Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Capacitat per a la modelització matemàtica, càlcul i simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques d'investigació, desenvolupament i innovació en tots els àmbits relacionats amb l'enginyeria informàtica. |
| D1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de l'enginyeria informàtica, amb caràcter generalista, i en contextos més amplis i multidisciplinaris. |
| T7 |
Capacitat per comprendre i poder aplicar coneixements avançats de computació d'altes prestacions i mètodes numèrics o computacionals a problemes d'enginyeria. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Aplica les tècniques apreses en contextos concrets.
| | D1 |
Analitza els problemes i les causes des d'un enfocament global i a mitjà i llarg termini.
| | T7 |
Coneix i sap les propietats estructurals de les xarxes complexes.
Coneix les principals característiques de la teoria de xarxes complexes.
Es familiaritza amb la recerca, comprensió i utilització d'articles d'investigació en llengua estrangera.
Sap implementar models de xarxes complexes.
Sap resoldre problemes dinàmics en xarxes complexes.
Sap utilitzar els mètodes de detecció de comunitats en xarxes.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
| | C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
Tema |
Subtema |
Structural properties of complex networks
|
Introduction to complex networks
Real networks examples
Classification of networks
Metrics on networks
|
Models of complex networks |
Erdos-Renyi model
Barabasi-Albert preferential attachment
Configuration model
Watts-Strogatz small-world model
|
Mesoscopic description of complex networks |
Community structure in complex networks
Community detection algorithms
Multiple resolution of community structure in networks
|
Dynamics on networks |
Synchronization in complex networks
Epidemic spreading in complex networks
Other dynamics: percolation, evolutionary games, diffusion, etc.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
26 |
15 |
41 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
25 |
10 |
35 |
Pràctiques a través de TIC |
|
5 |
50 |
55 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves orals |
|
1 |
15 |
16 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció al desenvolupament de l'assignatura i als seus continguts |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts amb disponibilitat dels materials en format electrònic |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Exposició d’eines per al desenvolupament de solucions i resolució pràctica de problemes |
Pràctiques a través de TIC |
Exercicis pràctics per a assolir experiència i consolidar els coneixements teòrics |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada presencialment o per vies telemàtiques |
Descripció |
Resolució de dubtes sobre els continguts i els exercicis pràctics. Es realitzarà personalment al despatx del professor, o via correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Avaluació dels exercicis pràctics |
70% |
Proves orals |
|
Exposició de tema relacionat amb l'assignatura |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'estudiant que no superi l'avaluació contínua pot recuperar les parts suspeses o no presentades a la segona convocatòria. |
Bàsica |
Newman, M.E.J., Networks: An Introduction, Oxford University Press, 2010
|
Articles en revistes científiques: - M.E.J. Newman: The Structure and Function of Complex Networks, SIAM Review 45 (2003) 167–256 - S. Boccaletti, V. Latora, Y. Moreno, M. Chavez, D.-U. Hwang: Complex networks: Structure and dynamics, Physics Reports 424 (2006) 175–308 - S. Fortunato: Community detection in graphs, Physics Reports486 (2010) 75-174 |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|