Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en tots els àmbits de l'enginyeria informàtica. |
| A3 |
Capacitat per a la modelització matemàtica, càlcul i simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques d'investigació, desenvolupament i innovació en tots els àmbits relacionats amb l'enginyeria informàtica. |
| D1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de l'enginyeria informàtica, amb caràcter generalista, i en contextos més amplis i multidisciplinaris. |
| T5 |
Capacitat per analitzar les necessitats d'informació que es plantegen en un entorn i dur a terme el procés de construcció d'un sistema d'informació en totes les seves etapes. |
| T8 |
Capacitat de dissenyar i desenvolupar sistemes, aplicacions i serveis informàtics en sistemes encastats i ubics. |
| T11 |
Capacitat per conceptualitzar, dissenyar, desenvolupar i avaluar la interacció persona-ordinador de productes, sistemes, aplicacions i serveis informàtics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B3 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
| | A3 |
Aplica les tècniques apreses en contextos concrets.
| | D1 |
Analitza els problemes i les causes des d'un enfocament global i a mitjà i llarg termini.
Integra dispositius computacionals en escenaris on es trobi localitzat l'ésser humà.
| | T5 |
Identifica els components d'un problema de presa de decisions i sap decidir el tipus de model de presa de decisions més adequat.
| | T8 |
Aplica les tecnologies de la informació i les comunicacions als entorns de computació ubiqua.
| | T11 |
Integra dispositius computacionals en escenaris on es trobi localitzat l'ésser humà.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B3 |
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
|
Tema |
Subtema |
1. Introduction and legal aspects of Ubiquitous Computing (Ubicomp) |
1.1. Basic privacy principles
1.2. User profiling
1.3. Ubicomp privacy and security challenges
|
2. Data collection and sensors |
2.1. Introduction to computer sensors
2.2. Sensor APIs
2.3. Wireless Sensor Networks
|
3. Data transfer and networks |
3.1. Short Range Communication: NFC, Bluetooth, …
3.2. Long Range Communication: WiFi, WiMAX, LTE, …
|
4. Knowledge representation, data mining and semantical integration |
4.1. Data Filtering and?Preprocessing
4.2. Data Storage
4.3. Data Analysis
|
5. Human-computer interaction
|
5.1. Basics of HCI
5.2. Prototyping
5.3. Natural User Interfaces
|
6. Mobile computing |
|
7. Ubiquitous Computing Applications |
7.1. Personal level: Telemedicine, Quantified self, …
7.2. Home level: Domotics, …
7.3. City level: Smartcities, urban computation, citizen science, …
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
22 |
22.5 |
44.5 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
45 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Es presenten els continguts teòrics als alumnes. Es realitzaran exemples i problemes per a practicar els conceptes introduits. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Els alumnes fan exemples guiats d'aplicació dels conceptes teòrics. També es fan activitats que requereixen la comprensió dels conceptes teòrics per part de l'alumne per al seu correcte desenvolupament.
Posteriorment els alumnes hauran de dissenyar un prototip d'un projecte relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Suport i resolució de dubtes |
Descripció |
L'atencio personalitzada es realitzarà de manera presencial en l'horari d'atenció a l'alumne dels professors en el despatx del professor de teoria o de pràctiques. També es farà atenció no presencial mitjançant les eines de comunicació síncrona i asincrona que proporciona moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Proves per avaluar els coneixements teòrics de l'assignatura. |
30% |
Proves pràctiques |
|
Pràctiques de l'assignatura |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Adam Greenfield, Everyware: The Dawning Age of Ubiquitous Computing, New Riders, 2010
Mike Kuniavsky, Smart Things: Ubiquitous Computing User Experience Design, Morgan Kaufmann, 2010
Cuno Pfister, Getting Started with the Internet of Things, Maker Media, Inc, 2011
Rolf H. Weber, Internet of Things: Legal Perspectives, Springer, 2010
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
SISTEMES DE VISUALITZACIÓ I INTERACCIÓ/17665104 |
|
|
Altres comentaris |
L'assignatura es farà en anglès |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|