Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE3 |
Controlar convertidors de potència i motors de vehicles elèctrics, dissenyant xarxes de compensació i aplicant algoritmes de regulació.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE3 |
Aplica tècniques de control en els accionaments elèctrics en funció de la manera de conducció del vehicle
Coneix el comportament i les variables de control per a la regulació del vehicle en els modes d'operació: motor i frenat regeneratiu
Coneix el model dinàmic dels motors de vehicles elèctrics segons els seus diferents principis de funcionament i les seves diverses constitucions
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Accionaments elèctrics |
• Estructura d’un accionament elèctric. Característica mecànica parell-velocitat. Evolució de les magnituds mecàniques i elèctriques segons punt d’operació
• Constitució i principi de funcionament dels diferents tipus de motors elèctrics
|
Tema 2. Modelat i control del motor síncron |
• Modelat del motor síncron
• Control de velocitat i de parell
|
Tema 3. Modelat i control l del motor d’inducció
|
• Modelat del motor d’inducció
• Control de velocitat i de parell
|
Tema 4. Frenada i recuperació d’energia dels motors elèctrics |
• Frenada elèctrica: contracorrent, corrent continu i regeneratiu
• Recuperació d’energia
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
29 |
29 |
Projectes |
|
0 |
28 |
28 |
Sessió Magistral |
|
4 |
12 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques. |
Projectes |
Treball pautat i tutoritzat pel professorat que es desenvolupa en diferents fases. Com ara: identificació d’un problema u objecte d’estudi, revisió i anàlisi crític de diferents fonts d’informació, definició d’objectius o hipòtesis, metodologia i pla de treball, recollida d’informació, anàlisi i conclusions. Pot ser individual o en grup i tenir diferents nivells de complexitat. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts més destacables de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
Lectura de documentació escrita/gràfica corresponent als temes T1, T2, T3 i T4. Material complementari al de la classe magistral i necessari per poder realitzar els diferents treballs/projectes. |
|
Projectes |
|
Activitat 1. Anàlisi d’accionaments elèctrics a velocitat i càrrega variable
Aquesta activitat consisteix en la resolució d’una sèrie de problemes; es resoldrà durant dues setmanes i s’haurà de lliurar un document telemàticament. El treball suposarà el 10% de la nota de l’assignatura
Activitat 2. Simulació y anàlisi del control de velocitat d’un motor síncron
Aquesta activitat consisteix en la simulació, anàlisi dels resultats i respondre a una sèrie de preguntes; es resoldrà durant dues setmanes i s’haurà de lliurar un document telemàticament. El treball suposarà el 25% de la nota de l’assignatura
Activitat 3. Simulació y anàlisi del control de velocitat d’un motor d’inducció
Aquesta activitat consisteix en la simulació, anàlisi dels resultats i respondre a una sèrie de preguntes; es resoldrà durant dues setmanes i s’haurà de lliurar un document telemàticament. El treball suposarà el 25% de la nota de l’assignatura.
|
10%
25 %
25 %
|
Sessió Magistral |
|
Expossició dels principals punts dels temes T1, T2, T3 i T4. |
|
Proves mixtes |
|
Examen Final: Es farà un examen presencial, d’una hora de durada, sobre la totalitat dels continguts de l’assignatura. Constarà d’una sèrie de pregunta tipus test, una pregunta teòrica de resposta breu i un problema. Aquesta prova té un valor del 40% en la nota final de l’assignatura i es podrà recuperar a la segona convocatòria. |
40 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Examen segona convocatòria: Es farà un examen presencial, d'una hora de durada, sobre la totalitat dels continguts de l'assignatura. Constarà d'una sèrie de pregunta tipus test, una pregunta teòrica de resposta breu i un problema. Aquesta prova té un valor del 40% en la nota final de l'assignatura. Les activitats 1, 2 i 3 es podran recuperar lliurant una nova versió dels documents en la setmana prevista segons el calendari del curs. |
Bàsica |
Kwang Hee Nam, AC motor control and electric vehicle applications, CRC Press - Taylor & Francis, 2010
Sang-Hoon Kim, Electric Motor Control. DC, AC, and BLDC Motors, Elsevier, 2017
Seung-Ki Sul, Control of Electric Machine Drive Systems, IEEE Press - John Wiley & Sons, 2011
R. Krishnan, Permanent magnet synchronous and brushless DC motor drives, CRC Press - Taylor & Francis, 2010
J. Fraile, Accionamientos eléctricos, Garceta, 2016
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|