DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES I Codi 17665501
Ensenyament
Enginyeria Informàtica: Seguretat Informàtica i Sistemes Intel·ligents 2013
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4.5 Pràctiques Externes optatives AN
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
ACEBO VISANZAY, MIGUEL ANGEL
Adreça electrònica miguelangel.acebo@urv.cat
Professors/es
ACEBO VISANZAY, MIGUEL ANGEL
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Les pràctiques externes realitzades pels alumnes del Màster han d'estar centrades en l'àmbit de l'Enginyeria Informàtica i incloure necessàriament algun aspecte avançat associat a les àrees de Seguretat Informàtica i Sistemes Intel · ligents. L'objectiu és estimular i facilitar el contacte de l'alumne amb el món laboral per complementar la seva formació i facilitar la seva posterior inserció.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Capacitat per projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en tots els àmbits de l'enginyeria informàtica.
 A3 Capacitat per a la modelització matemàtica, càlcul i simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques d'investigació, desenvolupament i innovació en tots els àmbits relacionats amb l'enginyeria informàtica.
 A4 Capacitat per posar en marxa, dirigir i gestionar processos de fabricació d'equips informàtics, garantint la seguretat per a les persones i béns, la qualitat final dels productes i la seva homologació.
 A5 Capacitat per comprendre i aplicar la responsabilitat ètica, la legislació i la deontologia professional de l'activitat de la professió d'enginyer o enginyera en Informàtica.
 A6 Capacitat per aplicar els principis de l'economia i de la gestió de recursos humans i projectes, així com la legislació, regulació i normalització de la informàtica.
 D1 Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de l'enginyeria informàtica, amb caràcter generalista, i en contextos més amplis i multidisciplinaris.
 D2 Capacitat per fer planificació estratègica, elaborar, dirigir, coordinar i fer gestió tècnica i econòmica en els àmbits de l'enginyeria informàtica relacionats, entre altres, amb sistemes, aplicacions, serveis, xarxes, infraestructures o instal·lacions informàtiques i centres o factories de desenvolupament de programari, respectant el compliment adequat dels criteris de qualitat i mediambientals i en entorns de treball multidisciplinaris.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B3 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B4 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
Coneix institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat.
 A3 Aplica les tècniques apreses en contextos concrets.
 A4 Coneix i utilitza els mitjans tècnics que sovint fan servir més els professionals de l'àmbit.
 A5 Posa en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears.
 A6 Aplica les tècniques apreses en contextos concrets.
 D1 Analitza els problemes i les causes des d'un enfocament global i a mitjà i llarg termini.
Coneix institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
 D2 En la presa de decisions, té una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la professió.
Posa en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge
 B2 Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
 B3 Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
 B4 Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
 C4 Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
 C5 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
 C6 Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral

Procediments de selecció i assignació
Procediments

El màster  té assignats un o diversos tutors interns que són els que tutoritzen als estudiants durant la seva estada de pràctiques. Per la seva banda, l'empresa o institució pública es l'encarregada d'assignar la persona o persones que realitzaran les funcions de tutor extern de l'alumne.

Pel que fa al procediment de selecció i assignació dels alumnes per realitzar les pràctiques aquest es fa mitjançant l'acord entre l'empresa i l'alumne. Les empreses presenten les seves ofertes d'estades en pràctiques i els alumnes interessats s'inscriuen a les ofertes adjuntant el seu currículum. Un cop finalitzat el període d'inscripció l'Oficina de Suport a la Direcció de l'Escola fa arribar els currículums a l'empresa, que contacta amb els estudiants per realitzar una entrevista de selecció. Un cop l'empresa té seleccionat l'alumne acorden els termes de l'estada en pràctiques i es formalitza el conveni en pràctiques.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 2 2.5
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes
0.5 0.5 1
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
B4
C4
2 3 5
Estada de pràctiques
A1
A3
A4
A5
A6
D1
D2
B1
B2
B3
C2
C3
C5
C6
0 97 97
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes
B4
C4
1 3 4
Treballs de pràctiques externes
B3
C4
0 0 0
Memòria
A1
A3
A4
A5
A6
D1
D2
B1
B2
B3
C2
C3
C4
C5
C6
0 3 3
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación de la asignatura . Elaboración del curriculum . El alumno selecciona y ordena las posiciones de prácticas que más se adecuan a sus intereses.
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes El tutor acadèmic fixarà els objectius formatius de les pràctiques. Li orientarà i ajudarà en les seves relacions amb l'empresa. L'estudiant interactuarà i lliurarà les tasques que li sol · licitin el tutor acadèmic via campus virtual (Moodle). El tutor professional s'encarregarà del seguiment i suport a l'alumne mentre aquest estigui al centre de treball. En concret, ha de fixar, orientarà i supervisarà les tasques que ha de desenvolupar l'estudiant. Avaluarà l'activitat de l'alumne a l'empresa i emetrà els informes que corresponguin. Informar el tutor acadèmic de qualsevol incidència.
Estada de pràctiques Desenvolupament per part de l'alumne de les pràctiques externes.
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes Defensa oral per part dels estudiants de les pràctiques externes.
Treballs de pràctiques externes Auto-informe realitzat per part de l'alumne on exposa les tasques desenvolupades durant les pràctiques i la consecució dels objectius.
Memòria Elaboració d'un treball per part de l'alumne en el qual resumirà les característiques de l'empresa, institució pública o centre de recerca on ha realitzat les pràctiques i descriurà les tasques i funcions que ha desenvolupat.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció
La coordinació i seguiment de l'alumnat es realitzarà a través del tutor de la universitat i del tutor de l'empresa o institució pública. Ambdós tutors es responsabilitzaran de fixar el pla de treball de cada estudiant, fer un seguiment de les pràctiques efectuades i participar en la valoració de les pràctiques de l'estudiant per determinar finalment la seva avaluació. Es convenient que l'alumne s'adreci al seu tutor abans d'iniciar les pràctiques que atendrà consultes individualitzades d'aquells alumnes que requereixin orientació, i també per a que validi l'annex 2, els Objectius del programa de pràctiques i tasques a desenvolupar emplenat prèviament pel tutor de l'empresa. També és convenient que l'estudiant contacti amb el seu tutor abans de finalitzar les pràctiques per tal d'orientar el treball i defensa del mateix.

Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologies Competències Descripció Pes        
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
B4
C4
El tutor de pràctiques professional elabora un informe de l'activitat de l'alumne i proposa una qualificació. 30
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes
B4
C4
L'alumne realitza una exposició pública del treball realitzat durant les pràctiques davant un tribunal i respon a les seves preguntes 30
Treballs de pràctiques externes
B3
C4
L'alumne realitza un informe on exposa les tasques desenvolupades durant les pràctiques i la consecució dels objectius. 5
Memòria
A1
A3
A4
A5
A6
D1
D2
B1
B2
B3
C2
C3
C4
C5
C6
Elaboració d'un treball per part de l'alumne en el qual resumirà les característiques de l'empresa, institució pública o centre de recerca on ha realitzat les pràctiques i descriurà les tasques i funcions que ha desenvolupat. 35
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La presentació oral pública és obligatòria per fer la mitjana de les notes


Fonts d'informació

Bàsica , Recursos telemàtics a disposició de l'alumne: campus virtual (Moodle), Web de l'Escola, etc., ,

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Se recomienda realizar las prácticas externas durante el tercer semestre, una vez superadas las materias obligatorias de los dos primeros semestres.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent