DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) INVESTIGACIÓ I EMPRENEDORIA EN ENGINYERIA INFORMÀTICA Codi 17665101
Ensenyament
Enginyeria Informàtica: Seguretat Informàtica i Sistemes Intel·ligents 2013
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
MARTÍNEZ BALLESTÉ, ANTONI
Adreça electrònica antoni.martinez@urv.cat
carlos.garciabarroso@urv.cat
Professors/es
MARTÍNEZ BALLESTÉ, ANTONI
GARCÍA-BARROSO VILLALONGA, CARLOS
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant El curs desenvolupa el concepte "de la recerca a l'empresa", enfocat en la computació i l'enginyeria informàtica.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A6 Capacitat per aplicar els principis de l'economia i de la gestió de recursos humans i projectes, així com la legislació, regulació i normalització de la informàtica.
 D1 Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de l'enginyeria informàtica, amb caràcter generalista, i en contextos més amplis i multidisciplinaris.
 D3 Capacitat per dirigir projectes de recerca, desenvolupament i innovació en empreses i centres tecnològics, garantint la seguretat per a les persones i béns, la qualitat final dels productes i la seva homologació.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A6 Dissenya el pla de negoci d'una empresa de base tecnològica.
 D1 Demostra la validesa d'una solució o millora plantejada.
Escriu en grup un article científic tipus survey.
Publicita la investigació en el camp de les tecnologies de la informació.
 D3 Analitza els recursos econòmics, humans i materials necessaris per aconseguir un projecte d'investigació.
Aplica tècniques de direcció i control de projectes.
Distingeix els entorns en què es realitza la investigació.
Planifica les tasques en què es descompon un projecte d'investigació.
Vehicula la relació entre universitat, empresa i societat.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C5 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
 C6 Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals

Continguts
Tema Subtema
I. Recerca, emprenedoria i innovació per a una societat millor - On fer recerca
- Grups de recerca
- Projectes de recerca
- Transferència de coneixement
- Aspectes ètics i socials
II. Escriure un article cientific - Objectiu d'un article científic
- Tipus d'escrits científics
- Estructura d'un article científic
- La "frontmatter"
- Explicant el treball realitzat
- La bibliografia
- Estil d'escriptura
III. Publicació de la recerca - Conferències i workshops
- Revistes científiques
- Bases de dades científiques
- Llibres
IV. Patents i propietat intel·lectual - Protegir les teves idees
- Com funcionen les patents?
- Buscant patents
- Ús patents en spin offs
- Entenent les patents
V. De la recerca a l'empresa - La idea
- L'equip
- El pla de negocis
- L'inici de l'empresa
- Sortint de la universitat

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A6
D1
D3
C5
C6
30 60 90
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A6
18 18 36
Presentacions / exposicions
A6
2 4 6
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de preguntes curtes
A6
D1
D3
C5
C6
2 6 8
Proves de desenvolupament
A6
D1
D3
C5
C6
2 2 4
Proves pràctiques
A6
D1
D3
C5
C6
2 2 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Els professors introduiran l'assignatura, el seu contingut i el seu mètode d'avaluació.
Sessió Magistral Els conceptes teòrics clau s'introduiran en les classes presencials. Els estudiants podran estudiar els conceptes teòrics del material i altres referències.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Bàsicament, als laboratoris s'hi farà un taller de LaTeX. A més, no es descarta que es facin servir els laboratoris per alguns altres conceptes.
Presentacions / exposicions Els estudiants faran presentacions orals dels seus treballs més importants.
Atenció personalitzada Els professors oferiran assistència personalitzada en l'horari establert.

Atenció personalitzada
Descripció
Els professors oferiran assistència personalitzada en l'horari establert.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves objectives de preguntes curtes
A6
D1
D3
C5
C6
30%
Proves de desenvolupament
A6
D1
D3
C5
C6
40%
Proves pràctiques
A6
D1
D3
C5
C6
30%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

El procés d'elaboració dels treballs pot implicar l'avaluació d'algunes de les seves parts (per exemple, el pas de revisió del treball de recerca). És obligatori que tots els estudiants presentin les seves activitats dins de la data límit per aprovar l'assignatura. Totes les activitats que es presenten han de tenir un mínim de qualitat per tal de ser acceptats. En data de segona convocatòria es podrà presentar d'allò que el professor consideri necessari per aprovar l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica M. Cargill, Writing scientific articles, Wiley, 2009
, The LaTeX wikibook, ,
C. Gattis, Business Plan Template: How to Write a Business Plan, Createspace, 2011

Cargill, M, Writing Scientific Research Articles: Strategy and Steps, 2009, Wiley

The LaTeX wikibooketc.
Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent