Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial, en contextos més amplis i multidisciplinaris.
|
| A4 |
Capacitat per dissenyar, desenvolupar, gestionar i avaluar mecanismes de certificació i garantia de seguretat en el tractament i accés a la informació en un sistema de processament local o distribuït.
|
| A6 |
Capacitat per dissenyar i avaluar les mesures de protecció de la seguretat i la privacitat de sistemes operatius i servidors, i aplicacions i sistemes basats en computació distribuïda.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Té un mètode d'anàlisi que li permet identificar causes poc evidents i avaluar el seu impacte en els problemes
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
Troba la solució adequada
| | A4 |
Comprèn la implementació de protocols criptogràfics
Comprèn els criptosistemes de corba el·líptica
Aplica els sistemes criptogràfics amb propietats homomórficas
Aplica les tècniques de xifrat avançat
Aplica tècniques avançades de xifrat
Aplica tècniques avançades de signatura
Aplica protocols avançats criptogràfics per garantir la seguretat de la informació
| | A6 |
Coneix el i aplica sistemes segurs de comunicació en entorns de computació distribuïda.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Aspectes teòrics i matemàtics de la criptografia |
|
Implementació eficient d’algoritmes criptogràfics |
|
Signatura digital avançada |
|
Protocols criptogràfics avançats |
|
Computació multipart |
|
Criptografia quàntica |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Sessió Magistral |
|
24 |
33.5 |
57.5 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
15 |
25 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
4 |
6 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
10 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
The first session introduces the subject, describing the objectives, schedule, and how the course will be assessed. |
Sessió Magistral |
The teacher explains the units of the course. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
The students have to develop a cryptographic protocol.
The practice will be done in groups of two. |
Presentacions / exposicions |
The students have to prepare a presentation related with the subject contents.
The presentation will be done in groups of two. |
Resolució de problemes, exercicis |
Problem solving, exercises |
Atenció personalitzada |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms:
The students can ask questions related with the subject to the teacher. They can do their questions in class, to his office in office hours, through email, or Moodle.
Lecture:
The students can ask questions related with the subject to the teacher. They can do their questions in class, to his office in office hours, through email, or Moodle. |
Descripció |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms:
The students can ask questions related with the subject to the teacher. They can do their questions in class, to his office in office hours, through email, or Moodle.
Lecture:
The students can ask questions related with the subject to the teacher. They can do their questions in class, to his office in office hours, through email, or Moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
The students have to develop a cryptographic protocol.
The practice will be done in groups of two.
The practical work must have a minimum of five to pass the course. |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
The students have to perform an oral presentation about an advanced cryptographic primitive.
The presentation will be done in groups of two.
They must obtain a minimum of five to pass the course. |
10 |
Proves de desenvolupament |
|
There are two written test.
The first test comprises the following units: theoretical and mathematical aspects of cryptology, advanced cryptographic schemes, advanced digital signatures.
The second test comprises the following units: secure multiparty computation, quantum cryptography.
Both written tests have the same weight, i.e. a 30% each of them.
Passing both tests is required to pass the course. |
60 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Students who do not pass the subject in the continuous assessment have to carry out a examination on the second call, and deliver the practice. The exam will consist of three parts, corresponding to the three parts of the course: First part: advanced cryptographic primitives; Second part: theoretical and mathematical aspects of cryptology, advanced cryptographic schemes, advanced digital signatures. Third part: secure multiparty computation, quantum cryptography. Each part is scored out of 10 points. The students have to obtain at least 4 in each of the parts to pass the examination, and the weighted sum of the three parts must be greater than 5 points (first part 14%, second part 43% and third part 43%). The practice must have a minimum of five to pass the course. Otherwise, the students can no pass the course. Students may not bring any electronic devices on the written tests. |
Bàsica |
S. Goldwasser and M. Bellare, Lecture Notes on Cryptography, , 2008
J. Domingo Ferrer i J. Herrera Joancomartí, Criptografia per als serveis telemàtics i el comerç electrònic, EdiUOC, 1999
|
|
Complementària |
R. Pass, A. Shelat , A course in cryptography, , 2010
N. Smart, Cryptography: An Introduction, 3rd Edition,
A.J. Menezes, P.C. van Oorschot, S. A. Vanstone , Handbook of Applied Cryptography, , 2001
N.P. Smart, V. Rijmen, M. Stam, B. Warinschi and G. Watson, Study on Cryptographic Protocols, European Union Agency for Network and Information Security (ENISA), 2014
N. P. Smart, V. Rijmen, B. Gierlichs, K. G. Paterson, M. Stam, B. Warinschi and G. Watson , Algorithms, Key Size and Parameters Report-2014, European Union Agency for Network and Information Security (ENISA), 2014
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PROTECCIÓ DE LA PRIVADESA/17685107 | SEGURETAT MULTIMÈDIA/17685207 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|