Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en tots els àmbits de l'enginyeria informàtica. |
| A3 |
Capacitat per a la modelització matemàtica, càlcul i simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques d'investigació, desenvolupament i innovació en tots els àmbits relacionats amb l'enginyeria informàtica. |
| D1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de l'enginyeria informàtica, amb caràcter generalista, i en contextos més amplis i multidisciplinaris. |
| T9 |
Capacitat per aplicar mètodes matemàtics, estadístics i d'intel•ligència artificial per modelitzar, dissenyar i desenvolupar aplicacions, serveis, sistemes intel•ligents i sistemes basats en el coneixement. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B3 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
Coneix institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat.
| | A3 |
Aplica les tècniques apreses en contextos concrets.
| | D1 |
Analitza els problemes i les causes des d'un enfocament global i a mitjà i llarg termini.
| | T9 |
Sap implementar tècniques avançades de visió artificial.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B3 |
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
|
Tema |
Subtema |
Tema 1.- Preprocessament d'imatges. |
Filtrat, compensació i millora d'imatges, operacions morfològiques. |
Tema 2.- Extracció de característiques geomètriques. |
Identificació de cantonades, rectes i formes geomètriques bàsiques. |
Tema 3.- Anàlisi de color i textura. |
Models de color, tipus de textura, extracció de característiques texturals,
mètodes geomètrics.
|
Tema 4.- Segmentació i classificació d’imatges. |
Segmentació no supervisada basada en contorns i regions, classificació
supervisada, mètodes teòrics de decisió, mètodes probabilístics, xarxes
neuronals.
|
Tema 5.- Visió estereoscòpica. |
Calibració de càmeres i sistemes de càmeres, geometria epipolar,
rectificació d'imatges, cerca de correspondències, triangulació.
|
Tema 6.- Percepció i modelatge tridimensional. |
Generació de mapes de profunditat, extracció d'elements geomètrics bàsics,
generació automàtica d'escenes, reconeixement d'escenes, hashing geomètric.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
15 |
25 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Sessió Magistral |
|
25 |
33.5 |
58.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
6 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
5 |
6 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
5 |
7 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura: motivació, objectius, continguts, metodologia docent, bibliografia i avaluació. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Utilització pràctica de simuladors relacionats amb els continguts de l'assignatura i desenvolupament de noves funcionalitats. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes de treballs d'aprofundiment en temes concrets de l'assignatura. Avaluació per part del professor. |
Sessió Magistral |
Explicació de continguts teòrics per part del professor. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització autònoma en grups de dos estudiants de treballs pràctics relacionats amb els principals temes de l'assignatura. Elaboració d’un informe escrit. Avaluació final pel professor. |
Atenció personalitzada |
Atenció per part del professor a cada estudiant en les hores de consulta del professor. |
Descripció |
Consultes/Tutories: Resolució de dubtes teòrics i pràctics. Correcció de pràctiques. Revisió d’exàmens. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Realització per part dels estudiants de treballs pràctics relacionats amb els principals temes de l'assignatura utilitzant les eines informàtiques de visió per computador explicades a les classes pràctiques. Elaboració d’un informe escrit. |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
Realització autònoma en grups de dos estudiants de treballs pràctics relacionats amb els principals temes de l'assignatura. Elaboració d’un informe escrit. Presentació oral. Avaluació final pel professor. |
20 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Proves escrites relacionades amb els conceptes teòrics impartits a l’assignatura. |
20 |
Proves de desenvolupament |
|
Realització de proves de desenvolupament |
20 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants que no aproven l'avaluació contínua poden recuperar parts suspeses o no presentats en la segona convocatòria. En tots els exàmens escrits no es podrà portar cap tipus de dispositiu electrònic. |
Bàsica |
D.A. Forsyth, Computer Vision: A Modern Approach, Pearson Education, 2012
R. Szeliski, Computer vision: algorithms and applications, Springer, 2011
N.J. Hackensack, Handbook of pattern recognition and computer vision, Imperial College Press, 2010
L. Shapiro, G. Stockman, Computer Vision, Prentice Hall, 2001
E. Trucco, A. Verri, Introductory Techniques for 3-D Computer Vision, Prentice Hall, 1998
|
|
Complementària |
E.R. Davies, Machine Vision: Theory, Algorithms, Practicalities, Academic Press, 1997
O. Faugeras, Three-Dimensional Computer Vision, MIT Press, 1993
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|