C. Smith, Peter Harriott, Unit Operations of Chemical Engineering, McGraw-Hill, 2005
|
|
Complementària |
J. J. M. Coulson and J. F. Richardson ; with J. R. Backhurst and J. H. Harker, Chemical Engineering (vol. 2), Butterworth Heinemann, 1996
Henry Z. Kister, Distillation Design, McGraw Hill, 1992
Don W. Green (ed.), Perry's chemical engineers' handbook, McGraw Hill, 2008
Anthony L.Hines, Robert N. Maddox, Mass Transfer. Fundamentals and Applications, Prentice-Hall, 1985
Robert E. Treybal, Mass-transfer operations, McGraw-Hill, 1981
Matthew Van Winkle, Distillation, McGraw-Hill, 1967
C. Judson King, Separation processes, McGraw-Hill, 1980
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ANÀLISI I DISSENY DE PROCESSOS QUÍMICS/17655113 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
CINÈTICA I REACTORS/17655206 | FONAMENTS D'ENGINYERIA QUÍMICA/17655205 | LABORATORI D'OPERACIONS UNITÀRIES/17655208 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|