Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en tots els àmbits de l'enginyeria informàtica. |
| A2 |
Capacitat per dirigir obres i instal·lacions de sistemes informàtics, complint la normativa vigent i assegurant la qualitat del servei. |
| D2 |
Capacitat per fer planificació estratègica, elaborar, dirigir, coordinar i fer gestió tècnica i econòmica en els àmbits de l'enginyeria informàtica relacionats, entre altres, amb sistemes, aplicacions, serveis, xarxes, infraestructures o instal·lacions informàtiques i centres o factories de desenvolupament de programari, respectant el compliment adequat dels criteris de qualitat i mediambientals i en entorns de treball multidisciplinaris. |
| D3 |
Capacitat per dirigir projectes de recerca, desenvolupament i innovació en empreses i centres tecnològics, garantint la seguretat per a les persones i béns, la qualitat final dels productes i la seva homologació. |
| T1 |
Capacitat per modelitzar, dissenyar, definir l'arquitectura, implantar, gestionar, operar, administrar i mantenir aplicacions, xarxes, sistemes, serveis i continguts informàtics. |
| T3 |
Capacitat per assegurar, gestionar, auditar i certificar la qualitat dels desenvolupaments processos, sistemes, serveis, aplicacions i productes informàtics. |
| T4 |
Capacitat per dissenyar, desenvolupar, gestionar i avaluar mecanismes de certificació i garantia de seguretat en el tractament i accés a la informació en un sistema de processament local o distribuït. |
| T5 |
Capacitat per analitzar les necessitats d'informació que es plantegen en un entorn i dur a terme el procés de construcció d'un sistema d'informació en totes les seves etapes. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B3 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Dissenya i implementa productes software amb mecanismes de validació i qualitat del software.
| | A2 |
Coordina i gestiona un projecte informàtic en totes les seves fases de desenvolupament.
| | D2 |
Planifica projectes de desenvolupament software amb tècniques d'enginyeria del software.
| | D3 |
Coordina i gestiona un projecte informàtic de recerca o innovació en totes les seves fases de desenvolupament.
| | T1 |
Modela, dissenya i defineix l'arquitectura software d'un sistema informàtic.
| | T3 |
Gestiona la qualitat del software d'un projecte informàtic.
| | T4 |
Dissenya i implementa la seguretat d'un sistema informàtic en l'accés a les seves dades.
| | T5 |
Analitza els requeriments d'un sistema informàtic.
Gestiona el cicle de vida d'un projecte informàtic.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
| | B3 |
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
|
Tema |
Subtema |
1. Conceptes Generals d'Arquitectures del Software |
Definicions; Usos; Arquitectures i tecnologies |
2. Presentació del Cas d'Estudi |
Informació general; Descripció; ITIL v3 |
3. Arquitectures i Patrons Software
|
Classificació; Arquitectures Microservice; Patró MVC |
4. Arquitectures Orientades a Serveis Integració
|
Tecnologies; SOA; Serveis Web; REST |
5. Qualitat i Validació de Software |
TDD; BDD; Fases de Testing |
6. Notacions i Llenguatges de Descripció |
UML; BPMN 2.0; DSL |
7. Arquitectures de Model i de Procés |
MDA; BPM; Esquema; Disseny; Execució |
8. Disseny i Revisió del Cas d'Estudi |
Informació general; Requisits d'arquitectura; Solució |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
33 |
30 |
63 |
Pràctiques a laboratoris |
|
22 |
40 |
62 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
5 |
6 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
15 |
18 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs: continguts, calendari d'activitats, avaluació, bibliografia, ... |
Sessió Magistral |
Conferències regulars en què el contingut de l'assignatura s'expliquen |
Pràctiques a laboratoris |
Hores de classe i fora de classe dirigides a resoldre un cas pràctic. |
Atenció personalitzada |
El professor proporciona sis hores a la setmana per atendre els dubtes individuals i de grup |
Descripció |
El professor proporciona sis hores a la setmana per atendre els dubtes individuals i de grup |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
L'estudiant sol o en grup desenvoluparà un cas pràctic. |
40% |
Proves pràctiques |
|
Tres exàmens (d'1 a 2 hores de durada) que els alumnes hauran de resoldre individualment problemes i exercicis així com preguntes curtes en hores de classe. |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Gorton, Ian, Essential Software Architecture, Springer, 2011
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ARQUITECTURES D'ALTES PRESTACIONS/17665102 | GESTIÓ DE PROJECTES INFORMÀTICS/17665106 | ARQUITECTURES DE SISTEMES DISTRIBUÏTS/17665107 | SISTEMES DE VISUALITZACIÓ I INTERACCIÓ/17665104 | DESENVOLUPAMENT DE PROJECTES INFORMÀTICS/17665109 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|