Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció a l'enginyeria del programari |
|
UML bàsic |
|
La gestió dels projectes |
|
La recollida i documentació dels requisits |
|
L’anàlisi |
|
El disseny |
|
La construcció |
|
La prova |
|
La gestió de configuracions, l'engegada i el manteniment |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
22 |
37 |
59 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
30 |
25 |
55 |
Treballs |
|
2 |
26 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Establir els objectius de l'assignatura, presentar l'esquema general dels continguts i excplicar les formes d'avaluació. |
Sessió Magistral |
El professor de teoria explica els conceptes de l'assignatura, que després els alumnes han de repassar i aprofundir. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Els alumnes aprenen a fer diagrames d'UML i després se'ls presenta un cas resolt parcialment, del qual se'ls demana que en resolguin algunes parts més. |
Treballs |
Els alumnes han de resoldre el cas que se'ls assigna amb el mètode que han après a les pràctiques a través de TIC. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes comenten amb el professor els treballs que presenten. |
Descripció |
Consultes de l'alumne relacionades amb el continguts de l’assignatura i els treballs pràctics, ateses pels professors de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treballs a realitzar en grups de 2 alumnes |
0,50 |
Proves mixtes |
|
Proves escrites d'exercicis pràctics. |
0,50 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Apunts dels diferents temes.
Orientacions per a la preparació dels diferents temes. Exercicis d'UML. Exemple de projecte de desenvolupament de programari. |
Complementària |
Bruegge, B., i Dutoit, A.H., Object-Oriented Software Engineering. Using UML, Patterns and Java, Pearson Education. 2na edició, 2004
Larman, C.:, Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development , Prentice Hall. 3a edició, 2003
Dennis, A., Wixom, B.H., i Tegarden, D.:, System Analysis and Design with UML Version 2.0. An Object-Oriented Approach, Wiley. 3a edició, 2007
Jacobson, I., Booch, G., i Rumbaugh, J, El proceso unificado de desarrollo de software, Addison-Wesley, 2000
Reed, P.R, Developing Applications with Java and UML, Addison-Wesley, 2002
Van Vliet, H., Software Engineering. Principles and Practice., John Wiley&sons, 2008
|
La bibliografia indicada en els apunts de cada tema. |
Assignatures que en continuen el temari |
APLICACIONS MÒBILS I ENCASTADES/17234125 | PROJECTES DE SISTEMES INFORMÀTICS/17234111 | SISTEMES OBERTS/17234123 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
SISTEMES DISTRIBUÏTS/17234106 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
BASES DE DADES/17234103 | PROGRAMACIÓ/17234114 | INTERACCIÓ PERSONA-ORDINADOR/17234104 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|