Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | TI1 |
Coneixement i capacitat per a l'anàlisi i disseny de sistemes de generació, transport i distribució d'energia elèctrica. |
| TI7 |
Capacitat per dissenyar sistemes electrònics i d'instrumentació industrial. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| TI1 |
Analitza circuits monofàsics en RPS amb tècniques fasorials.
Analitza circuits trifàsics en RPS amb tècniques fasorials.
Aplica la metodologia per millorar el factor de potència.
Aplica els conceptes de fasor i d'impedància i admitància complexes.
Determina la potència activa, reactiva i aparent en un circuit elèctric en RPS.
Transforma elements trifàsics en connexió triangle a connexió estrella i viceversa.
| | TI7 |
Analitza circuits amb el mètode de malles.
Analitza circuits amb el mètode de nodes.
Aplica el concepte d'equivalència de bipols, les diferents associacions d'elements i els Teoremes de Thevenin i Norton
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT6 |
Desenvolupa l’actitud professional.
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Circuits resistius |
Variables i lleis de circuits
Propietats dels circuits resistius
Circuits amb amplificadors operacionals
Anàlisi sistemàtica de circuits, mètode de nusos
Anàlisi de malles i amb fonts controlades
Aplicacions de l'anàlisi sistemàtica |
Circuits dinàmics |
Condensadors i inductors.
Circuits dinàmics, fasors i impedàncies
Anàlisi de circuits en règim permanent sinusoidal (RPS)
Potència en circuits en alterna
Sistemes trifàsics
Acoblament magnètic i transformador |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
30 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura a l'aula ordinària. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
Teoria intercalada amb exemples significatius. |
Resolució de problemes, exercicis |
Presencial: Resolució de problemes, preguntes de test, exemples de proves parcials i dubtes dels alumnes.
No Presencial: al Campus Virtual es proposen exercicis variats.
Previ a cada prova parcial hi ha un lliurament de problemes que s'avalua. |
Atenció personalitzada |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors i/o al fòrum del Campus Virtual. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per
atendre i resoldre dubtes als estudiants. A causa de l’emergència sanitària,
l’atenció personalitzada a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions
on line, en horaris concertats prèviament per correu electrònic des de d'una
adreça d'estudiant "nom.cognom@estudiants.urv.cat". L'atenció personalitzada també es podrà realitzar mitjançant
altres eines virtuals com ara compartint dubtes i propostes de resposta al
fòrum del Campus Virtual. Els alumnes poden interaccionar entre ells als fórums
del Campus Virtual amb la supervisió dels professorat. L'atenció personalitzada pot ser
individual o en petits grups. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Lliuraments de problemes abans de les proves parcials previstes. Es preveu que l'estructura sigui similar a la de les proves.
Primer lliurament 10 %
Segon lliurament 15 % |
25 % |
Proves mixtes |
|
2 proves escrites d'uns 90 minuts a l'aula ordinària.
Primera prova 35 %
Segona prova 40 % |
75 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en una prova mixta (test i/o problemes) de tot el temari amb un pes del 100%. Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, els exàmens es farien online en les dates previstes. Durant la realització de les proves presencials els estudiants no podran fer servir cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades si no reben indicacions expresses del professor permetent el seu ús. En cas de proves individuals online, únicament es faran servir dispositius de comunicacions i transmissions de dades per a la realització de les proves i la comunicació amb el professor que supervisa cada prova. La comunicació amb altres estudiants o amb terceres persones durant la realització d'una prova ha de ser autoritzada expressament pel professor que supervisa la prova. Amb les objectius de verificar la identitat dels estudiants, de garantir-los els drets d'avaluació i de donar-los el suport necessari, tant les proves online com l'atenció personalitzada online poden requerir la visualització en remot d'imatges proporcionades pels dispositius de comunicació que es facin servir. L'estudiant ha d'avisar les persones que hi conviuen de tals circumstàncies, i recomanar-los que no accedeixin a l'entorn durant la realització de les proves o consultes. En tot cas, la URV no és la responsable de la visualització incidental d'imatges que puguin afectar la vida privada i familiar de l'estudiant. No és permès que l'estudiant capti imatges sense autorització expressa. El professorat, si ho considera oportú, pot demanar que l'estudiant ensenyi un document identificatiu per acreditar-ne la identitat. |
Bàsica |
A. Bruce Carlson, Teoría de circuitos : ingeniería, conceptos y análisis de circuitos eléctricos lineales, Madrid : International Thomson, cop., 2002
Antonio Gómez Expósito ... [et al.], Fundamentos de Teoría de Circuitos, Madrid : Thomson-Paraninfo, cop. , 2007
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
LABORATORI D'ELECTROTÈCNIA/17655209 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|