DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) INNOVACIÓ I ENGINYERIA Codi 17675106
Ensenyament
Enginyeria i Tecnologia dels Sistemes Electrònics (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Coordinador/a
CORREIG BLANCHAR, FRANCESC XAVIER
Adreça electrònica xavier.correig@urv.cat
Professors/es
CORREIG BLANCHAR, FRANCESC XAVIER
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A4 Organitzar i planificar estratègies innovadores de les empreses de base tecnològica.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
 B7 Tenir sensibilització en temes mediambientals.
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A4 Coneix i valora els elements que intervenen en els processos d'innovació en les empreses i en els processos de valorització tecnològica.
Coneix i utilitza les tècniques de recerca i selecció de la informació rellevant per a la innovació, incloent la recerca de patents.
Descriu l'estructura i gestió dels projectes d'R + D + I.
Desenvolupa una idea de negoci.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Identifica els resultats de la innovació
 B6 Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
 B7 Aprofundeix en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions
 B8 Els objectius del projecte són coherents amb les necessitats detectades en el context
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
 C5 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
 C6 Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral

Continguts
Tema Subtema
- Els processos d'innovació i transferència i valorització de tecnologia
- La vigilància tecnològica

- Propietat intel·lectual i patents

- Especificació i gestió de projectes d'R+D+I


- Emprenedoria i creació d'empreses de base tecnològica


- La responsabilitat social de l'enginyer

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A4
33 33 66
Treballs
A4
B7
B8
C3
C5
C6
4 12 16
Presentacions / exposicions
A4
B6
2 2 4
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves mixtes
A4
B3
B7
B8
C3
C5
3 9 12
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Aquesta activitat consisteix en la descripció de l'assignatura i els seus objectius
Sessió Magistral Explicació dels continguts de l'assignatura per part del professor a classe
Treballs Realització de treballs per part de l'alumne, relacionats amb el temari de l'assignatura
Presentacions / exposicions Presentació dels treballs realitzats davant dels companys de la classe utilitzant mitjans audiovisuals
Atenció personalitzada Sessions de consulta dels estudiants

Atenció personalitzada
Descripció
L'estudiant que tingui algun dubte o necessiti de la dedicació exclusiva del professor, podrà contactar amb mi via Moodle o e_mail i concertar una entrevista

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
A4
B7
B8
C3
C5
C6
A l'hora d'avaluar el treball es tindrà en compte els coneixements assolits, així com la forma d'expressar-se per escrit de l'alumne i els factors de treball en grup
30
Presentacions / exposicions
A4
B6
Es valorarà primordialment les qualitat expositives dels estudiants
20
Proves mixtes
A4
B3
B7
B8
C3
C5
Les proves mixtes seran escrites i consistiran en preguntes tipus test i/o supòsits pràctics 50
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Durant les proves mixtes, els alumnes no podran disposar ni utilitzar cap dispositiu de comunicació ni amb capacitat de transmissió de dades.

L'examen de segona convocatòria consistirà en un examen oral, en el que l'estudiant haurà de demostrar que coneix els continguts de l'assignatura i els resultats d'aprenentatge


Fonts d'informació

Bàsica

- No existeix un llibre de text que representi una part substancial de l'assignatura.
- Hi ha multitud de documents, presentacions i informes de lliure accés que es recomanaran a classe i es penjaran al Moodel un cop comenci el curs

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent