Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | T10 |
Capacitat per utilitzar i desenvolupar metodologies, mètodes, tècniques, programes d'ús específic, normes i estàndards de computació gràfica. |
| T11 |
Capacitat per conceptualitzar, dissenyar, desenvolupar i avaluar la interacció persona-ordinador de productes, sistemes, aplicacions i serveis informàtics. |
| T12 |
Capacitat per crear i explotar entorns virtuals, i per crear, gestionar i distribuir continguts multimèdia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| T10 |
Classifica els models respecte al seu àmbit d'aplicació.
Identifica els models de representació de dades utilitzats en els sistemes gràfics.
Identifica les representacions gràfiques òptimes per a cada tipus de dades.
Valora els algoritmes necessaris per manipular els objectes que formen l'escena i la seva visualització.
| | T11 |
Adapta el model d'interacció a la tipologia de dades visualitzades.
Reconeix els elements que formen part de la interacció, tècniques i dispositius.
| | T12 |
Reconeix les bases del disseny i la presentació de la informació.
Valora els algoritmes de representació de dades científiques.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció a les tecnologies gràfiques |
1.1 Conceptes basics de visualització
1.2 Introducció a la programació gràfica
|
2. Visualització de dades científiques (SciVis) |
2.1 El procés de visualització
2.2 Codificació de les dades: voxels, estructures optimitzades
2.3 Tècniques de visualització: IVR, DVR
|
3. Visualització d'informació (InfoVis)
|
3.1 Disseny i presentació de la informació
3.2 Representació de dades mulitvariables i dades temporals
3.3 Representació de jerarquies
3.4 Representació de grafs |
4. Integració de la visualització en aplicacions informàtiques
|
4.1 Sistemes d'interacció per a visualitzacions
4.2 Llibreries gràfiques de visualització i interacció |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
20 |
17 |
37 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
24 |
17 |
41 |
Pràctiques a través de TIC |
|
4 |
16 |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
16 |
18 |
Estudis previs |
|
4 |
16 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de les eines i conceptes bàsics a utilitzar en l'assignatura |
Sessió Magistral |
Presentació dels continguts |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització d'exercicis que treballen els continguts que es van presentant al llarg del curs |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicació dels conceptes en casos pràctics |
Presentacions / exposicions |
Presentació de les pràctiques realitzades |
Estudis previs |
Cerca d'informació sobre temes concrets |
Atenció personalitzada |
L'alumne es pot posar en contacte amb el professor en horaris de consulta o via correu electrònic |
Descripció |
L'alumne es pot posar en contacte amb el professor en les hores de consulta o bé a partir de correu electrònic |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Exercicis que es van desenvolupant al llarg del curs a les sessions de laboratori |
35% |
Pràctiques a través de TIC |
|
Desenvolupament de pràctiques |
25% |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació de les pràctiques del curs |
10% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova escrita sobre els conceptes treballats al llarg del l'assignatura |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria suposa acabar i superar les parts pendents en la primera. Durant els exàmens no es podrà fer ús de cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. El no compliment d'aquest punt suposa automàticament la no superació de l'examen. |
Bàsica |
edited by Charles D. Hansen, Chris R. Johnson, The Visualization handbook, 2005, Elsevier-Butterworth Heinemann
Colin Ware, Information visualization : perception for design, 2004, Morgan Kaufmann
C. Chen, W. Härdle, A. Unwin, Handbook of data visualization, 2007, Springer
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|