Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
I.- DISSENY DEL SISTEMA D'OPERACIONS |
1.- Estrategia d'operacions. Previsions
2.- Disseny del producte i del procès
3.- Capacitat, localització i distribució en planta.
4.- Disseny i mesura del treball. |
II.- GESTIÓ DE LES OPERACIONS |
1.- Cadena de subministrament i inventaris.
2.- Planificació agregada
3.- Programació a curt termini |
III.- QUALITAT |
1.- Conceptes básics de Qualitat
2.- Gestió de la qualitat a l'empresa
3.- Eines per la gestió de la qualitat.
4.- Standards internacionals de qualitat |
IV.- SISTEMES DE GESTIÓ D'OPERACIONS |
1.-Lean Production/Just-in-time
2.- Theory of Constraints (TOC)
3.- Six-Sigma |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
16 |
24 |
Treballs |
|
4 |
10 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
L'atenció será mitjançant el Moodle, el correu electrónic i les consultes al professor a l'aula i al despatx. (dimecres 18-19 h i dijous 18-19 h) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució i presentació d'exercicis |
10% |
Treballs |
|
Comentari de textes sobre la matèria.
|
40%
|
Altres |
|
Prova final escrita |
50 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Heizer J, Render B., Operations Management. Flexible Version, 10th, Prentice Hall, 2012
Heizer J, Render B., Student Lecture Guide.Operations Management, , Prentice Hall, 2009
|
|
Complementària |
Dominguez Machuca et alt, Direccion de Operaciones, , McGraw Hill, 1995
Schroeder R.G., Administracion de Operaciones. Conceptos y casos contemporáneos, , McGraw Hill 2005
Alcalde San Miguel, P, Calidad, , Thomson Paraninfo 2007
Allen J. et alt., Lean manufacturing: a plant floor guide, , SME 2001
Goldratt E.M., Theory of Constraints, , North River Press 1990
Gupta P., The SixSigma performance handbook, , McGraw Hill 2004
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|