Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A2.2 |
Concebre, projectar, calcular, i dissenyar processos, equips, instal•lacions industrials i serveis, en l'àmbit de l'enginyeria química i sectors industrials relacionats, en termes de qualitat, seguretat, economia, ús racional i eficient dels recursos naturals i conservació del medi ambient. (G2) |
| A3.1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, física, química, biologia i altres ciències naturals, obtinguts mitjançant estudi, experiència, i pràctica, amb raonament crític per establir solucions viables econòmicament a problemes tècnics (I1) |
| A3.2 |
Dissenyar productes, processos, sistemes i serveis de la indústria química, així com l'optimització d'uns altres ja desenvolupats, prenent com a base tecnològica les diverses àrees de l'enginyeria química, comprensives de processos i fenòmens de transport, operacions de separació i enginyeria de les reaccions químiques, nuclears, electroquímiques i bioquímiques (I2) |
| A3.3 |
Conceptualitzar models d'enginyeria, aplicar mètodes innovadors en la resolució de problemes i aplicacions informàtiques adequades, per al disseny, simulació, optimització i control de processos i sistemes (I3) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especializats, de manera clara i sense ambigüetats. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Determina la tecnologia de membranes per utilitzar segons les espècies a separar
Selecciona el material, estructura i configuració adequats de la membrana d'acord als compostos involucrats.
| | A1.2 |
Comprova a través de la simulació per ordinador els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A2.2 |
Aplica nous conceptes d'operació i producció sostenible al disseny i operació de les operacions de separació.
Tria les condicions òptimes per a la producció de la membrana relacionats amb l'aplicació final.
| | A3.1 |
Selecciona l'operació de separació adequada atenent a les característiques del problema.
| | A3.2 |
Dissenya equips d'extracció o de lixiviació
Dissenya processos d'assecatge de sòlids
Dissenya columnes d'adsorció, intercanvi iònic i cromatografia
Dissenya equips de cristal • lització
Connecta el tipus de mòdul amb l'aplicació i el material de la membrana.
| | A3.3 |
Estableix el rang adequat de les condicions de funcionament per a cada procés i problema de separació.
Dissenya materials a utilitzar en la producció de membranes amb propietats específiques.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il • lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral molt estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit molt estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Lixiviació i extracció
2. Separacions a llits fixos (adsorció, intercanvi d'ions i cromatografia).
3. Processos de separació per membranes (Configuracions i mòduls. Macrofiltración. Microfiltració (MF), Ultrafiltració (UF), Nanofiltració (NF). Osmosi Inversa (RO). Diàlisi. Electrodiàlisi. Pervaporació. Resines d'intercanvi iònic. Integració amb altres processos . Síntesi i fabricació de membranes.
4. Modelatge rigorós i optimització de processos avançats de separació en estat estable utilitzant AspenPlus i / o AspenHysys i / o SuperPro: modelatge de petroli, maneig de sòlids (distribució de mida de partícula), destil·lació extractiva, destil·lació reactiva, separació per canvi de pressió, destil·lació azeotròpica ...
5. Modelatge dinàmic de processos reactius utilitzant AspenPlus i / o AspenHysys: CSTR, PFR. Ajust dels paràmetres de control. |
|
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
20 |
39 |
59 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
13 |
15 |
28 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
17 |
30 |
47 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
A1.1 | A1.2 | A2.2 | A3.1 | A3.2 | A3.3 | B1.1 | |
5 |
6 |
11 |
Proves orals |
A1.1 | A1.2 | A2.2 | A3.1 | A3.2 | A3.3 | B1.1 | |
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció del curs i definicions bàsiques |
Sessió Magistral |
Classes magistrals descriptives |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Trobades, fora de l'aula (despatx 301), individuals o en grups reduïts per tal de discutir sobre qüestions o problemes concrets. L'horari d'atenció serà comunicat
convenientment i les formes de contactar informades a l'espai Moodle. |
Descripció |
Si desitges/necessites tutorització, envia'm un e-mail (laureano.jimenez@urv.cat), truca'm (977558643) o pose't en contacte amb mi a través de skype (Laureano Jimenez) per programar una reunió. Despatx 219 (Departament d'Enginyeria Química).
Les classes i l'examen es faran al Laboratori 304.
Contacte Guillem Gilabert: guillem.gilabertoriol@dupont.com o via Moodle. Despatx 221. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Resoldre casos pràctics (2-3). Lliurament a través de moodle.
Penalitza el lliurament fora de termini
|
35% |
Proves pràctiques |
A1.1 | A1.2 | A2.2 | A3.1 | A3.2 | A3.3 | B1.1 |
|
Prova individual final amb una qualificació mínima de 4.0/10, per tal de calcular la qualificació final. La MH es determinarà per les qualificacions de les proves individuals a l'aula. |
50% |
Proves orals |
A1.1 | A1.2 | A2.2 | A3.1 | A3.2 | A3.3 | B1.1 |
|
Exposició oral |
15% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Cal obtenir un 4 a cada part com a mínim per poder fer promig a la primera convocatòria. En la segona cal repetir les avaluacions no superades fins al moment, en cas de tenir dret a promig i no arribar al 5,0 |
Bàsica |
Puigjaner, Luis; Ollero, Pedro; De Prada, Cesar y Jiménez, ESTRATEGIAS DE MODELADO, SIMULACION Y OPTIMIZACION DE PROCESOS QUIMICOS, 1st, SINTESIS
M. Mulder, Basic Principles of Membrane Technology, 2nd, Kluwer Academic
Foo, Dominic, Chemical Engineering Process Simulation, 1st, Elsevier
Hanyak, Michael Edward, Chemical process simulation and the Aspen HYSYS software, 1st, Bucknell University
Schefflan, Ralph, Teach yourself the basics of Aspen plus, 1st, Wiley-Blackwell
Luyben, William L., Distillation design and control using Aspen simulation, 1st, John Wiley & Sons
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|