Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | D1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de l'enginyeria informàtica, amb caràcter generalista, i en contextos més amplis i multidisciplinaris. |
| D2 |
Capacitat per fer planificació estratègica, elaborar, dirigir, coordinar i fer gestió tècnica i econòmica en els àmbits de l'enginyeria informàtica relacionats, entre altres, amb sistemes, aplicacions, serveis, xarxes, infraestructures o instal·lacions informàtiques i centres o factories de desenvolupament de programari, respectant el compliment adequat dels criteris de qualitat i mediambientals i en entorns de treball multidisciplinaris. |
| D3 |
Capacitat per dirigir projectes de recerca, desenvolupament i innovació en empreses i centres tecnològics, garantint la seguretat per a les persones i béns, la qualitat final dels productes i la seva homologació. |
| TFM |
Elaboració, presentació i defensa, un cop obtinguts tots els crèdits del pla d'estudis, d'un exercici original realitzat individualment davant d'un tribunal universitari. Consisteix en un projecte integral d'enginyeria informàtica de naturalesa professional en què se sintetitzen les competències adquirides en els ensenyaments. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B3 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B4 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| D1 |
Integra els coneixements teòrics de diverses matèries en la resolució d'un problema concret.
| | D2 |
Planifica i elabora un projecte complex d’Enginyeria Informàtica.
| | D3 |
Desenvolupa les habilitats necessàries per dirigir projectes complexos en l’àmbit de l’Enginyeria Informàtica.
| | TFM |
Desenvolupa adequadament una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integrador.
Aplica les tècniques pròpies del camp científic en un projecte concret.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de definir i dur a terme un projecte.
Analitza i utilitza críticament les fonts d'informació i la bibliografia.
Comunica correctament els resultats del treball, amb un discurs coherent i un registre adaptat a l'audiència.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Fa aportacions significatives o certes innovacions
| | B2 |
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
| | B3 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
| | B4 |
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
| | C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
Els professors doctors de les assignatures del Màster elaboraran les propostes dels Treballs Fi de Màster, que seran validades en un màxim de 15 dies per una comissió formada pel responsable dels estudis de Grau en Enginyeria Informàtica, el coordinador del Doctorat en Enginyeria Informàtica i el coordinador del Màster. Aquesta validació assegurarà que la informació sobre el treball a realitzar sigui completa i correcta, que no hi hagi propostes repetides o amb excessiu solapament, que s'ajustin a la temàtica general del màster, etc. Les propostes hauran d'incloure la següent informació: • Títol, professor responsable, codirectors, grup de recerca, paraules clau. • Introducció, presentant l'àrea de treball, quin és el problema a resoldre, perquè és rellevant, quins han estat les propostes de solució i per què no són satisfactòries, incloent la bibliografia rellevant. • Objectius a complir en el treball a desenvolupar. • Tasques a desenvolupar per complir l'objectiu, amb una planificació temporal associada. Les propostes aprovades quedaran exposades a l'espai Moodle del Màster i a la web deim.urv.cat/~tfm (en fase beta), al qual els alumnes matriculats en el Màster poden accedir. Si un alumne troba un tema del seu interès es dirigirà directament al professor que l'ha proposat, que podrà admetre l'alumne i sol · licitar al coordinador del màster que se li assigni aquest treball. Aquesta assignació quedarà convenientment indicada en l'espai Moodle del Màster. La durada de l'assignació és d'un curs acadèmic. Si en acabar el curs no s'ha presentat el treball, el professor responsable podrà decidir si mantenir la proposta amb el mateix alumne assignat, mantenir la proposta però retirar l'assignació a l'alumne, o retirar la proposta. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
0 |
7 |
7 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
12 |
0 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
15 |
0 |
15 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
230 |
230 |
Estudis previs |
|
0 |
23 |
23 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
0 |
10 |
10 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Parlar amb el tutor acadèmic per conèixer els grups de recerca del DEIM i els seus interessos. Contactar amb el grup de recerca escollit per veure amb més detall els seus temes de treball, i definir un treball de recerca específic. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
L'alumne pot triar lliurement qualsevol de les propostes de Treball Fi de Màster plantejades pels professors doctors del DEIM, disponibles a l'espai Moodle del Màster. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
El director del Treball Fi de Màster farà un seguiment personalitzat continu del desenvolupament del treball durant tot el semestre, guiant a l'alumne en les diverses etapes de la seva realització. |
Atenció personalitzada |
El director farà una resolució continua dels dubtes que tingui l'alumne respecte al treball a realitzar, assessorant-li sobre els passos a seguir per completar el treball de manera efectiva. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
L'alumne ha de treballar de forma continuada durant un semestre en les tasques de recerca necessàries per dur a terme el treball assignat, sota la supervisió del seu director. |
Estudis previs |
L'alumne ha de documentar-se sobre l'estat de l'art en el tema escollit abans de poder iniciar la recerca en el mateix. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
L'alumne ha de realitzar una presentació oral del treball realitzat davant del tribunal avaluador, resolent els dubtes que se li plantegin. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Descripció
|
El director del Treball Fi de Màster supervisa la recerca de manera personalitzada, en funció de les necessitats de la temàtica, del treball de recerca i l’aprenentatge de l’alumne. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una avaluació externa (per part del centre de pràctiques). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Els aspectes bàsics que l'estudiant ha d'incloure en la memòria escrita són els següents:
• Introducció: presentació del problema abordat, objectius a complir.
