Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A8 |
Concebre, implementar i explotar arquitectures de distribució de potència (competència de l'especialitat Electrònica industrial).
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A8 |
Compara i valora les arquitectures elèctriques aplicades a sistemes d'energies renovables, vehicles i sistemes aïllats.
Compara i valora les arquitectures elèctriques de sistemes connectats a la xarxa.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B7 |
Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Adequació entre topologia convertidora i aplicació. |
Convertidors continua-continua, continua-alterna, alterna-continua, efectes dels dispositius en el rendiment. Tècniques de compartició de potència. |
Onduladors en aplicacions d'alta potència |
Revisió tècniques multinivell (clampejat per díodes, clampejat per condensadors i connexió en cascada). Tècniques de modulació vectorial. |
Introducció a la commutació suau. |
Tècniques ZVS (zero voltatge switching), tècniques ZCS (zero current switching), tècniques ZVT (zero voltatge transition). Busos d'alimentació ressonants. |
Sistemes de generació distribuïda connectats a la xarxa elèctrica. |
Concepte de microxarxa, smart-grid. Tipus de microxarxes (distribució en DC, AC, Mixta). Gestió de les fons i de les càrregues. Tractament del punt del PCC i polítiques de cooperació activa amb la xarxa elèctrica. |
Sistemes elèctrics embarcats o autònoms. |
Característiques comuns, gestió de l'energia. Estudi casos particulars: vehicle elèctric, vaixells, avió, satèl·lits. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
20 |
25 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
8 |
13 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
6 |
10 |
Proves pràctiques |
|
0 |
6 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Presentació dels cinc temes a raó de dos sessions cada tema. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Una hora de problemes per cada tema per ajudar a entendre el contingut teòric. |
Atenció personalitzada |
L'alumne pot anar a veure al professor per resoldre dubtes al seu despatx (343) |
Descripció |
L'alumne pot anar a veure al professor per resoldre dubtes al seu despatx (343) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Dos proves parcials. La primera val un 50% i correspon als tres primers temes. El segon examen correspon als dos últims temes (30%) |
80% |
Proves pràctiques |
|
Entrega d'un treball al final de curs. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'alumne que no superi l'assignatura en primera convocatòria haurà de fer un examen final en segona convocatòria. |
Bàsica |
Hart.Daniel W., Electrònica de Potència, Editorial Prentice Hall, 2001
Rashid, M.H., Electrònica de Potència: Circuitos, Dispositivos i aplicaciones, Editorial Pearson-Prentice Hall, 2004
Mohan, Ned, Power Electronics: Converters, Applications and desing, Editorial John Wiley and Sons, 2003
A.F. Zobaa & R.C. Bansal, Handbook of Renewable Energy Technology, Word Scientific Publishing, 2011
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|