DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) LABORATORI INTEGRADOR Codi 17675107
Ensenyament
Enginyeria i Tecnologia dels Sistemes Electrònics (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
5 Obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Coordinador/a
LLOBET VALERO, EDUARD
Adreça electrònica hugo.valderrama@urv.cat
josep.ferre@urv.cat
benjamin.iniguez@urv.cat
jesus.brezmes@urv.cat
eduard.llobet@urv.cat
antonioramon.lazaro@urv.cat
Professors/es
VALDERRAMA BLAVÍ, HUGO
FERRÉ BORRULL, JOSÉ
IÑIGUEZ NICOLAU, BENJAMIN
BREZMES LLECHA, JESÚS JORGE
LLOBET VALERO, EDUARD
LÁZARO GUILLÉN, ANTONIO RAMON
Web
Descripció general i informació rellevant Realització d'un treball pràctic i integrador que permeti dissenyar, implementar i avaluar components, dispositius i/o sistemes dins l'àmbit del Master. Emprar els instruments de laboratori habituals. Conèixer les normatives aplicables als sistemes electrònics.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Dissenyar i implementar programari i maquinari per a sistemes electrònics digitals mitjançant dispositius de lògica programable i / o microcontroladors.
 A2 Dissenyar filtres digitals per al tractament de senyals mostrejades i controladors digitals de processos continus.
 A3 Definir i analitzar sistemes i serveis de comunicacions.
 A4 Organitzar i planificar estratègies innovadores de les empreses de base tecnològica.
 A5 Conèixer les tecnologies pròpies de la fabricació de microsistemes.
 A6 Dissenyar i implementar sensors i xarxes de sensors.
 A7 Utilitzar eines CAD per al disseny i posterior implementació de circuits.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Dissenya, implementa i avalua components, dispositius i / o sistemes en l'àmbit del màster mitjançant la realització de treballs pràctics.
Utilitza instruments de laboratori avançats.
 A2 Dissenya, implementa i avalua components, dispositius i / o sistemes en l'àmbit del màster mitjançant la realització de treballs pràctics.
 A3 Dissenya, implementa i avalua components, dispositius i / o sistemes en l'àmbit del màster mitjançant la realització de treballs pràctics.
Utilitza instruments de laboratori avançats.
 A4 Coneix les normatives aplicables als sistemes electrònics.
 A5 Dissenya, implementa i avalua components, dispositius i / o sistemes en l'àmbit del màster mitjançant la realització de treballs pràctics.
Utilitza instruments de laboratori avançats.
 A6 Dissenya, implementa i avalua components, dispositius i / o sistemes en l'àmbit del màster mitjançant la realització de treballs pràctics.
 A7 Dissenya, implementa i avalua components, dispositius i / o sistemes en l'àmbit del màster mitjançant la realització de treballs pràctics.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
 B4 Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient

Continguts
Tema Subtema
En aquesta assignatura l'alumne desenvoluparà un treball pràctic integrador emprant tècniques i equips d'algun dels laboratoris de recerca del grups implicats en el màster. En funció de si segueix o no una de les dues especialitats del màster i també de les preferències personal de l'estudiant, es determinaran de forma personalitzada els continguts. Això es farà mitjançant acord entre els professors responsables de l'assignatura, l'estudiant i , si s'escau, del professor que actuï com a tutor.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
C3
1 0 1
Pràctiques a laboratoris
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
10 100 110
Seminaris
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
B1
B4
C3
2 0 2
Atenció personalitzada
B1
C3
8 0 8
 
Proves orals
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
B1
B4
C3
2 2 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Consistirà en acordar amb l'estudiant el treball a realitzar i assignar-li un tutor. El tutor s'encarregarà d'introduir l'alumne en el laboratori i treball a realitzar.
Pràctiques a laboratoris Realització en el laboratori de les activitats i tasques a desenvolupar per assolir els objectius marcats pel tutor.
Seminaris Assistència a la reunions de grup/ seminaris periòdics que organitzi el grup de recerca que acull l'estudiant per a fer el seu treball.
Atenció personalitzada Realització d'un seguiment de les activitats de l'alumne. Acord de mesures per assolir els objectius

Atenció personalitzada
Descripció
S'implementarà mitjançant les tutories periòdiques previstes i descrites en la part de metodologia.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a laboratoris
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
Avaluació basada en les entrevistes regulars amb el tutor. 30%
Seminaris
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
B1
B4
C3
L'assistència als seminaris organitzats pel grup d'acollida és obligatòria per l'estudiant, que haurà de redactar un breu resum (mitja plana) per cada esdeveniment al que assistirà. 10%
Proves orals
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
B1
B4
C3
Es realitzarà una presentació oral final que mostrarà el treball realitzat davant un jurat avaluador constituït per membres del grup de recerca on l'estudiant ha treballat. 60%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En cas de que l'alumne no superi favorablement l'avaluació continuada, disposarà d'una segona possibilitat en segona convocatòria on haurà de presentar, de manera oral, una versió esmenada del treball realitzat davant d'un tribunal diferent del primer que l'havia avaluat.


Fonts d'informació

Bàsica

Donada la variabilitat de temàtiques a treballar en aquesta assignatura, es deixa a criteri del tutor el que comuniqui a l'alumne les fonts d'informació. Això s'haurà de fer a l'inici de l'assignatura i durant les Activitats Introductòries.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
TREBALL DE FI DE MÀSTER/17675301

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent