DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 17655301
Ensenyament
Enginyeria Industrial (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Treball fi de màster Segon 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
GUASCH PESQUER, LUIS
Adreça electrònica manuel.tierno@urv.cat
genaro.gonzalez@urv.cat
jordi.gomis@urv.cat
luis.guasch@urv.cat
silvia.delaflor@urv.cat
jose.font@urv.cat
carlos.turon@urv.cat
anna.gomis@urv.cat
enriquealejandro.saavedra@urv.cat
pere.puig@urv.cat
jordi.marce@urv.cat
luca.sanminiatelli@urv.cat
Professors/es
TIERNO GARCÍA, MANUEL
GONZÁLEZ BAIXAULI, GENARO
GOMIS SÁNCHEZ, JORDI
GUASCH PESQUER, LUIS
DE LA FLOR LOPEZ, SILVIA
FONT CAPAFONS, JOSÉ
TURON RODRIGUEZ, CARLOS
GOMIS PRATS, ANNA
SAAVEDRA ORELLANA, ENRIQUE ALEJANDRO
PUIG BOSCH, PERE
MARCÉ NOGUÉ, JORDI
SANMINIATELLI , LUCA
Web
Descripció general i informació rellevant <p> La informació publicada en aquesta guia és la que correspon a classes presencials i pot servir de guia orientativa. A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. </p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 G7 Coneixements i capacitats per a la direcció integrada de projectes.
 TFM1 Realització, presentació i defensa, un cop obtinguts tots els crèdits del pla d'estudis, d'un exercici original realitzat individualment davant un tribunal universitari, consistent en un projecte integral d'enginyeria industrial de naturalesa professional en el qual se sintetitzin les competències adquirides en els ensenyaments.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques del seu àmbit temàtic
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 G7 Coneix els conceptes principals de la gestió de projectes, i sap aplicar les eines de planificació de projectes.
 TFM1 Integra els coneixements teòrics de diverses matèries en la resolució d'un problema concret.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte.
Genera un document científic en estructura i continguts.
Presenta y defiende el trabajo
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic
 CT3 Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i l’afronta de manera activa.
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores.
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
 CT6 Desenvolupa l’actitud professional.
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

El coordinador del TFM vetllarà perquè la quantitat i varietat de les propostes siguin adequades al nombre d'estudiants, i les farà públiques perquè els estudiants puguin seleccionar el títol i director desitjat.

La Universitat es regeix per la normativa vigent en cada moment. Actualment la regulació aplicable al nostre centre és:

La Normativa de treball fi de màster aprovada pel Consell de Govern de l'11 de juliol de 2013.

La Normativa de Treball de fi de Màster de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
Selecció/assignació del treball de fi de grau
0 2 2
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
9 9 18
Elaboració del treball de fi de grau/màster
G7
TFM1
CT1
CT5
CT6
28.5 244.5 273
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
G7
TFM1
CT1
CT5
1.5 1.5 3
Atenció personalitzada
CT5
1 1 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Els professors elaboraran propostes de TFM i el coordinador de TFM les farà públiques.
Selecció/assignació del treball de fi de grau Els estudiants matriculats podran escollir el títol i director, i finalment el director farà l'assignació.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster L'alumne desenvoluparà les tasques associades al TFM, sota la supervisió del director. La supervisió implicarà tant reunions periòdiques de seguiment de l'evolució del treball com atenció personalitzada per resoldre dubtes, marcar pautes de treball, orientar l'alumne, etc.
Elaboració del treball de fi de grau/màster Un cop el treball estigui completat, l'estudiant elaborarà, també sota la guia del director, un document escrit que detalla tota la feina feta.
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster L'estudiant farà una presentació oral del treball realitzat davant d'un tribunal, i contestarà les preguntes dels seus membres.
Atenció personalitzada La supervisió i seguiment implicarà tant reunions periòdiques de seguiment de l'evolució del treball com atenció personalitzada per resoldre dubtes, marcar pautes de treball, orientar l'alumne, etc.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
Descripció

El director del TFM és el responsable de fer el seguiment de tot el treball de l'estudiant. Inicialment definirà els objectius a complir i orientarà l'alumne respecte als mètodes a emprar, bibliografia bàsica a considerar, eines a utilitzar, etc. Durant la realització del treball realitzarà un seguiment continu del treball realitzat, mitjançant entrevistes personals periòdiques, donant les pautes de treball a l'estudiant, ajudant-lo a superar els problemes que puguin aparèixer i assegurant que es compleixi la planificació temporal prevista. A la part final també supervisarà la redacció de la memòria i la preparació de la presentació oral.


Criteris i procediments d’avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Elaboració del treball de fi de grau/màster
G7
TFM1
CT1
CT5
CT6
Un cop el treball estigui completat, l'estudiant elaborarà, també sota la guia del director, un document escrit que detalla tota la feina feta. 80
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
G7
TFM1
CT1
CT5
L'estudiant farà una presentació oral del treball realitzat davant d'un tribunal, i contestarà les preguntes dels seus membres. 20
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent