Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema1. Bases del projecte de màquines |
1.1 Determinació de càrregues en màquines
1.2 Càlcul estàtic de màquines. Resistència i rigidesa
1.3 Càrregues cícliques. Fatiga i Mecànica de la fractura. Creep
|
Tema 2. Càlcul d' elements de màquines |
2.1 Unions cargolades, reblades i soldades.
2.2 Mecanismes de fricció. Frens, embragatges. Unions per serratge.
2.3 Elements de transmissió. Arbres,Cadenes i engranatges.
2.4 Rodaments i coixinets de fricció
2.5 Lleves. Presions de contacte i fatiga superficial
2.6 Disseny i càlcul de molles
2.7 Selecció d' accionaments
2.8 Equilibrat de mecanismes i motors
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
29 |
29 |
58 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
29 |
30 |
59 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
12 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
A1.1 | A1.6 | A2.1 | A5.1 | A5.2 | A5.7 | C1.4 | |
4 |
12 |
16 |
Proves objectives de preguntes curtes |
A1.1 | A1.6 | A2.1 | A5.1 | A5.2 | A5.7 | C1.4 | |
1 |
2 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció general de l'organització de l'assignatura, mètodes de treball i mètodes d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament del principals conceptes teòrics a l' aula. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant els conceptes teòrics i pràctics. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució per part de l' alumne de problemes de lliurament. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà avaluable. |
Atenció personalitzada |
Atenció a l'alumne en horaris de consulta al despatx del professor |
Descripció |
Consultes personalitzades al despatx del professor. Les hores de consulta es definiran a principi de curs. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
L' alumne lliurarà a traves de Moodle una serie de problemes que es proposaran durant el curs |
25% |
Proves de desenvolupament |
A1.1 | A1.6 | A2.1 | A5.1 | A5.2 | A5.7 | C1.4 |
|
Dos exàmens parcials amb resolució de problemes i casos pràctics amb aplicació dels conceptes apresos a clase. Primer examen: 25%.
Segon examen: 30% |
55% |
Proves objectives de preguntes curtes |
A1.1 | A1.6 | A2.1 | A5.1 | A5.2 | A5.7 | C1.4 |
|
Resolució breu de qüestions relatives a conceptes bàsics de l'assignatura. Es realitzaren juntament amb les proves de desenvolupament |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Durant el curs es fan dos examens parcials que incorporen les proves de desenvolupament i les de preguntes curtes. La nota mínima de la segona prova de desenvolupament (segon examen parcial) és un 3 per poder fer mitja amb les altres proves de l'avaluació continua. Per poder aprovar l'assignatura és necessari una nota mitjana igual o superior a 4 entre les dues proves de desenvolupament. En el cas de que un alumne hagi participat activament en l'avaluació continuada, en la segona convocatòria un 25% de la nota correspondrà als exercicis de lliurament del curs en el cas que li resulti favorable. |
Bàsica |
Shigley, Diseño en Ingenoiería Mecánica, , McGraw-Hill
Bigorda, Fenollosa, La fatiga dels elements mecànics, , TEM UPC
Carles Riba i Romeva , Disseny i càlcul de molles , 1993, Servei de Publicacions de la UPC
Fenollosa, Unions cargolades, , TEM UPC
Carles Riba i Romeva, Mecanismes I Màquines I el Frec en les Màquines, 2009, Edicions de la UPC, S.L
Carles Riba i Romeva, Mecanismes i màquines III. Dinàmica de màquines, 2004, Edicions de la UPC, S.L
|
El professor facilitara a traves de Moodle la documentació pròpia per al seguiment dels principals temes del curs. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
PROJECTE INTEGRADOR III/20224127 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES I/20224103 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS I/20224106 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS II/20224107 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES II/20224104 |
|
|
Altres comentaris |
L' assignatura Projecte Integrador III desenvolupa els aspectes practics del disseny de màquines. Estan previstes per a que es cursin de manera simultania. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|