Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Organitzar i planificar estratègies innovadores de les empreses de base tecnològica.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Coneix i valora els elements que intervenen en els processos d'innovació en les empreses i en els processos de valorització tecnològica.
Coneix i utilitza les tècniques de recerca i selecció de la informació rellevant per a la innovació, incloent la recerca de patents.
Descriu l'estructura i gestió dels projectes d'R + D + I.
Desenvolupa una idea de negoci.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Identifica els resultats de la innovació
| | B6 |
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
| | B7 |
Aprofundeix en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions
| | B8 |
Els objectius del projecte són coherents amb les necessitats detectades en el context
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
| | C6 |
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció: innovació a les empreses |
|
2. Vigilància Tecnològica
|
|
3. Protegeix les teves idees |
|
4. Noves idees i gestió de projectes
|
|
5. El model (lean)Canvas
|
|
6. Valorització de tecnologia |
|
7. Responsabilitat social de l'enginyeria i innovació nacional |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
21 |
16 |
37 |
Treballs |
|
0 |
15 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
0 |
4 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
16 |
16 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
14 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
9 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura i al temari |
Sessió Magistral |
Exposició magistral a classe amb tots els alumnes |
Treballs |
Elaboració del Butlletí de vigilància tecnològica i del (Lean)Model Canvas |
Presentacions / exposicions |
Presentació, en parelles, del (Lean)Model Canvas |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i digestió de la bibliografia essencial i complementària |
Activitats d’auto seguiment |
Test on-line d'autoavaluació sobre cada tema |
Atenció personalitzada |
Això, atenció personalitzada a l'estudiant |
Descripció |
Això, atenció personalitzada a l'estudiant |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Confecció del Butlletí de vigilància tecnològica i del Model (Lean)Canvas |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació del Model (Lean)Canvas
|
10 |
Activitats d’auto seguiment |
|
Test d'autoseguiment per a cada tema |
20 |
Proves mixtes |
|
Examens que contenen preguntes test i/o casos pràctiques o preguntes curtes |
40 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Joe Tidd, John Bessant, Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change, Wiley, 5th Edition, 2013
Mark Dodgson, David Gann, Ammon Salter, The Management of Technological Innovation, Oxford University Press,, 2008
|
|
Complementària |
Jairo Chaur Bernal, Vigilancia e Inteligencia Competitiva, , IALE Tecnología, 2013
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|