DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) MODELATGE I CONTROL DE CONVERTIDORS Codi 17655240
Ensenyament
Enginyeria Industrial (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Coordinador/a
OLALLA MARTÍNEZ, CARLOS
Adreça electrònica enric.vidal@urv.cat
carlos.olalla@urv.cat
Professors/es
VIDAL IDIARTE, ENRIC
OLALLA MARTÍNEZ, CARLOS
Web
Descripció general i informació rellevant Mètodes de modelatge, anàlisi, disseny i simulació de controladors analògics i digitals de convertidors commutats presents en el vehicle elèctric.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE3 Controlar convertidors de potència i motors de vehicles elèctrics, dissenyant xarxes de compensació i aplicant algoritmes de regulació.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE3 Desenvolupa models de convertidors commutats amb aplicació en vehicles elèctrics
Dissenya algoritmes de control digital de convertidors commutats
Dissenya xarxes de compensació de convertidors commutats emprant circuits integrats comercials
Verifica les especificacions de disseny mitjançant simulació
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Modelització de convertidors - Anàlisi de convertidors en estat estacionari.
- Mètodes de promediació i linealització.
- Funcions de transferència dels convertidors bàsics.
- Eines de simulació de convertidors commutats.
Control analògic de convertidors - Mètode de la resposta en freqüència per analitzar i dissenyar llaços de control.
- Disseny de controladors analògics de convertidors commutats.
Control digital de convertidors - Conceptes bàsics de control digital.
- Estructura del controlador digital. Model de cada etapa.
- Mètodes de disseny de controladors digitals de convertidors commutats.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
CE3
1 2 3
Esdeveniments científics i/o divulgatius
CE3
2 1 3
Webconferència
CE3
0 7.5 7.5
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
CE3
0 26 26
Resolució de problemes, exercicis
CE3
0 10.5 10.5
Treballs
CE3
0 21 21
Seminaris
CE3
2 0 2
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
CE3
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Lectura dels objectius, continguts, metodologies i avaluació de l'assignatura. Introducció a l'entorn de docència no presencial.
Esdeveniments científics i/o divulgatius Conferència sobre un tema relacionat amb l'assignatura, impartida per un expert convidat.
Webconferència Videoconferències entre el professor i el grup d'alumnes a través de l'aula virtual de formació.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Estudi de la documentació recomanada pels professors com a fonts principals d'informació de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis Exercicis i resolució de problemes orientats a l'aplicació directa dels conceptes estudiats.
Treballs Problema llarg on l'alumne haurà de relacionar i aplicar diversos conceptes estudiats i lliurar un informe.
Seminaris Sessió presencial per estudiar en profunditat un tema concret, on s'espera la participació activa de l'estudiant.
Atenció personalitzada Aclarir dubtes de l'alumne relacionades amb l'assignatura a través de l'entorn virtual o de forma presencial al despatx del professor.

Atenció personalitzada
Descripció
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors, prèvia cita per correu electrònic. Dubtes, revisions de proves, etc... en horari escaient.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Esdeveniments científics i/o divulgatius
CE3
5 %
Resolució de problemes, exercicis
CE3
15 %
Treballs
CE3
Dos treballs de 25% cadascun. 50 %
Proves mixtes
CE3
30 %
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria consistirà en la repetició de la prova presencial (30%) i en la possibilitat de tornar a lliurar els treballs suspesos (50%). La resta de notes es mantindran de la primera convocatòria.

Durant la realització la prova presencial els alumnes no podran utilitzar cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades.


Fonts d'informació

Bàsica Robert W. Erickson, Fundamentals of power electronics, ,
Charles L. Phillips, Feedback Control Systems, ,
Charles L. Phillips, Digital Control System Analysis & Design, ,

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
LABORATORI D'ELECTRÒNICA DE POTÈNCIA/17695111

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
ARQUITECTURA ELÈCTRICA DEL VEHICLE/17695101
EMMAGATZEMATGE I CONVERSIÓ D'ENERGIA/17695105

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent