Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Capacitat per a la modelització matemàtica, càlcul i simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques d'investigació, desenvolupament i innovació en tots els àmbits relacionats amb l'enginyeria informàtica. |
| T7 |
Capacitat per comprendre i poder aplicar coneixements avançats de computació d'altes prestacions i mètodes numèrics o computacionals a problemes d'enginyeria. |
| T9 |
Capacitat per aplicar mètodes matemàtics, estadístics i d'intel•ligència artificial per modelitzar, dissenyar i desenvolupar aplicacions, serveis, sistemes intel•ligents i sistemes basats en el coneixement. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Aplica les tècniques numèriques bàsiques que apareixen en els problemes científics i d'enginyeria.
Escull l'algoritme adequat per a cada ocasió.
| | T7 |
Descriu els conceptes d'error, estabilitat i convergència d'un algorisme.
Identifica i sap programar els algorismes bàsics per resoldre problemes de simulació de sistemes evolutius.
| | T9 |
Interpreta correctament els resultats obtinguts amb un algoritme numèric.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a
| | B3 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
Tema |
Subtema |
Els conceptes d'error i de la seva propagació en els càlculs, l'estabilitat d'un algorisme i la seva convergència. |
|
Localització dels zeros de funcions |
|
Aproximació de funcions |
|
Simulació de sistemes evolutius |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
30 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
30 |
40 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
30 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
15 |
0 |
15 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
0 |
1 |
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Description of the development of classes and the evaluation of the subject. |
Sessió Magistral |
Transfer of basic theoretical knowledge |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolution of problems in class with active student participation |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Formulation, analysis and resolution of problems related to the topic of the course. |
Atenció personalitzada |
Answering questions on individualized way |
Descripció |
Answering questions on individualized way in the teacher's office |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Formulació, anàlisi i resolució de problemes relacionats amb la temàtica del curs. |
40% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Preguntes curtes |
20% |
Proves mixtes |
|
Pràctica global del curs
|
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria constarà d'un examen escrit, que comptarà el 20%. Pel que respecta a les pràctiques, també es podran recuperar en segona convocatòria. A més, encara que en principi la nota de pràctiques es mantindrà, si l'estudiant vol, podrà millorar-la en segona convocatòria. |
Bàsica |
Ronald W. Shonkwiler, Franklin Mendivil, Explorations in Monte Carlo Methods, última disponible, Springer
Forman S. Acton, Numerical Methods that Work, última disponible, Mathematical Association of America
Robert, Ch.P., Casella, G, Introducing Monte Carlo Methods With R , última disponible, Springer
|
|
Complementària |
James E. Gentle, Random Number Generation and Monte Carlo Methods, última disponible, Springer
Suess, E.A., Trumbo, B.E., Introduction to Probability Simulation and Gibbs Sampling with R , última disponible, Springer
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|