• Estat de l'art de l'àrea del treball, explicant les propostes de solució del problema plantejades fins al moment i les seves limitacions.
• Solució innovadora al problema plantejat: mètodes utilitzats, sistemes informàtics construïts, aspectes de disseny i implementació, etc.
• Proves realitzades, avaluació detallada de la proposta plantejada en diferents casos d'estudi.
• Conclusions del treball plantejat, línies de treball futur.
• Bibliografia rellevant. |
50 |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
El treball serà presentat de forma oral per l'alumne davant un tribunal de 3 professors. La presentació oral serà de 30-45 minuts, seguida per un torn de preguntes i comentaris a l'alumne pels membres del tribunal.
Finalment, el tribunal es reunirà en una sessió privada per decidir la qualificació de l'alumne que, com en qualsevol altra assignatura, estarà entre 0 i 10. En l'avaluació el tribunal tindrà en compte la qualitat cientificotècnica del treball, el grau de compliment dels objectius (indicats en la proposta inicial de treball assignada a l'alumne), la qualitat i completesa de la documentació escrita, la claredat en l'exposició oral, l'adequació de les respostes de l'alumne a les qüestions plantejades pel tribunal i la informació proporcionada pel director en el seu informe confidencial. |
50 |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La memòria del treball en format electrònic, juntament amb 3 còpies escrites, hauran de ser lliurades al coordinador del Màster abans de la data límit de cada convocatòria. El treball serà presentat de forma oral per l'alumne davant un tribunal de 3 professors doctors del Departament d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques. Aquests professors tindran els rols de president, vocal i secretari del tribunal. El director del treball (i els possibles codirectors) no poden formar part d'aquest tribunal. S'establiran mecanismes perquè els tribunals es construeixin de manera aleatòria i equitativa entre tots els professors doctors membres dels grups de recerca especialitzats en Seguretat Informàtica i / o Sistemes Intel · ligents del Departament d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques, per assegurar la màxima imparcialitat en l'avaluació del treball. El coordinador del Màster realitzarà la tasca de definició dels tribunals i assignació dels treballs als mateixos. Aquesta tasca es realitzarà un cop s'hagin lliurat els treballs finalitzats en alguna de les convocatòries disponibles i se sàpiga el nombre de treballs a avaluar. El coordinador del Màster, una vegada formats els tribunals, farà arribar les còpies escrites i electrònica dels treballs a avaluar als membres del tribunal. El director del treball ha de lliurar al coordinador del Màster en un sobre tancat l'informe confidencial sobre la feina, que el coordinador farà arribar al president del tribunal abans de la presentació. El president del tribunal serà el responsable de fixar el dia, hora i lloc de la presentació pública del treball, dins dels terminis temporals establerts en la convocatòria, assegurant-se que hi hagi temps suficient perquè els membres del tribunal puguin analitzar de forma adequada la memòria escrita. En cas d'elaborar la memòria i fer la presentació en anglès s'avaluarà també la competència C1, en cas contrari, s'avaluarà la competència C4. |
Bàsica |
, Campus virtual (Moodle)., ,
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana haver superat totes les altres matèries del màster abans de realitzar el Treball Fi de Màster. Per tenir suficient temps per desenvolupar el TFM, es recomana als alumnes que escullin el tema, d'entre els proposats pels professors, durant les primeres setmanes del semestre en què desenrotllen el treball. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|