Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en tots els àmbits de l'enginyeria informàtica. |
| A3 |
Capacitat per a la modelització matemàtica, càlcul i simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques d'investigació, desenvolupament i innovació en tots els àmbits relacionats amb l'enginyeria informàtica. |
| D1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de l'enginyeria informàtica, amb caràcter generalista, i en contextos més amplis i multidisciplinaris. |
| T4 |
Capacitat per dissenyar, desenvolupar, gestionar i avaluar mecanismes de certificació i garantia de seguretat en el tractament i accés a la informació en un sistema de processament local o distribuït. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B3 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
| | A3 |
Aplica les tècniques apreses en contextos concrets.
| | D1 |
Analitza els problemes i les causes des d'un enfocament global i a mitjà i llarg termini.
| | T4 |
Dissenya aplicacions reals amb bases de dades i accés biomètric.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B3 |
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
|
Tema |
Subtema |
Mòdul 1: La Biometria per la identificació de les persones |
1 Els inicis
2 Reconeixement Biomètric
3 Els sistemes biomètrics
4 Les característiques biomètriques
5 Aplicacions dels Sistemes Biomètrics
6 Història de l'Biometria
7 Biometria, Cinema i Art
8 Reflexions sobre una societat Biomètrica
|
Mòdul 2: Avaluació dels Sistemes Biomètrics en Aplicacions Reials |
1 Errors dels Sistemes Biomètrics
2 Avaluació d'un Sistema Biomètric
3 Primeres Grans Aplicacions Reials
|
Mòdul 3: Reconeixement de les Persones per l'Dit |
1 Dispositius de Captura del Dit
2 Anàlisi i Representació del Dit
3 Processament de la Imatge del Dit
4 Detecció de Singularitats i del Nucli
5 Millora de la Imatge del Dit
6 Detecció de les Minutiae
7 Comparació de Dits
8 Classificació dels dits
|
Mòdul 4: Reconeixement de les Persones per la Cara |
1 Etapes dels sistemes de reconeixement de persones per la cara
2 Detecció de les cares
3 Normalització de la cara
4 Extracció de les característiques
5 Verificació d'una cara
6 Identificació d'una cara
7 Generació de cares
|
Mòdul 5: Reconeixement de les Persones per Iris
|
1 Anatomia d'Iris
2 Història de la Biometria basada en Iris
3 El mètode de Daugman
4 Obtenció de la Imatge de l'Ull
5 Localització de Sant Martí
6 Normalització de la Regió d'Iris
7 Generació del codi d'Iris
8 Comparació de Sant Martí
|
Mòdul 6: Seguretat en els Sistemes Biomètrics |
1 Objectius de l'atac a un sistema biomètric
2 Punts febles dels sistemes biomètrics
3 Defenses específiques per millorar la seguretat en sistemes biomètrics
4 Atacs Directes
5 Atacs indirectes
6 Atacs Side channel |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Sessió Magistral |
|
17 |
25.5 |
42.5 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
15 |
25 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
4 |
6 |
10 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves de desenvolupament |
|
6 |
18 |
24 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del funcionament de l'assignatura. Relació de la Biometria en la societat actual. |
Sessió Magistral |
Explicació de les tècniques bàsiques per al reconeixement de les persones a través de la Biometria (reconeixement de la cara, de l'iris, de la ditada i altres). |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Implementació d'un mètode senzill per al reconeixement de les persones a través d'un llenguatge de programació |
Resolució de problemes, exercicis |
Problemes específics pel reconeixement de les persones per l'iris, la cara i la ditada.
Test de la qualitat dels sistemes biomètrics.
|
Presentacions / exposicions |
Explicació d'un sistema concret o un algorisme dins d'un sistema. |
Atenció personalitzada |
Consultes al despatx 243 i per correu electrònic |
Descripció |
Consultes al despatx 243 i per correu electrònic |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Lliurament d'una pràctica portada a terme en un grup de dos o tres persones. La nota serà individualitzada. |
60% |
Presentacions / exposicions |
|
Explicació d'un sistema concret o un algorisme dins d'un sistema. |
20% |
Proves de desenvolupament |
|
Tres proves teòriques individuals. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Maltoni, Maio, Jain, Prabhakar, Handbook of fingerprint recognition, Springer, Any 2009, ISBN 978-1-84882-253-5
Li et al., Handbook of Face Recognition, Springer, Any 2005, ISBN 0-387-40595-X
Kaushik Roy & Prabir Bhattacharya, Iris Recognition. A Machine Learning Approach, Verlag Dr. Muller, Any 2008, ISBN 978-3-639-08259-3
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
SEGURETAT MULTIMÈDIA/17665211 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|